Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2163747
Paika heeft een plek wat een verdikking van de huid lijkt onder haar vacht. Het jeukt niet voor zover ik kan beoordelen.
Ze likt er wel erg graag aan. Verder ruikt het niet (dus niet ontstoken)

Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Ik had wel bedacht om maandag even bij de DA langs te gaan en te laten kijken. Maar misschien komt het iemand bekend voor.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
#2163972
Zo op t eerste gezicht lijkt het inderdaad, ik ga zo even zitten om dat hele topic door te lezen. Het zijn al aardig wat pagina's.

Volgens mij heeft ze geen stress, maar ze likt er wel veel aan.

Verder is ze echt panisch voor de DA dus eigenlijk probeer ik dat zo veel mogelijk te beperken, maar ja als het nu toch moet.
#2163976
Sarah5 schreef: Zo op t eerste gezicht lijkt het inderdaad, ik ga zo even zitten om dat hele topic door te lezen. Het zijn al aardig wat pagina's.

Volgens mij heeft ze geen stress, maar ze likt er wel veel aan.

Verder is ze echt panisch voor de DA dus eigenlijk probeer ik dat zo veel mogelijk te beperken, maar ja als het nu toch moet.
De foto van haar pootje staat op pagina 5. Kost je minder tijd met doorlezen als je het wil vergelijken :)
#2163995
Wat Kaatje heeft die stress dat heeft ze eigenlijk helemaal niet, nu ook ligt ze naast me op het tapijt te rollen en helemaal geluidjes te maken omdat ze het zo naar haar zin heeft.

Maar die plek blijft raar. Als het iets is wat ontstaat door het likken kan het dan direct zo erg opzetten, alle haar verliezen en dat de huid verdikt?
#2164024
Sarah5 schreef: Wat Kaatje heeft die stress dat heeft ze eigenlijk helemaal niet, nu ook ligt ze naast me op het tapijt te rollen en helemaal geluidjes te maken omdat ze het zo naar haar zin heeft.

Maar die plek blijft raar. Als het iets is wat ontstaat door het likken kan het dan direct zo erg opzetten, alle haar verliezen en dat de huid verdikt?
kan het niet echt plaatsen. maar, over 'stress': stress hoeft niet per sé negatieve stress van bijvoorbeeld druk of onzekerheid te zijn. stress kan je meer zien als algemene opwinding. dus dat ze ligt te rollen van plezier met geluidjes enzo erbij, wij baasjes zien dat als plezier, en dat is het wellicht ook, maar het kan ook betekenen dat je hond (te) onrustig is en daar dus 'stress' van ervaart in het lijf/de kop. gewoon van gekkigheid en blijheid niet weten wat te doen, maar dat moet  toch op een manier geuit. net als dat moe en tevreden maken niet alleen maar fysieke inspanning vraagt, is 'stress' niet altijd wat wij als mensen met 'stress' bedoelen.
#2164313
Ja het zit aan de voorkant van de voorpoot.

Het is begonnen met een klein plekje en steeds groter geworden.
Ik zal eens gaan opletten of ze ook geen andere stress heeft, daar had ik verder niet aan gedacht.
Misschien ook weer wat meer individuele aandacht  ::)
Laatst gewijzigd door Sarah5 op zo 13 nov 2011, 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
#2165026
Pijn lijkt ze er niet aan te hebben. We gaan gewoon fietsen en ze rent als een dolle stier als we gaan wandelen in het bos.

Wel heb ik inmiddels sinds gisteren groene leem pasta er op gesmeerd en ingepakt met een gaasje en pleister tape erover. Net verwisseld en het ziet er rustiger uit. Ze likt er daardoor ook niet meer aan.

Vreemde was wel dat tegelijk met die plek ze ook was begonnen met zand en modder eten. Gisteravond dus yoghurt met vitamine / mineralen complex gegeven en dat kuurtje hou ik maar even een tijdje vol!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door