Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Benjy en Misty
#2156833
Misty haar 1e barfhapje was met 5 mnd een fazantje. Benjy lustte het destijds niet echt en dus was ik benieuwd naar Misty. Misty had er geen problemen mee en genoot er zichtbaar van.

Vorige week zondag deed ze ineens moeilijk over haar fazant. De hele tijd in de bek pakken en weer weg leggen maar als ik het weg wilde pakken leek ze er weer aan te willen beginnen... maar niet heus. Ze wilde hem zelfs meenemen naar haar bed. (Dacht het niet) Ik dacht dat de fazant misschien bedorven was en had er nog een kleine uitliggen voor Benjy om de dag erna als extra te geven (hij moet bijkomen) en deze heb ik toen alsnog aan Misty gegeven. Deze fazant at ze meteen op!

Vandaag opnieuw fazant. Ze begon er met smaak aan maar er viel of brak een stuk af. Ook nu nam ze dit stuk meerdere keren op en legde het weg. Ik heb het weggenomen en Benjy het apart gegeven. Hij had het na 2 happen op. Niks mis mee zou je dus zeggen.

Maar wat is nu het probleem? Kan een hond tegen gegeten raken? Moet ik het voorlopig niet meer geven? Of beter om het de dag erna nog eens aan te bieden? Ik heb met Misty nog nooit iets meegemaakt dat ze iets niet at dus ik weet niet goed wat ik ermee aan moet...  :-\ :-\
Door Lizzy
#2157101
Nou, hier vreten ze fazant gewoon niet. En ik heb wel eens een hond gehad die het wel probeerde. En het later weer uitkotste. En ik heb er ook een gehad die het een paar keer heeft gegeten en daarna zei "dikke doei voor je, ik vind dit niet te eten".
Door Nathascha
#2157114
Hier hebben ze dat met parelhoen. Ik moet het niet te vaak geven. 2 keer in de week vinden ze al te veel. Maar is het 1x in de week of beter 1x in de 2 weken, dan eten ze wel hun parelhoen. geef ik het ze vaker, dan gaa ze ook zo lopen klieren e zemelen met hun eten. Vooral Likozi is daar goed in.
Minder aanbieden zou ik proberen.
Door Parelridder
#2157121
Ik denk dat er niet één formule bestaat als 'juiste reactie'. Een smaak kan veranderen (er zijn dingen die je vroeger wel lustte en nu niet meer zo lekker vindt en andersom). Maar iets kan je ook gaan vervelen. En als het gaat om 'vervelen' dan kan de strijd aan gaan ("Dit is wat je krijgt, jij bepaald hier niet wat de pot schaft") een optie, maar het vermijden van die strijd (even niet voor schotelen, zodat er over een poosje weer enthousiast wordt gereageerd) kan ook een goede optie zijn, net afhankelijk van de aard van 't beesie en hoe groot het 'probleem' is.
Als het alleen om fazant gaat zou ik er zelf geen issue van maken.
Hoe je hier ook op reageert, het blijft altijd een inschatting en de reactie zal je leren of dit de juiste was.. ;)
#2157491
Oke, bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik de fazant daar maar een tijdje laat liggen en eens kijk hoe ze het over een tijdje eet. Ze krijgen het normaal nooit vaker dan 1x in de week maar ze hebben dit nu toch al vrij lang 1x per week. Zou dus goed kunnen dat ze er echt een beetje genoeg van heeft en gaat ze lastig doen met ander eten dan kan ik dan altijd natuurlijk nog blijven volhouden dat ze eet wat de pot schaft...
#2158100
:biggrin2: Klopt hoor, ik eet ook niet alles maar ik ken Misty... Voor je het weet bepaalt ze zelf wat ze eet vandaar dat ik heel voorzichtig hierin ben geworden. Met de beloningen heeft ze dit ook eens gehad namelijk. Niks was lekker meer maar binnen was alles lekker. Gestopt met beloningen geven en nu eet ze alles weer gewoon en zo niet dan is dat pech voor haar.  ::)
Gebruikersavatar
Door WillyP
#2158922
Baiko heeft het met wilde eend gehad. Eerst at hij wel gewoon wilde eend, maar ineens wilde hij geen eend meer eten, alleen als ik een klein karkasje vóór de rest van zijn eten gaf dan at hij het met lange tanden op. De jacht was op den duur over en ik had ook geen wilde eend meer, Baiko blij. Nu komt er weer af en toe wilde eend uit de jacht en heb ik het gewoon weer gegeven en hij eet het weer zonder morren  :) Ik blij.

Wie weet eet Misty over een tijdje weer gewoon fazant. Trouwens fazant vinden ze hier heel erg lekker, tot en met de kat (met uitzondering kleine Loeki). Smaken verschillen.
#2159243
Ik had hier ook altijd het idee dat ze het lekker vonden. Benjy moest eerst wennen aan de smaak maar als ik hem nu zie, en kijk hoe snel hij op at wat Misty liet liggen, dan heb ik echt niet het idee dat hij denkt "wat vies". Ik wacht gewoon even een tijdje met de fazant. Alleen wel jammer dat het menu dan op het moment wat karig is wat bot betreft maar dat ik haar eigen schuld, denk ik dan maar.
Gebruikersavatar
Door kayla
#2159466
Het kan misschien zijn dat ze het ander soort vlees wat je voert veel lekkerder vind smaken dan fazant
en het daarom nu niet meer eet. Ik zou het niet té vaak aanbieden, denk dat ze het dan helemaal niet meer lust.

Kayla lust geen fazant. Heb dit al zoveel keer geprobeerd, ze hoeft het echt niet....
behalve als dit heel erg fijn is gemalen en dan met een orgaan (hart) ertussen die ze echt lekker
vindt en natuurlijk de groentemix er goed doorheen gemengd. Ze eet het dan wel op, maar met hele lange tanden
en het duurt 5x zolang, voordat de bak leeg is.
Ik geef fazant daarom maar 1x in de 3 weken.

Jammer voor Reno, want die lust wel graag fazant.
Door **Jolanda**
#2159592
Hier is het zo dat Duster het echt niet lust en Kyra vind het mondjesmaat wel lekker.
Een klein stukje fazant zo af en toe vind ze prima, maar geef ik haar 2 stukjes, dan laat ze er 1 liggen en zou ik het met grote regelmaat voeren hoeft ze het ook niet. :D ::)

Ik zou het dus ook gewoon minder vaak geven.
Door millyckk
#2159926
Was het toevallig fazant uit een nieuwe levering? Hier werd fazant met smaak gegeten en ineens niet meer...Wat bleek: bij de " bah bah bah " lading fazant waren de organen mee ingevroren geweest.
Dat blijkt hier met alle wild op te gaan:  met orgaan is gatsie en zonder orgaan is yummie :)
#2160154
Ik denk niet dat het aan het orgaan ligt. Ik heb de organen er namelijk uitgehaald en zelfs toen at ze het niet. Het stuk dat er de laatste keer van afgebroken was was alleen vlees met een klein beetje bot. Het orgaan had ze toen al opgegeten met een groot stuk karkas. Alleen dat ene deel liet ze de laatste keer liggen.

Wel vreemd dat ze het ene karkas meteen wel op eet en het andere niet (vandaar dat ik zelf ook aan het orgaan dacht.) Misschien heeft het toch met de levering te maken... :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door