Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Thea
#2165999
Zullen vast meer topics over zijn, maar kon niet goed wat vinden.

Bency 5 maanden. Eet dus buiten poep van andere honden. Ook wel eens hier uit kattebak.zou hij tochtekorten kunnen hebben nu hij versvoer krijgt.
Wat kan ik eraan doen. Ik vind dit zo smerig en zei vanmiddag al ik laat hem niet meer los, maar ja dat is natuurlijk geen goede optie.
Door Lizzy
#2166064
Poep van andere honden en katten eten heeft niks met tekorten te maken. Vaak zie je dat er een aanleg is tot het eten van hondenpoep/kattenpoep. En soms leren pups het in het nest. En soms kijken ze het van elkaar af. En het is een ontzettende gore gewoonte. Ik heb er hier ook 1 (van de in totaal 5 honden is zij de enige). Bleh. Haar broer doet het. En ik ken zeker 2 zussen van haar die het doen. Wanstaltige gewoonte, ik kan niet anders zeggen. En zeer zelfbelonend :-X
Gebruikersavatar
Door koekje
#2166067
Ik heb het idee dat drollen van barfkatten minder smakelijk en zeker ook minder aantrekkelijk zijn. Commercieel verhit kattenvoer (dus brok en blik en echt alle merken) staan stijf van de geur- en smaakstoffen. Deze kakt poeslief weer gewoon uit en zo'n drol is voor menig hond dan net een soort plakkerige smakelijke bonbon. Je eigen katten op barf zetten en de buren ook overtuigen van barf kan dus ervoor zorgen dat woef geen kattendrollen in en rondom eigen huis meer eet.
Door Lizzy
#2166071
koekje schreef: Ik heb het idee dat drollen van barfkatten minder smakelijk en zeker ook minder aantrekkelijk zijn. Commercieel verhit kattenvoer (dus brok en blik en echt alle merken) staan stijf van de geur- en smaakstoffen. Deze kakt poeslief weer gewoon uit en zo'n drol is voor menig hond dan net een soort plakkerige smakelijke bonbon. Je eigen katten op barf zetten en de buren ook overtuigen van barf kan dus ervoor zorgen dat woef geen kattendrollen in en rondom eigen huis meer eet.
Oh ja! Linga vreet ook echt geen barf-hondendrollen hoor! Het is altijd die vieze gore Pedigree Pal en Frolixmeuk poep die ze eet! Zompig en knal oranje, die zijn haar favo! Zo'n drol waarbij je denkt "godsamme, daar heeft een beer zitten schijten". En Whoofer (zij leeft niet meer) at kattenpoep. Geen hondenpoep, wel kattenpoep. Behalve van onze eigen katten, die vers aten, daar vond ze geen fluit aan. Nee, lekkere Wiskas-smurrie-schijt, DAT vond ze nog eens een hondenfrikandel :-X
Gebruikersavatar
Door Thea
#2166093
koekje schreef: Ik heb het idee dat drollen van barfkatten minder smakelijk en zeker ook minder aantrekkelijk zijn. Commercieel verhit kattenvoer (dus brok en blik en echt alle merken) staan stijf van de geur- en smaakstoffen. Deze kakt poeslief weer gewoon uit en zo'n drol is voor menig hond dan net een soort plakkerige smakelijke bonbon. Je eigen katten op barf zetten en de buren ook overtuigen van barf kan dus ervoor zorgen dat woef geen kattendrollen in en rondom eigen huis meer eet.
De kattedrollen vallen hier ook wel mee. Deels mss omdat ze inderdaad ook vers krijgen. En ze in de dichte bak poepen en ja dat is wat lastiger je kop zit dan vast als je betrapt word HIHI
Haha en buurkatten heb ik geen last van zit op een flat 4 hoog.

Ja het zijn idd die grote beren hopen oranje ik noem het altijd Bonzo hopen maar heb al gehoort dat van AH brokken ook zulke vies bergen zijn.

