Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Vlekje
#2160655
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op Barfplaats. En ondertussen een enthousiaste Barfer in combi met KVV. Mijn pup van 5 maanden smikkelt heerlijk van pens, karkasjes, nekjes en kvv. Hij is wel mager, of erg slank. Kan er bijna niet tegenaan voeren. Vitaal is hij wel. Hij is een Ierse Setter en rent als een marathonrenner over de heide. Je weet wel: altijd een kwieke rengalop alsof het niks is. Hij beweegt dus makkelijk en veel en verbruikt veel energie. Hij is zo'n 16 kg. Ik voer zo'n 800 gr, dus 5%. Wat denken jullie: iets opvoeren? Of juist liever wat vettere vleessoorten geven?
Daarnaast heeft ie last van eczeem in de liezen (flink rood en soms natte plek ertussen), en pukkeltjes met korstjes op zijn huid. De dierenarts is er relaxed onder: wassen met medicinale shampoo en verder aanzien. Hebben jullie nog goede tips hiervoor?
Door ulla
#2160694
Welkom op Barfplaats.
Ik zou meer gaan voeren, toen mijn Sint Bernard 5 maanden was zat ik ook op 5 % maar dan hebben we het over een groot ras.
Ik zou dus rustig naar 6 of 7 % gaan.

Wat beteft de ecxeem plekken misschien is een honingzalf daar een goede optie voor.
Gebruikersavatar
Door choopy
#2160718
Welkom hier!!

5% voor zo'n jonge energieke hond is inderdaad niet heel erg veel.
Je kunt dat rustig wat opschroeven en dan goed blijven kijken naar je hond. En voelen.
Zodra je merkt dat je druk moet gaan zetten om de ribben te voelen, dan weet je dat je hond weer teveel krijgt.
Door Lizzy
#2161095
Ja, gewoon lekker meer voeren. Nu vind ik Setters altijd wel dun hoor, maar als je pupsel ook meer lust (ik ken er die weigeren gewoon meer eten), zeker meer geven!
Door Vlekje
#2161431
Duidelijk, meer eten geven. Inderdaad zijn Setters slank. Ze verbruiken ook veel energie buiten.
De KVV die ik geef bestel ik bij Richards Versvoeding. Het merk is Naturis. Er zit geen graan in.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door