Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door sonnie1983
#2161188
ik baalde vanochtend als een stekker. Diego is zich verstapt/gestruikeld. hebben het niet gezien maar daarna liep hij op 3 poten ipv 4.

Nou heb ik hier wel eens ooit gelezen over traumeel. kan ik dit geven aan diego?
We willen even dit weekend aan kijken of het verminderd, zo niet dan maandag DA.
wel een keer eerder geweest dat ze een dagje kreupel stonden maar dat was na een dag over. nu heeft hij er toch meer last van.

Waar haal je traumeel? er zit hier wel een drogist in het dorp met homeopatische middelen. moet ik daar heen om dit te halen?
Hoe gebruik ik het? Hoeveel heeft hij nodig?

ik baal echt gruwelijk. nu aan het verzinnen wat ik thuis kan aanbieden voor geestelijk moe te maken. en maar extra vaak naar buiten voor een kort plasrondje nu en voor de rest rust rust en nog eens rust.
Door Lizzy
#2161191
Ja, absoluut een goed idee, om Traumeel te geven. Ik zweer erbij, bij het spul. Het werkt vooral goed bij verstuikingen/blauwe plekken enzo. De meeste van dat soort drogisten die jij noemt, die hebben het wel (ik bestel het standaard via Internet, plaza33).

Je kunt de helft van de mensendosering geven.
Door sonnie1983
#2161192
die site sla ik ff op. maar ga het tussen de middag even hier bij de drogist dan halen. dan kan ik er meteen vandaag mee starten.

Ok voor een herder kan ik dus de helft van de mensen aanbeveling aanhouden.

kan ik het ook nog aan ivan trouwens geven? zijn nagel lag bloot (het leven) dus dat is dichtgebrand. maar hij lebbert wel elke keer aan zijn poot nog. of helpt het daar niet voor? (wij zien geen wondje ofzo meer)
Door Monoxxide
#2161196
Had hiervoor ook een goede tip gekregen toen ik dit aan Indy gaf voor haar knie. Eventjes onder stromend water houden voor je het geeft, dan lost dit makkelijk op bij inname.
Mijn ook op internet besteld, meestal kunnen ze dit wel leveren de volgende dag al.
Door sonnie1983
#2161200
het zijn dan tabletjes ofzo?
kan ik die gewoon bij zijn voer tegelijk geven?

ik heb hier geen ervaring mee dus geen idee hoe het eruit ziet :) sorry!
Door Lizzy
#2161207
Nee, homeopathische middelen mag je niet door het voer geven, dat moet je op schone slijmvliezen geven. Ik plet tabletten standaard tussen twee eetlepels en het poeder gooi in dan in de bek (bek snel dichthouden, voor ze het poeder naar buiten blazen).

Voor je herder kun je zeker de helft van de mensendosering aanhouden.

Ik denk niet dat het nog bij het nagelprobleem van je andere hond helpt... Ik zou daar zelf eerder groene leem wondpasta van de Groene Os opsmeren.
Door sonnie1983
#2161213
en waar is groene leem te verkrijgen?

ok dan krijgt diego de traumeel apart van zijn voer.

Hopelijk helpt het hem! Echt met hem te doen, zijn staart hangt recht omlaag, koppie zielig.....
Door sonnie1983
#2161527
heb arnic gehaald, gelukkig had vanaalst mij dat gemeld dat dat ook kon. de traumeel haddenze heir alleen in gel.

heb niet gezegd dat het voor de hond was maar zij zei dat je als net vandaag was gebeurd een stootkuur kon doen van 4 in 1 uur (om de 15 min) en daarna 3x 2 tabletten per dag tot het minder word of weg is.

neem aan dat dit niet de bedoeling is voor diego? wat kan ik vanavond geven en wat de komende dagen?

nog tips om het goed bij hem naar binnen te krijgen (die onder de warme kraan tip is al een hele goede!)
Door Monoxxide
#2161848
Ik gaf traumeel tabletten de eerste dagen elke 2 uur smorgens en in de namiddag elke 4 uur. Normaal kan je deze ook niet overdozeren volgens mij.
Ken arnic wel niet dus wacht je misschien beter op iemand met meer kennis ter zake.
Door sonnie1983
#2161959
heb hem net 1 pilletje gegeven.

ben blij dat het al een stuk beter gaat toen ik thuis kwam. toch denk ik goed geweest dat we allebei moesten werken en hij dus buiten verbleef (hij kan ivan wel zien maar niet bij elkaar dus ook niet stoeien/spelen ofzo).
dat heeft hem blijkbaar goed gedaan want hij heeft goed rust gehouden waardoor het nu al stukken beter gaat. wel net aan de lijn een kort rondje gedaan. waarbij je al zag dat ie vol energie zat. die moet hij nog even bewaren! morgen slaan we in ieder geval de training al weer over. kijken hoe het morgen is, maar denk dat ik hem lekker laat liggen tot dinsdag.
Door sonnie1983
#2162821
ok dat is dus 3x per dag 1 tablet.

tot nu toe is  hij nog te foppen dat ik ivan snel 2 koekjes geef achter elkaar en dan weet ie niet hoe snel hij het tabletje uit mijn hand moet gritsen hihi.

kwartier/half uur later krijgt ie dan nog een koekje. want dat mocht niet vlak er voor of er vlak na.

het gaat al een heel stuk beter. straks bij de club nog een keer uitlaten en voor de rest lekker rust.
niet te vlug weer beginnen he.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door