Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Emytje
#2160662
Hey allemaal

Ik geef kale Khalid in het weekend vaak een kwartel of een duif. Voorheen plukte ik die beesten, maar de afgelopen paar weekenden heb ik hem het zelf laten oplossen. Tot afgelopen weekend helemaal geen problemen mee gehad. Echter liep ik zondag de gang in waar Khalid had gegeten en ik stond wel heel raar te kijken omdat hij vrijwel geen veren over had gelaten. Normaal gesproken is het daar een verenfestijn. Prima, dacht ik toen. Dan ligt het morgen of overmorgen vast wel ergens in veren/haarbal vorm in huis.

Dinsdagochtend was meneertje ziekjes. Hij wilde niet zijn gewone eten hebben, dus ik heb hem toen wat Bibi gegeven. Dit at hij wel, maar vlak voordat ik naar mijn werk ging, heeft meneer een hele grote berg aan veren en kvv overgegeven. Zoveel, dat kan ik me gewoonweg niet voorstellen dat dat in dat kleine lichaampje heeft gepast. Het stonk ook verschrikkelijk.

Toen ik s middags terug kwam heb ik geprobeerd of hij weer wat wilde eten. Hij likte wat en knabbelde wat, maar de bodemloze put zoals hij normaal gesproken is, was hij echt niet.

Sinds gisteren doet hij wel weer zoals zichzelf. Hij is weer druk, poept en plast gewoon normaal, maar het eten gaat heel,  heel langzaam en dan ongeveer de helft van wat hij normaal gesproken eet. Kattensnoepjes, kattenlax, wat kvv, kaas en gemalen barf gaat er wel in, maar zijn gewone eigen eten (barf waarbij hij zelf echt moet knagen) doet hij nu niet. Nu kan ik me het wel voorstellen dat zijn keel waarschijnlijk gevoelig is. Alleen ik weet niet hoe lang ik moet wachten totdat dit een beetje bijtrekt? Iemand  hier ervaring mee? Uiteraard ga ik nu de duiven weer gewoon plukken. ;)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2160734
Jeetje, geen tips behalve misschien wat haarbalpasta? Kan geen kwaad en kan maar helpen.
Ik heb een licht laxeermiddel dat de darmen beschermt en ondersteunt (dus kan ook bij lichte diarree helpen), maar ik weet niet of de andere kattenlaxeermiddelen dat ook doen.

Wel handig om weten dat je duiven beter plukt.  Hier ook eentje die helemaal gek is op veren en zelfs de gekleurde veren 1 voor 1 uit de hengel trekt om ze op te eten (eens hij de hengel te pakken heeft, lost hij ook gewoon NIET MEER  :-X  >:(), dus dat had ook wel eens problemen kunnen geven als ik ze een duif zou geven...
Thanx!
Door flin
#2160925
pearlsofpassion schreef: .  Hier ook eentje die helemaal gek is op veren en zelfs de gekleurde veren 1 voor 1 uit de hengel trekt om ze op te eten (eens hij de hengel te pakken heeft, lost hij ook gewoon NIET MEER  :-X  >:(),
whah! zoeen hier ook! vanmijvanmijvanmijvanmij...rent weg met stok

clicker-training is hier alweer de truc; Ootje hier, klik, snoepje, lossen  ;D
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2160932
Nou, hij heeft liever veren dan snoepjes...  :-X En niet zo'n klein beetje...

Ik vind het zo zielig want daardoor ga ik net geen speelgoed met veren meer kopen. Het is steeds zo snel stuk. Vanals hij iets te pakken krijgt, is het stuk. Maar nooit (echt nooit) kunnen vangen is ook weer niets aan...
Onlangs nog de birdhengel, dacht ik: dat ziet er stevig uit, zal het er toch nog eens op wagen.
Op 3min waren er al 2 van de 4 veren weg. En ik heb echt niet getrokken, hij bijt ze gewoon af door zo hard dicht te bijten en dan te gaan lopen.   Dan is me dat echt toch wel wat te duur  :embarassed:


Ik hou wel alle veren die ik terug te pakken kan krijgen bij met het idee er ooit zelf eens iets mee te knutselen dat ie dan gratis kan kapotmaken. Maar ja...  ::)

En nu moet ik ook nog gaan opletten met geen overmaat aan veren uit speelgoed (zelfgemaakt of niet) zodat hij niet verstopt...  :-\
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op do 10 nov 2011, 23:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door flin
#2160946
'k kan je wel n's wat veren opsturen hoor (mocht je dat willen)

'k woon hier aan de kust,(stevige meeuwveren  ;D ) en m'n mannie is vögelaar, duzz, allerlei pluimage  :D

@Koek maakt ook zelf veren-dingen, die steviger zijn dan menig shop-speeltje
Door fem fatale
#2160958
pearlsofpassion schreef:
Wel handig om weten dat je duiven beter plukt. 
mijn kai sloopt de veren speeltjes ook, behalve de hengel van 17 euro, maar hij eet geen veren op, en duiven pluimt hij zelf. hij heeft twee keer bijna een duif gevamgen buiten, maar omdat hij een pluk veren van het beest aftrok, konden ze ontsnappen (geen idee of ze nog lang en gelukkig geleefd hebben, maar ze konden nog net de tuin uit fladderen).
Door Emytje
#2161491
Vandaag is mijn vriend met Khalietje naar de dierenarts geweest. Gisteravond had hij namelijk overgegeven, vanochtend weer en had hij ook nog eens diarree.

Er was zo aan de buitenkant niets aan hem te zien. Alles was gewoon goed. Hij heeft een injectie gehad tegen misselijkheid. Maar de dierenarts vond het aannemelijker dat wijzelf iets mee hadden genomen vanuit het dierenasiel waar we zaterdag waren geweest. We moesten het verder nog even aankijken en als het dan niet verbeterd weer aan de bel trekken.

Meneertje eet wel eendagskuikens, dus ik denk dat ik hem dat de komende dagen maar laat eten.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door