Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Janie2
#2165088
Sinds 2 weken kampen we hier met een hotspot in zijn lies.
Net naast zijn ballen, zeg maar.

Hup naar de dierenarts: haar wegknippen en 3 x daags smeren met Dermalgin.
Na 6 dagen vorige week terug geweest, want het ging niet naar mijn zin.
Naar mijn idee werd het zeker niet kleiner, en niet minder rood.
Echter, de dierenarts vond het er goed (niet slecht) uitzien, ik moest vooral nog even volhouden met smeren.

Nu weet ik zeker dat de plek niet kleiner wordt, heb zelfs het idee groter (wat rood bij de haargrens waar ik het niet heb weggeknipt).
En behoorlijk rood.
Lijkt mij dat als die dermalgin zou helpen,we nu al een flink rustige hotspot zouden hebben!

Geen pus wat ik in de "hotspot topics' heb gelezen.

Wat kan ik nu doen?
Ik was al begonnen met als extra zinkzalf met calendula te smeren.
Helpt niet.

Ik wil eigenlijk voorkomen dat er gelijk met antibiotica gegooid wordt.

Edit: Nog even een uitleg ivm reden van dit topic:
Ik heb alle topics over hotspots zowat gehad, dus ik weet nu zo'n 20tal producten die eventueel zouden kunnen helpen.
Ik ben vooral benieuwd naar hotspots die na 2 weken hydrocortison eerder erger dan beter waren.

Deze hotspot heeft trouwens geen nattigheid of korsten. Het lijkt wel een schrale vuurrode plek zonder (groene) nattigheid.
Laatst gewijzigd door Janie2 op ma 14 nov 2011, 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Parelridder
#2165121
Zo eentje heeft Merel gehad, bij een hotspot n.a.v. beschadigde huid. Haar huid reageerde slecht op de hydrocortiderm: vuur rode huid, hartstikke pijnlijk. Ik ben gestopt met de hydrocortiderm en begonnen met Surolan (een relatief milde oorzalf met antibiotica en een drupje cortison welke ook gebruikt mag worden bij zogende teefjes, o maar aan te geven dat het echt mild is). Ik heb het eerst 24 uur met rust gelaten en zag wel dat dit al goed deed, het dus werkelijk aan de zalf lag. Maar mbv de Surolan was het echt in een vloek en een zucht gigantisch veel beter. Lekker snel van de pijn af :)
Door Janie2
#2165158
Bedankt voor je reactie!
Ik heb hem net gewassen met groene biotex, en ga er nu even enkel of die zinkzalf/calendula zalf opdoen, of de cardiflorzalf van vsm.
Kijken of het morgen wat minder heftig is.
Door nanna
#2165351
Onze Noppes (helaas overleden) engelse bulldog behandelde ik altijd met biotex en zinkzalf en die deed het er goed op  ;)
Door Janie2
#2167696
Bedankt voor je fantastische tip parelridder!

Biotex, zinkzalf heeft nauwelijks geholpen.

Vanochtend bij de dierenarts geweest (plek zit nu ook over zijn balletjes..  :embarassed: ).
Arts begon al over anti jeuk prik, antibiotica, kraag enzovoort.
Toen opperde ik "Surolan", als laatste poging zonder antibiotica.
Oh.. dat was wel een goede poging waard vond ze. (thnx! want als ik dat niet opperde was ik nu thuis met antibiotica en dergelijke).
En hij mag geen enkele keer meer kunnen likken (terwijl ik dat al zo goed voorkwam)

Geschoren, medpet mee ipv kraag, en nu tot maandag surolan smeren.
Dan niet beter, dan écht aan de paardenmiddelen.


Duimen jullie voor beterschap?
Ik hoop echt dat dit de oplossing is.
Laatst gewijzigd door Janie2 op za 10 dec 2011, 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Janie2
#2167926
phoehee sinds het vanmorgen geschoren is wilt meneer niet meer lopen.
Alleen nog maar met zijn gevalletje/plekje op de koude stenen zitten. En dan met een sneu kopje mij aan zitten kijken. Krijg er amper een poep en een plas uit.
Niet lopen voor een aus vind ik wel lichtelijk zorgelijk.. hij wilt alleen lopen als ik ga rennen en springen (jahee.. zo'n conditie heb ik niet!) dus hopen dat het puur het plekje is en de zalf snel aanslaat!

Hij is er geloof ik in zijn geheel een beetje hangerig door, vannacht heeft hij gal gespuugd.
Door Janie2
#2168759
Meneertje is toch echt wel van de kaart sinds het scheren (althans, het lijkt zo sinds ná het da bezoek).
Heel veel hijgen, niet willen lopen (met zijn kont/gevalletje op de straat blijven zitten), erg onrustig en een beetje een onrustige/zielige blik in zijn ogen.

Met vriendjes is hij wel te porren voor een potje spelen, hetzij in 2 versnellingen saaier en langzamer dan normaal.
Thuis alleen maar op de bank proberen te slapen, kluifje kluiven wel als ik de kluif vasthoud, niet spelen of aankomen lopen met al zijn speeltjes.
Eten gaat erin als zoete koek.

Wat zouden jullie in dit geval doen?
Teruggaan voor pijnstillig of iets dergelijke?
Of toch maar de antibiotica doen?

Geven honden vaker zo'n reactie op het scheren van hun lies en ballen?
Door qlimax1
#2169445
de huid bij liezen en ballen is absoluut niet fijn om te scheren, kan begrijpen dat het wat geïrriteerd is, plus ook nog eens die hotspot.

Ik zou toch overwegen om aan de AB te gaan...hoe liever je dit natuurlijk niet doet..maar het lijkt wel van kwaad tot erger te gaan..eventueel wassen met betadine shampoo??
Door tt-tjes
#2169645
Heb je geen honingzalf om er op te smeren?

Ik heb van Dory een keer een tip gekregen. Hele sterke thee zetten van zwarte thee (dus niet met een smaakje) Hierin een paar paracetamols in oplossen. Af laten koelen. Daarna met een dot watten een aantal minuten op de zere plek houden. Dit een aantal keren per dag. Ik moet zeggen dat dit echt wel hielp.
Daarna sprayde ik er stop'n'itch op om te voorkomen dat hij er aan ging likken.
Door Janie2
#2170295
Het plekje (zeg maar plek) ziet er beter uit!
Gisteren had ik dat idee al, maar vandaag weet ik het zeker!
Met dank aan de surolan!


Helaas is zijn gedrag nog niet verbeterd, lusteloos.
Dus daarvoor morgen wellicht ff laten checken.
Gebruikersavatar
Door Riek
#2170480
Als Boris een hotspot heeft/had is hij er echt niet lekker van. Lusteloos en hij lijkt wel doodongelukkig.
Bij Boris helpt het als ik er direct Stop'nItch opspuit zodra ik de hotspot zie ontstaan.
Door tessa
#2170493
Ik denk ook dat het van de hotspot komt.
Chanty had ook eens een flinke plek en die had er hele hoge koorts van en was echt behoorlijk ziek.
Voor haar was het nodig om antibiotica te geven.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door