Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Decibels
#2163660
2 dagen geleden heeft ze haar ontbijt eruit gegooid. Kan gebeuren....verkeerd gevallen denk ik dan. Die ochtend braakte ze nog een keer en daarna was ze weer de oude. Eet, drinkt, piest en poept normaal. Speelt en doet alles wat ze normaal ook doet. Tot vanochtend....ze heeft gewoon haar ontbijt gegeten en dat kwam er binnen een uur weer uit...sindsdien zit ze te bibberen als een rietje.....loopt regelmatig op een drafje heen en weer en heen en weer (langs de muur van de keuken) darm/maagkrampen? die ze 'weg' wil lopen? Als ze niet loopt zit ze i elkaar gedoken op plaatsen waar ze normaal gesproken niet zit....onder de tafel enzo...alsof ze zich wilt verstoppen. Af en toe gaat ze met haar hoofd/hals als een slang over de grond. Eerst de ene kant en dan de andere kant...en dan zit ze weer in elkaar gedoken heel stil...met teruggetrokken mondhoeken (misselijk?) Ze heeft geen koorts en heeft de afgelopen 2 uur niet meer gebraakt. Heeft geen interesse in de andere honden en ook niet in de nieuwe hoefjes die ze gisteren gekregen hebben.
Kortom.....ze is niet in orde...maar kan er geen vinger opleggen.... :(
Door Nynke
#2163666
he jakkes Marijke  :-X :-X  Misschien moet je haar een beetje extra warmte geven? Een kruikje bij haar neerleggen in een lekker warm mandje?

Ik weet dat als ik ruzie in mijn darmen heb, echt behoefte heb aan warmte  :-\
Door tt-tjes
#2163668
Lijkt idd op buikpijn/misselijk. Balou heeft dat ook wel eens. Lijkt dan net of ze het er uit willen lopen. Veel sterkte met je meisje.
Door Decibels
#2163708
weer gebraakt....heb haar wat metoclopramide gegeven en pijnstiller....maar even zien of dat helpt.
Door Decibels
#2163971
nog steeds hetzelfde.....vanmiddag buscopan gegeven...maar kwam er een kwartier later weer uit....geen koorts...geen diarree...
Heb haar geen eten gegeven, hoewel ze wel wilde en raar stond te kijken toen ik haar oversloeg.
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#2164098
Met buikkrampen weten ze ook niet waar ze het moeten zoeken van de pijn, Cheyenne had het met regelmaat toen ze jonger was, met het geven van Rauw is het een heel stuk verminderd gelukkig..
Zelf ben ik altijd ook bang voor de milt, zeker als ze wat ouder worden...
Hopelijk is het niets bijzonders, sterkte met de zieke..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door