Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Migudu
#2166401
Het valt me op dat Migudu de laatste tijd misselijk lijkt te worden als ik hem bot voer.
Hij kauwt het op, en een paar minuten later braakt hij dan.
Soms komt alles er uit, soms een klein beetje slijm.
Hij kauwt echt heel goed, dus dat is het niet.
Wat kan ik hier aan doen en kan het zijn dat hij ineens geen bot meer verdraagt?

Groetjes,
Gerda
Door Lizzy
#2166514
Geen idee. Misschien produceert hij erg veel speeksel, bij het kluiven op bot. Misschien moet je kijken wat hij doet als je het bot flink mept met een hamer.
Gebruikersavatar
Door luka en kira
#2166756
Arme Migudu...
Heeft hij dat op elk tijdstip van de dag?
Geen idee of het er iets mee te maken heeft, maar Luka wordt 's morgens vroeg altijd misselijk als ik haar bot of vet vlees geef.
's Middags en 's avonds heeft ze er geen last van. Weet ook niet hoe het komt? Ik kwam er bij toeval achter. 
Sterkte met je manneke.  :-*
Door Migudu
#2166761
Hij krijgt altijd 's avonds eten, rond half 8.
En nu ik er over nadenk, het is wel altijd met eend dat dit gebeurt.

Gerda
Gebruikersavatar
Door luka en kira
#2166779
Vervelend joh!
Is het een idee om even geen eend te geven?
Ik zou het verder ook niet weten...  :-\
Misschien komen er nog andere reacties waar je iets mee kunt...
Door Migudu
#2166784
Ja, ik ga mijn eend maar doorverkopen.
Het ging altijd goed, tot een paar weken geleden.
Door Lizzy
#2167607
Pinkel kreeg ineens van de een op de andere dag ontzettende diarree van eend. Bij haar is het van het menu afgehaald en sindsdien geen diarree meer gezien. Laatst gaf ik 1 nek (omdat ik niks beters had): hele huis weer onder de diarree. Het is gewoon vrij vet.....
Door smulpaap
#2167616
Ik geef ze om die reden geen tamme eendkarkas meer bv . Wilde eend verdragen ze alle vier veel beter

Eendenekken en eendenrugstukken gaan goed , mits niet tevaak ..... het teveel aan vet haal ik eraf , en ik combineer het verder met erg mager vlees

Ze zijn niet misselijk ,en ze hoeven niet te spugen , maar ik merk aan de ontlasting en aan hun gedrag dat het niet zo lekker valt
Door millyckk
#2167971
Hier wordt alles goed verdragen, behalve.....eendennekken! Hij heeft dat al van jongs af aan en gek genoeg is er niets aan de hand met eendenrug ::) Ik haal wel altijd het vette vel eraf voor de zekerheid.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door