Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door kimmeke
#2163834
Hey,
Ik ben me aan het inlezen om binnekort ook zelf te gaan samen stellen. Nu heb ik wel een probleem met mijn hond. Zij eet absoluut geen groenten of fruit als ik zo een stukje geef. Ergens gaven ze de tip om in het begin niet te bittere groenten te geven maar zelfs zoete dingen zoals bv aardbei eet ze zelfs niet op...
Nu dacht ik van in het begin misschien iets van saus ofzo eronder te mengen en dit stilletjes aan af te bouwen? Maar ja, wat dan weer he...
Dus als er iemand tips heeft, ze zijn altijd welkom!
Door Parelridder
#2163840
Aardbei is niet alleen zoet, maar ook zuur. Probeer eens gemalen (winter)wortel, gemalen courgette, gemalen pompoen...
Pas als ze het werkelijk niet eet, zou ik gaan kijken op welke wijze ze het wel lust. Bijv. een eitje er door kloppen.
Door Arthos
#2163848
Hoi Kimmetje,

Ik blancheer de groenten eerst, en dan met de staafmixer tot een mooi papje. Dit meng ik dan door het vlees heen, mocht ik fijngemaakt vlees hebben (bijv. de mixen van SW).

Mocht ik alleen barf producten geven (dus karkassen e.d.) Meng ik door de groenten een eitje heen, dan wordt het met smaak opgegeten.

Het is even uitzoeken inderdaad wat je hondje lekker vindt! En hoe je voert..
Door kimmeke
#2163851
Parelridder schreef: Aardbei is niet alleen zoet, maar ook zuur. Probeer eens gemalen (winter)wortel, gemalen courgette, gemalen pompoen...
Pas als ze het werkelijk niet eet, zou ik gaan kijken op welke wijze ze het wel lust. Bijv. een eitje er door kloppen.
Geplette courgette en stukje pompoen waren ook al geen succes... Ik weet niet wat ik in de loop van de 3 jaar allemaal al heb geprobeerd te geven maar ze eet er dus zo goed als niets van op. Banaan bv lijkt me toch ook wel zoet genoeg voor elke hond, ook dit bleef op de grond liggen...
Eitje eronder kan wel helpen, dit eet ze met heel veel smaak op
Door madeleine
#2164774
Er staan al een paar goede dingen bij. De mijne heeft groenten tot nu toe altijd geweigerd te eten maar ik ga het weer opnieuw proberen!
Even kijken hoe ik het deze keer ga aanpakken  ;)

Vis lust ze tegenwoordig wel, vorige week een sardienes en haring gedroogd en die gaan er nu met veel smaak in gelukkig  ;D Geeft weer hoop voor de groentes
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door