Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door zzz-dodo-zzz
#2164042
Gister hebben we vis voor Amo gekocht (sardientjes)
Toen we die vandaag gaven zagen we een paar kleine doorzichtje 'balletjes' in de vis die er normaal niet in horen te zitten volgens mij (ze zaten net achter de kieuwen).
Toen we dat zagen hebben we de vis direct afgepakt,
Alleen Amo loopt nu de hele tijd te braken, en we denken dat het door die balletjes komt.
Weet iemand misschien wat voor 'balletjes' dat zijn, en of ze giftig zijn???

Help!!!
Laatst gewijzigd door zzz-dodo-zzz op zo 13 nov 2011, 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door zzz-dodo-zzz
#2164093
Lijkt me niet, ze zaten in de kop,
En vissen-eieren zitten meestal wat meer naar achter (voor zover ik weet).

Soms heb je bij planten wel eens van die bolletjes die vocht opnemen (geen idee hoe ze heten),
Daar leken ze op...
(Die zitten ook vaak in schoenendozen)
Laatst gewijzigd door zzz-dodo-zzz op zo 13 nov 2011, 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
#2164130
Afbeelding

Bij googelen op "witte bolletjes" en "kieuwen" krijg ik de visziekte Myxobolus te zien, zie afbeelding. Zagen de bolletjes er zo uit? (Is geen beste foto, maar googel zelf eventueel ook even). Schijnt een veel voorkomende ziekte bij forel en zalmachtigen te zijn, maar daar valt sardien bij mijn weten niet onder.

Zet anders je vraag ook even in de bar, daar wordt vaker gekeken en gelezen dan hier!

Beterschap voor je hond, en als je het niet vertrouwt, gewoon naar de da sjezen!
Door zzz-dodo-zzz
#2164147
Nee, zo zien ze er niet echt uit,
De balletjes zaten ook niet op de vis vast, ik kon ze er met een lepeltje zo uit scheppen.


Mag ik in de bar gewoon een nieuw topic openen, dat is toch niet toegestaan? (dubbelposten)
#2164152
zzz-dodo-zzz schreef: Nee, zo zien ze er niet echt uit,
De balletjes zaten ook niet op de vis vast, ik kon ze er met een lepeltje zo uit scheppen.


Mag ik in de bar gewoon een nieuw topic openen, dat is toch niet toegestaan? (dubbelposten)
Maak in de bar even een nieuw bericht en kopieer de thread van dit bericht daarin. Zo van: "Kan iemand hier even asap naar kijken?" en dan de link (die je kopieert uit de adresbalk boven in je scherm).
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2164153
zzz-dodo-zzz schreef: Nee, zo zien ze er niet echt uit,
De balletjes zaten ook niet op de vis vast, ik kon ze er met een lepeltje zo uit scheppen.


Mag ik in de bar gewoon een nieuw topic openen, dat is toch niet toegestaan? (dubbelposten)
Inderdaad, liever niet. Serieuze voedingsvragen zoals deze staan hier op de beste plaats en in de bar krijg je daar vast geen betere reacties op. :)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2164155
zzz-dodo-zzz schreef: Lijkt me niet, ze zaten in de kop,
En vissen-eieren zitten meestal wat meer naar achter (voor zover ik weet).

Soms heb je bij planten wel eens van die bolletjes die vocht opnemen (geen idee hoe ze heten),
Daar leken ze op...
Oké, daar had ik over heen gelezen. Nee, dan zijn het geen eitjes geweest. Wat het wel is...geen idee :-\
#2164162
Angelique schreef: Inderdaad, liever niet. Serieuze voedingsvragen zoals deze staan hier op de beste plaats en in de bar krijg je daar vast geen betere reacties op. :)
De bedoeling is ook dat mensen die nu in de bar zitten geattendeerd worden op dit topic en dan hiernaartoe komen. Ik weet nog dat Laika ooit ineens onder de bultjes zat; ik topic in Gezondheid aangemaakt, halfuurtje gewacht, nada. Toen even in de bar een "hullup, wie kan hier even naar kijken" aangemaakt, en voilà, de reacties stroomden binnen! Vandaar die tip.
Door zzz-dodo-zzz
#2164165
zzz-dodo-zzz schreef: Soms heb je bij planten wel eens van die bolletjes die vocht opnemen (geen idee hoe ze heten),
Daar leken ze op...
(Die zitten ook vaak in schoenendozen)
Ik weet al hoe dat heet: Silica Gel
Daar lijkt het op, maar het lijkt me raar als ze dat in een vis doen???
Laatst gewijzigd door zzz-dodo-zzz op zo 13 nov 2011, 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door