Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lida. S
#2167126
Whisky, onze dwergschnauzer heeft vanmiddag muizengif gegeten. Ik weet niet waar zij het pak vandaan heeft gehaald. Het zal ergens in de schuur hebben gestaan en is minstens 4 jaar oud. Ze stond er heerlijk van te eten toen ik de schuur in kwam. Ik heb haar opgepakt en ben direct naar de da gereden. Daar heeft ze een injectie gehad om te braken ( twee grote bergen kwamen er uit). Nu moet het goed zijn. Op het moment merk ik niets aan haar, maar de komende dagen zullen heel spannend worden. Wat kan ik nog doen en waar moet ik op letten. Ik ben behoorlijk in paniek.
Door Lizzy
#2167132
Ai! Ik kan me voorstellen dat je in paniek bent!

Ik zit hier te lezen http://www.honingshondenopvoeding.nl/index_018.htm

En daar staat:
De dierenarts zal in geval van recente inname een injectie met apomorfine, een middel om braken op te wekken, toe dienen.
Het vervolg van de behandeling is afhankelijk van de dierenarts.
De ene dierenarts zal preventief een injectie met vitamine K3 toedienen, wat ik ook zou doen.
De andere dierenarts zal na de apomorfineinjectie een flinke dosis actieve kool (norit) geven en na 24 tot 48 uur een bloedonderzoek naar de stollingsfactor (PT Quick) doen. Wijkt de stollingsfactor af dan wordt alsnog vitamine K3 geïnjecteerd, zoniet dan wordt het onderzoek na 72 tot 96 uur na inname nog eens herhaald.
Verder zal de dierenarts vier weken lang vitamine K3 tabletten voorschrijven in geval van vergiftigingsverschijnselen en of gestoorde bloedstolling.
Ze heeft geen vitamine K injectie gekregen?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2167134
jeetje!
goed dat je het heb gezien!
denk dat je moet letten op sloomheid, braken, misselijkheid, de ontlasting in de gaten houden ed..
Door Lida. S
#2167143
Nee, ze heeft geen vitaminen gekregen,  ze heeft alleen een braakmiddel gehad en daarna een pepmiddel. Ik ga morgenochtend direct weer naar de da voor K3, of zal dat dan te laat zijn
Door inni
#2167197
De hond van mijn broer heeft een jaar of 3geleden een behoorlijke dosis rattengif gegeten, baasje wist niet hoelang hij 't al binnenhad en bij 't braken is er wel een groot deel uitgekomen maar 's nachts begon het dier te poepen, graankorrels en bloed. Ze braakte ook bloed. Wat niemand verwacht had............ze is er helemaal bovenop gekomen, haar maag en darmen zijn een tijd van slag geweest maar ze is weer de veelvraat van weleer



Hopelijk gaat 't bij jullie ook zo goed. ik duim alvast.
Door Lida. S
#2167222
vanaalst schreef: verstandig, ook voor je gemoedsrust en nachtrust!
Ik wil wel twee weken wakker liggen, als het maar goed komt. Ga zo naar de da (20.00)
Door Lida. S
#2167225
inni schreef: De hond van mijn broer heeft een jaar of 3geleden een behoorlijke dosis rattengif gegeten, baasje wist niet hoelang hij 't al binnenhad en bij 't braken is er wel een groot deel uitgekomen maar 's nachts begon het dier te poepen, graankorrels en bloed. Ze braakte ook bloed. Wat niemand verwacht had............ze is er helemaal bovenop gekomen, haar maag en darmen zijn een tijd van slag geweest maar ze is weer de veelvraat van weleer



Hopelijk gaat 't bij jullie ook zo goed. ik duim alvast.
Ik was er gelukkig direct bij. Ze stond nog te eten. Wat er bij de da uitkwam zag er eigenlijk ook net zo uit als wat erin is gegaan, alleen wat vochtiger.
Ik ga nu richting da.  Wel wat te vroeg maar ik heb toch geen rust.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#2167248
Lida. S schreef: Whisky, onze dwergschnauzer heeft vanmiddag muizengif gegeten. Ik weet niet waar zij het pak vandaan heeft gehaald. Het zal ergens in de schuur hebben gestaan en is minstens 4 jaar oud. Ze stond er heerlijk van te eten toen ik de schuur in kwam. Ik heb haar opgepakt en ben direct naar de da gereden. Daar heeft ze een injectie gehad om te braken ( twee grote bergen kwamen er uit). Nu moet het goed zijn. Op het moment merk ik niets aan haar, maar de komende dagen zullen heel spannend worden. Wat kan ik nog doen en waar moet ik op letten. Ik ben behoorlijk in paniek.
Jakkes, wat naar! Goed dat je er zo snel bij was. Ik hoop dat het goed blijft gaan, de komende dagen.  :bigarmhug:


Moyra heeft twee keer muizengif gegeten, beide keren zag ik het gebeuren en kon meteen naar de Da. Binnen twintig minuten alles eruit gespuugd, en beide keren was het niet weinig. Het zag er inderdaad uit zoals het erin gekomen is, wat jij ook schrijft. Met het roze laagje er nog omheen.  :D

Ik ben bij twee verschillende Da's geweest (want één keer op vakantie) de één gaf geen vit. K en de ander wel. De eerste keer wist ik nog niet van vit. K (las dat pas toen ik alweer thuis was) en belde de volgende dag terug om te vragen of ze het alsnog kon krijgen. Ze vonden het niet nodig met als reden dat het gif er zo snel weer uit was dat het nog niet opgenomen zou kunnen zijn.
Ik heb aan de hond geen verschil gemerkt tussen wel of geen vit. K.



Edit: ik lees nu pas dat je nog even teruggaat naar de Da. Verstandig, want je moet er helemaal gerust op zijn dat het goed gaat komen met je hond. Muizengif is gewoon afschuwelijk spul.  :(
Ik hoop dat ze je gerust kunnen stellen! Nogmaals sterkte.  :bigarmhug:
Door Lida. S
#2167334
Het gaat -volgens de da- om K1 en niet K3.
Whisky oogt nog steeds goed en lijkt geen last te hebben van wat dan ook. Haar eetlust is prima. Ik heb haar extra spinazie gegeven (bladgroente bevat K1 en een overdosis is niet schadelijk). Dus het is maar afwachten. Morgen voor controle nog even langs de da ( niet dat hij dan nog wat kan doen, maar meer voor mijn eigen gemoedsrust). Het wordt hoe dan ook toch een onrustige nacht.
Door Lida. S
#2167528
Whisky heeft normaal gegeten en er is niets aan haar te merken. Ik heb geen bloed in de urine gezien. Ontlasting heb ik nog helemaal niet gezien (misschien heeft ze gisteravond in het donker gepoept (ze loopt nooit aan de riem).
Straks ga ik nog even langs de da (moet ook nog betalen, want dat ben ik gisteren vergeten). Maar hij zei gister al dat ik de eerste paar dagen in de gaten moest houden en dat ze zelfs na weken nog opgezette gewrichten kon krijgen of bulten (bloed) als ze zich zou stoten. Maar nu heeft ze nergens last van. Even levendig en actief als anders.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door