Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door DiNero
#216526
Onze dog Dice is een teefje van 21 maand en woont sinds augustus bij ons. Toen we haar ophaalden kreeg ze een goedkoop merk brokken. Langzaam hebben we haar aan versvoeding laten wennen en ze geniet :) Wel eten ze hier ook nog een aantal dagen farmfood.

Maar nu ze uit haar ruiperiode is, lijkt ze minder haar te krijgen, haar vacht is dunner, op sommige plekken zelfs doorschijnend tot haar vel.
2 weken geleden zag ik een klein kaal puntje op haar hoofd en dacht dat het van het stoeien met Nero gekomen zou zijn. Van de week zag ik op haar borst meer van die kale plekjes. Ze zijn maar heel klein, maar wil het toch even in de gaten houden. Iemand een idee waar dit van kan komen?

Vanmorgen zag ik wormpjes in haar ontlasting, dus heb ik toch maar even een wormenkuurtje opgehaald, morgenvroeg wil ik het haar geven. Zou dat ermee te maken kunnen hebben?
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#216608
het kan nog ontgiften zijn, dat lijf is er erg druk mee om alle rommel van die brokjes eruit te werken. Die wormen zullen ook geen positieve bijdrage zijn aan een goede gezondheid en misschien heeft ze mijt.

Persoonlijk zou ik even die wormkuur afwachten en gewoon doorgaan met het vers, verbeterd het niet dan even een afkrabsel laten maken.

Succes ermee!
Door Truus
#216760
Inderdaad, als het niet over gaat na de wormkuur en vers, zou ik er even naar laten kijken. Het kan een huidprobleem zijn natuurlijk.
Door DiNero
#217307
Het wormenkuurtje heeft ze gisterochtend gehad.
Maar ik ga van de week toch maar even langs de dierenarts met ze.
Want ik vond nu ook op Nero's staart een kaal plekje, wat een beetje kapot is omdat hij erop heeft liggen soppen.
Door DiNero
#217748
Vanmiddag verloor Dice in een keer een lange sliert slijm uit haar achterste. Ze stond op, gaat snuffen aan haar kont en is zie het slijm aan haar staart hangen :-X
Kan dit met het ontwormen te maken hebben?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#218037
Ik dacht eerder met ontgiften :-\, slijmdraaden met ontwormen heb ik hier nog nooit meegemaakt.
Maar kan die slijmdraad niet van haar bek komen en dat die na het snuffen aan haar kont aan haar staart is blijven hangen? Want de DD's die ik ken zijn megakwijlers :o.
O ja, bij ontgiften zit er vaak een heleboel slijm om de ontlasting en die is wat gelig/glazig van kleur, dus ik kan me voorstellen dat er dan na het poepen een draad kan blijven hangen, maar dat loopt er niet zomaar uit.
Met andere woorden, ik vind het wel een beetje vreemd :-\.
Door DiNero
#218042
Kwijlen kan ze wel goed inderdaad, vooral na het waterdrinken ;D
Maar dit was geen kwijl, dat weet ik zeker, ze schrok er zelf van. Het had wel een wit/glazig kleurtje.
Het is idd vreemd, ze is verder wel vrolijk en
aktief gelukkig.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#218046
Het is een teefje toch? Kan ze niet loops moeten worden oid? Ik zit nu ineens meer aan de voorplantingsorganen te denken dan aan haar spijsverteringsstelsel :-\. Tja, van mij wordt je dus ook niets wijzer, sorry.
Door gonny
#218051
ik dacht toen ik het las ook gelijk aan d'r geslachtsorgaan....
Gebruikersavatar
Door sylvia
#218054
het kan inderdaad dat na het ontwormen slijm gepoept wordt, het kan ook dat je drollen krijgt die in een slijmlaag zijn ingepakt.
Door DiNero
#218409
Nee ze wordt niet meer loops. Ze was loops toen ze bij ons kwam, in augustus. Zo'n anderhalf maand geleden kreeg ze een baarmoeder ontsteking en is haar baarmoeder eruit gehaald.
Vandaag heb ik geen slijm gezien. Ontlasting zag er ook goed uit, geen wormpjes gevonden.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#218750
Het slijm kan zowel van de wormen als van het ontgiften komen. Gewoon even afwachten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door