Het is dus idd voornamelijk op het veld. Eigen drollen word wel weer aan geroken maar blijven meestal liggen. En ja zolang ie aan de riem zit zijn we het wel voor.
Maar hij hapt ook altijd naar van die kleisporen van werkvoertuigen. Daar ze hier overal aan het werk zijn wegen, parkeerplaatsen ect liggen overal van die sporen. En soms een hap gras met grond.
Door @nouk
#2166121
Lizzy schreef: Oh ja! Linga vreet ook echt geen barf-hondendrollen hoor! Het is altijd die vieze gore Pedigree Pal en Frolixmeuk poep die ze eet! Zompig en knal oranje, die zijn haar favo! Zo'n drol waarbij je denkt "godsamme, daar heeft een beer zitten schijten". En Whoofer (zij leeft niet meer) at kattenpoep. Geen hondenpoep, wel kattenpoep. Behalve van onze eigen katten, die vers aten, daar vond ze geen fluit aan. Nee, lekkere Wiskas-smurrie-schijt, DAT vond ze nog eens een hondenfrikandel :-X
  :busted: Ik ben blij dat ik al gegeten heb...  :Flush:
Laatst gewijzigd door @nouk op di 15 nov 2011, 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Decibels
#2166122
hier ook een aantal poepeters....vreselijk goor...en inderdaad...zelfbelonend gedrag.
Door renate1985
#2166131
Hier ook een stront eter :(
Ik heb hem aan de riem geleerd "afblijven". Zodra hij eraan ruikt zeg ik afblijven en dan laat hij het liggen ( ook als hij losloopt ) maar als ik even niet oplet en ik zeg niks dan komt hij bekken likkend aangelopen  :-\
Door Decibels
#2166138
Lizzy schreef: Oh ja! Linga vreet ook echt geen barf-hondendrollen hoor! Het is altijd die vieze gore Pedigree Pal en Frolixmeuk poep die ze eet! Zompig en knal oranje, die zijn haar favo! Zo'n drol waarbij je denkt "godsamme, daar heeft een beer zitten schijten". En Whoofer (zij leeft niet meer) at kattenpoep. Geen hondenpoep, wel kattenpoep. Behalve van onze eigen katten, die vers aten, daar vond ze geen fluit aan. Nee, lekkere Wiskas-smurrie-schijt, DAT vond ze nog eens een hondenfrikandel :-X
drollen van junk-food eters.....
Gebruikersavatar
Door koekje
#2166144
Ik denk dat het probleem dan niet de drollen an sich zijn, maar de geur- en smaakstoffen die er nog inhangen. Hond ziet wel drol, maar ruikt gewoon een big mac menu zeg maar. Dan toch even proeven en blijkt het ook gewoon naar big mac menu te smaken. Het is net zoiets als een portie stoofvlees voor mensen. Lijkt ook op derrie-stront, maar ruikt en smaakt toch best lekker.

Zijn er nu gelijk mensen die - na de pusflappen- ook voorlopig geen stoofvlees meer hoeven?  :D
Door mysmoothcollies
#2166182
Zou toch echt proberen de gewoonte te doorbreken......bijvoorbeeld door het dragen van een muilkorf (eerst positief aanleren) en 6 weken tot 3 maanden dragen maar. Nu in de winter is het de kans (ivm hijgen enzo).
Door Martine-Tom
#2166252
koekje schreef: Ik denk dat het probleem dan niet de drollen an sich zijn, maar de geur- en smaakstoffen die er nog inhangen. Hond ziet wel drol, maar ruikt gewoon een big mac menu zeg maar. Dan toch even proeven en blijkt het ook gewoon naar big mac menu te smaken. Het is net zoiets als een portie stoofvlees voor mensen. Lijkt ook op derrie-stront, maar ruikt en smaakt toch best lekker.

Zijn er nu gelijk mensen die - na de pusflappen- ook voorlopig geen stoofvlees meer hoeven?  :D
Nee ik denk toch echt dat het de drollen zijn...
Tom flinkt het ook wel eens  :-X Maar ik kan met hem over de markt lopen waar friet, broodjes, hamburgers, vis noem maar op, hij kijkt er niet eens naar, als hij al eens iets oppakt dan houd hij het in zijn bek en tuft het na 10 meter weer uit, maar als hij een poepbui heeft weet hij niet hoe snel hij het naar binnen moet werken... :-X
Door eelke
#2166496
Gijs doet/deed het ook. Maar dan alleen zijn eigen stront. Dat hebben we doorbroken, door hem niet meer alleen bij zijn poep te laten, en hem  de kans ook niet meer geven. En hem heel erg te belonen na het poepen, en hem bij ons te roepen, en nog meer belonen. In het begin kwam hij met een schuin oog richting de drol naar ons toe, als of het zonde was die te laten liggen.
Nu heb ik hem er al tijden niet meer op betrapt dat hij ze at.
Door Monoxxide
#2166502
Hier ook ééntje wat did het eerste half jaar gedaan heeft, alleen eigen poep. Ze krijgen alle 2 dezelfde voeding dus komt niet daardoor volgens mij.
Hij at ook steentjes (veel), is hier vanzelf overgegaan.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2166527
Als ik het zo lees dan is er nog een beetje hoop dat het overgaat. ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door