Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Stephanie777
#2164378
Morgenochtend wordt Buddy gecastreerd, mijn grote man wordt eindelijk verlost van zijn hormonale kwellingen..;)

Het is de eerste keer dat ik zo'n ingreep laat uitvoeren. Weet na wat gegoogel natuurlijk wel e.e.a., maar vraag me af hoe jullie gecastreerde honden het de eerste dagen deden? Morgen heb ik uiteraard vrij en alle tijd en aandacht voor hem, maar dinsdag moet ik eigenlijk de hele dag werken. Nu zit me dat niet erg lekker. Hoe voelt een hond zich de tweede dag? Is het wijs om een halve dag vrij te nemen, kan hij uberhaupt de tweede dag een halve dag alleen zijn?
Door Lonaa
#2164411
Ik heb vooral de ervaring bij (jonge) katers..

Mijn opvangers zijn vorige week maandag gecastreerd... Gremlin had zelfs dubbele narcose gekregen omdat ie niet wilde slapen. Thuis waren ze heeeeeeeeeel erg suf, maar 's avonds (7 uur later) sprongen ze weer gewoon op bed om te komen slapen, en de dag erop was er zo goed als niks meer aan de hand.
Gebruikersavatar
Door WillyP
#2164415
Over een reu kan ik je niks vertellen, maar twee weken geleden is onze Charlie (teef) gesteriliseerd. De eerste dag was ze echt wankel, suf en rillerig van de operatie. De tweede erna was ze nog niet helemaal de oude, maar ze wilde wel al gaan spelen, rustiger dan anders, maar verder niet meer wankel of suf. De derde dag was ze echt weer beter en ging ze kattenkwaad uithalen. De dag erna hebben we weer flinke rondes gewandeld aan de lijn. Daarvoor eigenlijk alleen de plasrondes. De Vierde dag ben ik gaan fietsen anders was er geen houden meer aan, ze sprong 360 graden in de rondte in huis.

Succes met hem morgen. Misschien kun je iemand nog even vragen om een keer extra naar hem te gaan kijken op de dag dat je moet werken.
Gebruikersavatar
Door WillyP
#2164429
Stephanie777 schreef: Thanks! Vooral de eerste dag dus echt last. Nog even bekijken of ik een halve dag vrij neem, of iemand vraag om in elk geval even te komen kijken. Pff.. spannend hoor ;)
Ik vond het ook heel spannend van te voren. En de dag zelf ben ik vooral met Charlie bezig geweest, gewoon als hondenmoeder met haar meevoelen  ;)
Achteraf is het erg meegevallen en heeft ze helemaal niet aan haar wond gelikt en ook de andere twee bleven uit haar buurt de eerste dag. Ze hadden zo door dat ze rust nodig had. Ik heb haar wel onder een dekentje gelegd toen ze wat rillerig was, ze kon haar lichaam nog niet goed warm houden door de narcose.

Succes.
Door Stephanie777
#2164611
Whaaa het is achter de rug!  :D Precies anderhalf uur later zijn we weer thuis. Ik mocht de hele ingreep erbij zijn, indrukwekkend hoor. Balletjes 'plopten' eruit!  ::) Nu is hij vooral heel zielig. Piept, kreunt, weet geen raad met zichzelf. Maar dat hoort er ongetwijfeld bij. Vandaag lekker de hele dag bij hem, ga nu proberen een halve dag vrij te krijgen morgen.
Door Martine-Tom
#2164614
Tom moest ik om 13 uur wegbrengen, om 17 uur weer halen....helemaal groggie nog.
Thuis heeft hij geslapen onder een deken omdat hij zichzelf niet warm kon houden, om 20 uur een klein rondje gelopen en om 23 uur nog een kleine ronde, tussendoor vooral slapen en zielig zijn  ;)
De volgende dag was er eigenlijk al niks meer te merken.
Door Lil
#2164621
sterkte voor Buddy!  :-*

Boris was de dag erna topfit en erg boos dat hij niet gewoon mocht rennen en doen.

Ik moest namelijk voorzichtig aan doen. De da had me ondanks aandringen veel te laat gebeld (meneer laat zich niet in een hok stoppen) en ja hoor bij de dierenarts had hij al 4 hechtingen eruit kunnen eten. Zijn penis was dus diep, diep zwart en heel erg super dik (met bijbehorende klachten als niet kunnen plassen), maar desondanks wilde en moest hij rennen en gek doen. Rust, hoezo rust nodig vrouwtje?

Aangezien de da hem zo lang had gehouden  :-\ :-X niets meer gemerkt van moe, gedesoriënteerd, koud etc. Dat was bij alle andere dieren wel zo, maar die mocht ik ook veel eerder ophalen  ;)
Door Stephanie777
#2164795
Thanks allemaal!

@ Lil: wat een DA, geen goed woord voor over!

@ Pixie: de knuffels zijn warm ontvangen..  ;)

Buddy zoekt juist de koelte op, gaat buiten liggen! Bibbert verder ook niet, voelt niet koud aan. Hem voor alle zekerheid toch maar naar binnen gehaald. Wel verwarming laag gedraaid..  ::)  Straks misschien even tempen, al zal hij me dat nou niet in dank afnemen..
Door Stephanie777
#2165235
Hmm... het zal er wel bij horen, maar maak me toch een beetje zorgen. Vanochtend om half 9 geholpen, om 18 uur pas een beetje gegeten en gedronken. Maar daarna al 5 keer gebraakt. Nog misselijk van de narcose? Verder piept hij aan één stuk door, zo sneu  :'( Gelukkig wel zojuist voor het eerst sinds 8 uur geplast en gepoept.

Hij begint nu te likken, dus heb hem de kraag omgedaan. Weet dat het moet, maar wat een onding, hij botst overal tegenaan. En piept nog harder.. nou las ik iets over een tshirt aantrekken. Stomme vraag, maar hoe trek je die dan aan? Achterstevoren zeg maar, achterpoten door de mouwen?  :-[
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door