Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door *Yvje*
#2161448
Hoi, het is weer zover hier in huis. De vonken vliegen er van af !
Izzy wil af en toe niet eens meer geaaid worden en ze ziet er uit
als een kat met een zeer ernstige ziekte ! Doordat ze zo statisch als'k weet niet wat
zijn staat de vacht heel raar ! Iemand een idee hoe je hier vanaf komt ?
Iets van een spray misschien ?
#2172684
Ik doe de luchtzuiveraar even iedere dag aan, ik ga verder een antistatische borstel kopen want
met die die ik nu heb wordt het nog een keer zo erg en ik ga van House Of Anju de anti-static spray kopen
èn ik koop een aantal radiator hangbakjes ... dan moet het toch wel iets beter worden neem ik aan !

K'heb overigens gehoord dat die bakjes heel erg slecht zouden zijn ivm schimmels en zelf legionella dat
zich kan vormen, maar ik neem toch aan dat als je de bakjes iedere dag leegt en weer vult met schoon water
net als bij een luchtzuiveraard dit toch wel mee valt ??
Laatst gewijzigd door *Yvje* op di 22 nov 2011, 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.
#2173159
bij verdamping is sprake van verspreiding van water in de gasfase en niet van
druppels of andere partikels waarin of waarop bacteriën verspreid zouden kunnen worden

daarnaast heeft t met water-temperatuur te maken (legionella) groei van andere bacterieen ook natuurlijk
'k weet niet wat voor luchtzuiveraar je hebt?

House Of Anju de anti-static spray-??- en wat is hier de truc dan?

  luchtvochtigheid is toch de werkelijke truc denk ik

heb je veel kunststof in huis? dat kun je afnemen met wat verdunde wasverzachter

hoe droger de atmosfeer hoe sneller het fenomeen van statische oplading optreedt
#2173174
Nee, heb weinig kunststof in huis...
Geen idee wat die spray exact doet, maar veel mensen
die showen gebruiken het dus tegen de statische haren
en het schijnt een van de beter werkende merken te zijn.
#2188841
pearlsofpassion schreef: Yep.
Wij hebben geen radiatoren maar gaskachels. Gewoon een confituurpotje met water er bovenop en de statistiteit verdwijnt vanzelf.
heb je dan niet de hele tijd kletsnatte katten? hier zitten de radiatorbakjes achter de radiator omdat ze anders steeds leeggekiept worden
#2188984
pearlsofpassion schreef: Op een gaskachel gaan ze heus niet bovenop staan...  :o
Heb ik blijkbaar een paar vuurvaste katsels hier, iig de vleermuizen want die slapen op de kachel  ;D
(en ze laten het bakje netjes hangen)
#2188987
Nee, maar ze gaan gewoon niet testen of het nu wel of niet kan.
Ze hebben er eigenlijk nooit bovenopgesprongen...   :(
De katten komen wel niet in de woonkamer 's nachts. En 's morgens gaat als eerste natuurlijk de kachel op. Maar overdag staat die inderdaad wel geregeld af. In de zomer zeker, en er staat dan wel geen potje bovenop, maar ze komen er ook niet op.
Ik ontdooi er zelfs vlees en andere zaken (voor onszelf) bovenop als ik er wat te laat aan gedacht heb om het uit te halen, en dat zouden ze echt wel willen hebben...  
Ik denk toch niet dat er veel katten bovenop een kachel springen, zelfs al staat die af?  :-\ Of ben ik daar nu verkeerd in?
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op do 08 dec 2011, 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door