Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door kimi
#2161385
Hoi,

Sinds begin oktober staat mijn hond op vers voer, namelijk Kiezebrinkmixen.
Tot voordien kreeg hij korrels.
Ik ben overgegaan op de mixen omdat hij geen grove stukken wil. Zo had ik hem eens een kippennektje aangeboden en wilde hij het niet. Ook eerder eens een gewoon rauw stukje spiervlees aangeboden en ook daarvoor trok hij zn neus op...
Dus besloten om die mixen te geven, en dat gaat heel goed!
Zijn stoelgang is ook goed, maar dat was eigenlijk al op zijn Dog Lovers Gold brokken. Alleen is het nu compacter en minder geurend.
Na die maand barfmixen denk ikw el dat hij de smaak van rauw vlees en hopelijk bot wel te pakken heeft.
Ik denk er dus aan om 1 dag barf in te lassen.
Hoe doe ik dat best en wat geef ik hem dan best op die barfdag?

Zijn menu ziet er nu zo uit:

maandag: gemalen paardenvlees met look en rauw ei
dinsdag: eendenmix met wortel (of andere groente)
woensdag: gemalen rund met look en ei
donderdag: konijnenmix met wortel (of andere groente)
vrijdag: zalmmix
zaterdag: lammix
zondag: rundkipmix met wortel (of andere groente)

Welke dag zou ik best barf geven en door wat zou ik de mix van die dag vervangen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groetjes,
Kim
Door TMG1961
#2161420
Ik zou zelf de zalmmix vervangen door een zalmkop of lijf incl staart
Bedoel je met look prei of knoflook? Volgens mij is prei niet echt goed voor een hond.
Door kimi
#2161432
TMG1961 schreef: Ik zou zelf de zalmmix vervangen door een zalmkop of lijf incl staart
Bedoel je met look prei of knoflook? Volgens mij is prei niet echt goed voor een hond.
look = knoflook. Zeker geen prei nee!!
Door kimi
#2161500
ik las eerder dat zalmkop meer vor gevorderde barfers is... het is ook iets dat ik mijn hond totaal niet zie opeten :-) (ken uw hond) ;-)
Door nienk
#2161513
wat vind je hond het aller lekkerste? dan zou ik van die diersoort een barfhapje proberen.  bijvoorbeeld een eendennek, of stuk konijn karkas. als je nou begint met rustig eens wat dingetjes uit proberen, dan hoef je nog niet echt aan je menu te  gaan denken. mocht je hond dan toch de smaak  te pakken krijgen, kan je het uit gaan breiden.
Door kimi
#2161516
nienk schreef: wat vind je hond het aller lekkerste? dan zou ik van die diersoort een barfhapje proberen.  bijvoorbeeld een eendennek, of stuk konijn karkas. als je nou begint met rustig eens wat dingetjes uit proberen, dan hoef je nog niet echt aan je menu te  gaan denken. mocht je hond dan toch de smaak  te pakken krijgen, kan je het uit gaan breiden.
Mag ik dan bovenop zn huidige menu barf toevoegen? Want stel nu dat ik probeer eendennek te geven, moet dat dan op de dag van zn eend, of hoe gaat dat dan? En laaat ik dan zn eendenmix weg? Niet waarschijnlijk, want dan heeft hij te weinig spiervlees toch?
Door Jump
#2161554
Als hij al geen kippennekje moet zal hij zeker ook geen zalmkop/staart eten,
en ook sardientjes is dan  :puke:.(sprak zij uit ervaring).
Ik geef ook gewoon de zalmmix,vinden ze heerlijk(met stip op nr 1)
Door nienk
#2161566
hoe groot is de hond/hoeveel eet ie per dag?

je kan de eendennek gewoon eens als tussendoortje proberen, maar als je het bij de maaltijd wilt geven trek je in eerst instantie de eendennek van de mix af. zou kunnen dat zijn ontlasting daar iets harder van wordt, dus je moet zelf inschatten of dat kan.
Door nienk
#2161639
ok, nou dan zou je met een halve eendennek kunnen beginnen. of iets anders. konijnenonderdelen ofzo. heb je het artikel 'kvv en barf in 1 bak' gelezen?
Door kimi
#2161643
nienk schreef: ok, nou dan zou je met een halve eendennek kunnen beginnen. of iets anders. konijnenonderdelen ofzo. heb je het artikel 'kvv en barf in 1 bak' gelezen?
Neen, nog niet gelezen... Waar vind ik dat?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door