Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door mcSnurk
#2163016
hoe ruikt gans? Ik heb geen idee ::). Vandaag 2 ganzenbouten gekocht om te proberen. Bouten waren voorverpakt, vacuum geseald en daarna in een plastic vleesschaaltje verpakt. Bij openen van het vleesschaaltje kwam er een rotte eiergeur uit. Openen van de gesealde verpakking rook ook niet lekker. Vlees ruikt licht, naar geen idee wat, want ik weet niet hoe gans hoord te ruiken. Klinkt dit normaal of is een enkele reis kliko beter?
Door smulpaap
#2163019
Ik vind gans , wilde eend etc wel sterker ruiken dan ander vlees . Maar een gans die naar rotte eieren ruikt ? Nee dat vind ik niet . Het vlees hoort mooi donkerrood te zijn .

Tja , en de kliko ? Als je het echt niet vertrouwd , dan zou ik dat wel doen
Door mcSnurk
#2163029
smulpaap schreef: Ik vind gans , wilde eend etc wel sterker ruiken dan ander vlees . Maar een gans die naar rotte eieren ruikt ? Nee dat vind ik niet . Het vlees hoort mooi donkerrood te zijn .

Tja , en de kliko ? Als je het echt niet vertrouwd , dan zou ik dat wel doen
Je hebt gelijk. Die rotte eiergeur zit me gewoon niet lekker. Ze vliegen de kliko in. Ik heb nog een diepvriesbout van een andere winkel, ontdooi ik die wel
Door Linsey
#2163648
Ik heb laatst hindevlees gekocht, vacuum verpakt en toen ik dat opendeed kwam er ook een eiergeur uit, die overigens snel vervloog. Heb ik al wel meermaals gehad met wild. Dit is wild voor menselijke consumptie, gewoon in de supermarkt gekocht.
Door mcSnurk
#2164211
^zoiets zat ik me ook af te vragen omdat de buitenverpakking het ergst rook. Stinkbommetje geur, en best wel sterk. Vlees zag normaal uit en rook niet naar bedorven zeg maar, alleen die rotte eiergeur. Maar zeker is zeker.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door