Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door nienk
#2159388
Reus loopt al een paar dagen verschrikkelijk te niezen, vooral als we net buiten zijn. sinds gisteren ook reversed sneezing (weet ik ook eens hoe dat er uit ziet). gisteravond at hij wel zijn gemalen prakje (spiervlees + orgaan) maar vleesbotje liet hij liggen. vanochtend wel prakje gegeten, maar dat kwam er buiten weer uit met een hoop water. knabbeltje van net kwam er ook bijna gelijk weer uit. paar kleine beloning hapjes nam hij buiten wel aan, maar kreeg daar wel opripsingen van.  hij is wat sloom, hangerig, ligt te smakken. heeft niet meer gedronken.

zo even okugest halen? of niet? kan ik verder iets doen?

alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door nienk op zo 13 nov 2011, 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door nienk
#2159393
dat is een goeie vraag. ik  heb hier geen thermometer dus echt checken gaat niet (en in mn eentje een thermometer in zn gat steken zou sowieso ook niet lukken), maar ik vind hem op dit moment niet echt warm aan voelen, maar we komen ook net van buiten.
Door Mevroi Kruim
#2159566
Klinkt als kennelhoest. Dat kan ook in de neus bivakkeren een van mijn honden heeft dat 2x gehad (na de vaccinatie om precies te zijn  :P daarna niet meer gevaccineerd: nooit meer ziek).
De keel zal ook wel geirriteerd zijn, en ze kunnen zich best zielig en ziekjes voelen. Geen halsband om maar tuig aan, eventueel hoestsiroop en echinaforce, en ff een gemalen prakje dat de keel niet irriteert.

Beterschap!
Door nienk
#2159568
dank voor je reactie.

ik twijfel inderdaad een beetje of ie nou misselijk is, of spuugt door een zere keel. hij heeft net een half tabletje okugest (ik vind hem een beetje te klein voor de kinderdosis, dus maar de helft gedaan) gehad, en nou smakt ie ieder geval niet meer, dat scheelt. spugen met een zere keel lijkt me vervelend. snoepje van net is er in gebleven en hij ligt nu lekker rustig te slapen. er ligt inderdaad kvv te ontdooien. echinaforce heb ik niet in huis, mocht het nou morgen niet beter zijn dan haal ik dat alsnog.

ik kan hem ipv van de hoestsiroop toch ook gewoon een beetje honing geven?

tuigje loopt hij standaard al in.
Door nienk
#2159588
Mevroi Kruim schreef: Honing kan ook tegen de zere keel maar ik vind Tussistin effectiever. Maar wie weet is het morgen alweer over!
nou ik kijk het inderdaad maar even aan. Tussistin. ok.

hoop dat het morgen weer over is! het is een zielig hoopje hond, komt net uit zn hok om geknuffeld te worden, hangen er toch druppels aan zn neus! HATJIE! jeutje, spetter spoor van een paar meter op de vloer. het is wel gewoon helder vocht, niet echt snot ofzo.
Door nienk
#2160493
nou t gaat nog niet echt beter met Reus. hij niest nog steeds alles bij elkaar. Daarbij stinkt hij enorm uit zijn bekkie. nou kan ik me wel voorstellen, als ik verkouden ben heb ik ook een vieze smaak in mijn mond, maar het is wel opvallend. hoort het er gewoon bij?
#2160864
Nou, dat kan dus wijzen op een bacteriele ontsteking volgens mij. Ik zou hiermee dus wel ff naar de da.
Die gore graflucht kan ik me herinneren van toen zoon #1 geveld was door Pfeiffer  :-X z'n amandelen waren vies ontstoken en zagen echt groen en geel. De huisarts kwam op bezoek omdat 'ie teveel koorts had om op het spreekuur te komen; die kwam de kamer binnen en zei gelijk: ik ruik het al, Pfeiffer  :P
Zoon heeft toen geen ab gekregen want dan krijg je met Pfeiffer juist problemen. Het was ook met een week over.
Door nienk
#2160886
daar heb je een goed punt, ik bel morgen wel even naar de DA. (die moest ik toch bellen of ze al nieuwe snackjes binnen hebben waar Reus proefhond voor mag zijn).

met een week die ontsteking voorbij? heeft ie nog mazzel gehad, dat grote broer pfeiffer had heeft ie er 5 weken mee thuis gelegen! (dus alleen de keelontsteking, pfeiffer zelf duurde nog paar maanden extra)
#2160919
Ja, de huisarts zei dat je beter in 1x flinke koorts en uitbraken van ellende kon hebben, dan ben je er snel van af. Als het maar blijft sudderen kan het heel lang duren. Zoon was wel al weken niet in orde maar wilde niet ziek zijn ivm school-toneelstuk. Du moment dat de laatste voorstelling voorbij was klapte hij compleet in met hoge koorts en echt heel ziek. Maar het was dus ook weer snel voorbij.
Door nienk
#2164025
Oeps, vergeten te posten.

Reus is inmiddels weer bijna helemaal beter, het uit de bek stinken was eigenlijk de volgende dag al weer over, denk dat het nog van het overgeven was. Ik heb de DA dus niet meer gebeld. hij heeft vandaag maar een heel klein beetje geniesd, alleen toen we in het park waren en hij een beetje uitbundig werd. Slaapt weer lekker rustig, snottert niet meer, oogjes schoon en helder, de patient is weer opgeknapt!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door