Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Marjet
#2149410
Ik ruimde gisteren poep bij de hondencreche waar ik werk, en toen ontdekte ik in een drol van een (brok-etende) rottweiler een hele hoop rare dingetjes. Het waren doorzichtige langwerpige blaasjes van ongeveer een halve cm. Het leek wel op die dingetjes waar het sap van bv. een grapefruit in zit. De hele drol zat er vol mee. Het lijkt me sterk dat het iets onverteerbaars was wat ze gegeten had, want ze waren zacht. Iemand een idee?
Door Marjet
#2150314
Mevroi Kruim schreef: Leek het hierop?

Afbeelding

Dit zijn lintwormen, al een beetje ingedroogd.
Nee, toch eigenlijk niet. De plaatjes die ik van lintwormsegmenten zie zijn allemaal te wittig. Het leek echt een beetje op de 'sapzakjes' van grapefruit, dus doorzichtig, glimmend, ovalig. He toch jammer dat ik niet even dacht aan foto maken. Blijft een mysterie waarschijnlijk... Ik zal de eigenaar van de hond er nog eens naar vragen als ik haar zie.
Door Marjet
#2168819
Vandaag weer zo'n drol gevonden. Na wat ontleden een paar close-up foto's gemaakt. Echt een lekker werkje, maar ja, in het belang van de wetenschap he.  :)
De eigenaresse had overigens na de vorige keer voor de zekerheid maar een ontwormingspil gegeven. Dat is dus een paar weken geleden.
De drol zat nu minder vol met die dingetjes. En ze leken wat geler dan laatst.
Eerste foto nogal onscherp, maar dan zie je beetje de verhouding t.o.v. grassprieten. En ze zijn beetje ingedroogd, dat puntje zit er niet aan als ie wat minder ingedroogd is. Bovendien zien ze er in het echt wat glimmender uit dan op de foto.
Nou ben benieuwd of iemand het herkent... Misschien toch lintworm?

Afbeelding

Afbeelding
Door Lizzy
#2169439
Marjet schreef: Vandaag weer zo'n drol gevonden. Na wat ontleden een paar close-up foto's gemaakt. Echt een lekker werkje, maar ja, in het belang van de wetenschap he.  :)
De eigenaresse had overigens na de vorige keer voor de zekerheid maar een ontwormingspil gegeven. Dat is dus een paar weken geleden.
De drol zat nu minder vol met die dingetjes. En ze leken wat geler dan laatst.
Eerste foto nogal onscherp, maar dan zie je beetje de verhouding t.o.v. grassprieten. En ze zijn beetje ingedroogd, dat puntje zit er niet aan als ie wat minder ingedroogd is. Bovendien zien ze er in het echt wat glimmender uit dan op de foto.
Nou ben benieuwd of iemand het herkent... Misschien toch lintworm?

Afbeelding

Afbeelding
Ik heb echt geen flets idee. Eigenaar had wel beter even een mestonderzoek kunnen laten doen alvorens er gif in te stoppen. Dan had ze ook zeker geweten of er nou worm in de ontlasting zat, of niet. Zit er dan geen worm, hoef je ook het lichaam van zo'n hond niet extra te belasten door er gif in te stoppen. Het lijken me op vetbolletjes?
Door Marjet
#2169568
Lizzy schreef: Ik heb echt geen flets idee. Eigenaar had wel beter even een mestonderzoek kunnen laten doen alvorens er gif in te stoppen. Dan had ze ook zeker geweten of er nou worm in de ontlasting zat, of niet. Zit er dan geen worm, hoef je ook het lichaam van zo'n hond niet extra te belasten door er gif in te stoppen. Het lijken me op vetbolletjes?
Ja, ik baalde zelf ook wel beetje dat ze naar aanleiding van mijn opmerking er gelijk een pil in had gestopt. Vetbolletjes? Er zit wel echt een vliesje omheen zeg maar, geen idee of daar dan vet in kan zitten.
Door Marjet
#2169573
nienk schreef: het doet mij inderdaad ook wel aan mais denken... wat eet de hond?
Op de foto lijkt het inderdaad wat op mais, maar is het niet, dat weet ik zeker. Ik ga wel eens vragen wat ze krijgt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door