Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lil
#2160066
Ik zie het over enkele (dagen/weken) alweer gebeuren als er gepekeld wordt. Cayley heeft door de atopie heel haar poten kapot gebeten. Alles van kussentje tot aan de enkel/pols ligt open. Wat te doen zodra er gepekeld is? Vaselinee durf ik er niet op te doen, omdat dat afsluit. Ik heb wel goede schoentjes (muttlucks of zoiets) die haar passen. Maar ja dan ademt het tijdens een wandeling ook niet. Toch aantrekken? Andere tips?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2160142
die zou ik wel aandoen, anders verrekt ze van de pijn..
hopelijk zijn haar pootjes dan al wel dicht..
in feite zou je ook gewoon vaseline kunnen gebruiken, thuis haal je het er weer af...
Door Lil
#2160207
vanaalst schreef: die zou ik wel aandoen, anders verrekt ze van de pijn..
hopelijk zijn haar pootjes dan al wel dicht..
in feite zou je ook gewoon vaseline kunnen gebruiken, thuis haal je het er weer af...
Dus toch vaseline? Nee hoor, dat is dan nog niet dicht  :-\
Het is namelijk een cyclus. Door de spuit gaat het nu 2,5 week goed en dan komt er weer jeuk/reactie op de spuit en ligt het hele zooitje in 3 uur weer open.  :-\ Maar goed van 2 dagen bijna jeukvrij naar nu 2,5 week is toch al een vooruitgang  :D
Door nienk
#2160215
flink dik honingzalf en schoentjes aan? is ze een beetje makkelijk met de schoentjes aan en uit doen? dan zou ik er voor kiezen om tijdens de wandeling de schoentjes aan en uit te doen. (als dat zin heeft met je route, natuurlijk)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2160235
Lil schreef: Dus toch vaseline? Nee hoor, dat is dan nog niet dicht  :-\
Het is namelijk een cyclus. Door de spuit gaat het nu 2,5 week goed en dan komt er weer jeuk/reactie op de spuit en ligt het hele zooitje in 3 uur weer open.  :-\ Maar goed van 2 dagen bijna jeukvrij naar nu 2,5 week is toch al een vooruitgang  :D
ja want zowel met vaseline als met schoentjes sluit je het wat af...
zou kijken waar ze het beste op reageerd kwa pootjes..
Door Lil
#2160282
nienk schreef: flink dik honingzalf en schoentjes aan? is ze een beetje makkelijk met de schoentjes aan en uit doen? dan zou ik er voor kiezen om tijdens de wandeling de schoentjes aan en uit te doen. (als dat zin heeft met je route, natuurlijk)
makkelijk met aandoen niet echt, moeilijk ook niet echt. Probleem is eerder dat het stik en stik donker is als ik ga wandelen. Lijkt me alleen niet handig als die honingzalf in die dure schoentjes gaat kleven.
Kan wel ipv schoentjes dik de honingzalf proberen.

@vanaalts. Precies wat ik dacht... oeps beiden sluit het helemaal af, vandaar dat ik dacht er zijn vast een paar mensen met geweldige oplossingen hier  :D
Door nienk
#2160285
zijn die ballon sokjes niet wat voor haar? ik geloof dat miik daar een hele tijd terug een link van had. soort rubbere sokjes die echt (naar het schijnt) super goed blijven zitten. die zijn vast makkelijker (in het donker) aan te doen dan echte schoentjes. sluit natuurlijk ook wel helemaal af, maar dat lijkt me minder schadelijk dan pekel in de wondjes. weet alleen niet hoe hoog ze zijn en tot waar ze wondjes heeft of dat dan wel werkt.
Door Lil
#2160289
nienk schreef: zijn die ballon sokjes niet wat voor haar? ik geloof dat miik daar een hele tijd terug een link van had. soort rubbere sokjes die echt (naar het schijnt) super goed blijven zitten. die zijn vast makkelijker (in het donker) aan te doen dan echte schoentjes. sluit natuurlijk ook wel helemaal af, maar dat lijkt me minder schadelijk dan pekel in de wondjes. weet alleen niet hoe hoog ze zijn en tot waar ze wondjes heeft of dat dan wel werkt.
Ik ga eens zoeken  ;) :D
Wonden zijn best wel hoog op de poten, maar daar komt natuurlijk geen pekel in. Dat komt alleen maar onderlangs.
Door nienk
#2160302
ja er was een topic over hondenschoentjes, in de bar. daar gaf miik (volgens mij) de link toen in.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2160312
Lil schreef: makkelijk met aandoen niet echt, moeilijk ook niet echt. Probleem is eerder dat het stik en stik donker is als ik ga wandelen. Lijkt me alleen niet handig als die honingzalf in die dure schoentjes gaat kleven.
Kan wel ipv schoentjes dik de honingzalf proberen.

@vanaalts. Precies wat ik dacht... oeps beiden sluit het helemaal af, vandaar dat ik dacht er zijn vast een paar mensen met geweldige oplossingen hier  :D
het is toch niet voor uren lang, het is voor effies, dan maakt het niet uit...
Door Veerle-scrappyToo
#2160357
Ik zou ook gewoon voor schoentjes kiezen.  Het sluit even af maar toch alleen maar tijdens de duur van de wandeling, thuis gaan ze gewoon terug uit.  Ik denk dat je er niet onderuit kan om alles af te sluiten, het moet pijnlijk zijn als er pekel in de wondjes komen, dat wil je net vermijden. Iets aandoen dat ademt laat volgens mij ook pekel binnen of water of zo ...kan je volgens mij ook beter vermijden dat ze met natte pootjes loopt als ze wondjes heeft.
Nena krijgt hier ook gewoon schoentjes aan in de winter.  Mensen kijken dan soms of lachen eens maar eens ze horen waarom zie je hun frank vallen dat ik het niet enkel doe om mijn hond aan te kleden  ::)
Door Lil
#2160379
Veerle-scrappyToo schreef: Ik zou ook gewoon voor schoentjes kiezen.  Het sluit even af maar toch alleen maar tijdens de duur van de wandeling, thuis gaan ze gewoon terug uit.  Ik denk dat je er niet onderuit kan om alles af te sluiten, het moet pijnlijk zijn als er pekel in de wondjes komen, dat wil je net vermijden. Iets aandoen dat ademt laat volgens mij ook pekel binnen of water of zo ...kan je volgens mij ook beter vermijden dat ze met natte pootjes loopt als ze wondjes heeft.
Nena krijgt hier ook gewoon schoentjes aan in de winter.  Mensen kijken dan soms of lachen eens maar eens ze horen waarom zie je hun frank vallen dat ik het niet enkel doe om mijn hond aan te kleden  ::)
lekker lachen laten. Heb een kruising mechelaar met een jas aan (artrose). Dus daar kan een Tervueren met schoentjes nog wel bij  ;) :biggrin2: :biggrin2:

als me al iemand ziet 's ochtends om half zes.  :P
Door Lil
#2162857
Oso-Bayou schreef: Ik kom een kwartiertje vroeger, dan kan ik ze zien    :2funny:       :sorry:         :bigarmhug: :bigarmhug:
Uitstekend, kun je meteen helpen met schoenen en jasjes aan en uit doen! Graag zelfs  :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :-* :-* :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door