Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door star
#2162703
Ik heb het volgende in de groentenmix gedaan.

- paksoi
- spersiebonen (uit blik) waren over
- andijvie (gesneden)
- courgette
- komkommer
- brokkelie
- alfalfa spruits
- worteltjes

Om het mooi glad te krijgen moet ik er water bij doen.
Nou dacht ik dat het best is om "vers" een eitje en wat biogarde erbij te doen.
Maar is dat wel zo, of kan ik de volgende keer de yorhurt en/of ei gewoon mee invriezen ipv extra water toetevoegen?
Ik maak groentenmix voor een week.
Door Nadia
#2162705
Zuivel zou ik niet mee invriezen. Zou ik sowieso niet standaard elke keer erbij geven.
Ik maak een mix voor een week of 4 en gooi dan door de mix ook een ei of 4. Dit doe ik idd om de mix wat lekkerder en smeuiger te maken. Het ei vries ik dan mee in.

het hoeft niet persé smeuig te zijn, om het mooi glad te krijgen moet je flink door pureren. Dat je alle kleine stukjes weg hebt.
Ik zou volgende keer een iets andere verdeling maken qua groente. je hebt nu haast alles groen. En haast alles groeit boven de grond. Ik zou daar iets meer op letten.
Door deja
#2165340
Ik heb een sapcentrifuge en een blender ik begin altijd met komkommer en evetueel een courgette in de sapcentrifuge daar komt een heleboel vocht uit dat loopt in een kan dan doe ik de wortels en de spruitjes   biet enz. bij dan de  andijvie en lof, en broccoli doe ik altijd in de blender, dan doe ik eerst het vocht en dat is behoorlijk wat, ik  gebruik het niet eens helemaal, maar dat gooi ik gedeeltelijk in de blender en dan de andijvie dat is ook vrij nat dan de witlof, en gooi af en toe uit de blender in een grote plastic bak, dan weer beetje nieuw vocht erbij en dan de broccoli of bloemkool in de blender, dat gaat heel goed dan gooi ik alles in een grote plastic bak (afwasbak of zoiets en dan de sapcentrifuge legen alles door elkaar en heb voor ong. 4 weken voor 2 grote honden groenteprut. Doe er nooit vocht bij, in het begin toen ik alleen een blender had deed ik er ook aldoor vocht bij nu met de centrifuge niet meer nodig.
Laatst gewijzigd door deja op ma 14 nov 2011, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#2167992
Yep hier ook ei en zuivel apart.
Wat ik weleens doe om de mix wat lekkerder te maken is bv een blikje zalm of sardientjes erdoor doen.
Stinkt het wel naar vis  :biggrin2:

Ik zou ook ongeveer zo'n mix maken van de groenten die je nu gebruikt hebt en dan iedere keer gewoon een andere samenstelling.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door