Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2157996
Hallo Allemaal!

We gaan op ZEER korte termijn verhuizen! Zaterdag gaan we om.  Dus mijn diepvries Moet leeg en Mee, het is niet mijn bedoeling om vlees te verkopen.. maar wel om het tijdelijk ergens anders te stallen..
Hoogstwaarschijnlijk heeft iedereen een propvolle diepvries, maar mocht je nog een klein plekje overhebben.. Mag ik dan aub een beetje bij je stallen in ruil voor een lekkere doos bonbons!
Het gaat om een kist 286 liter, helemaal vol.
Laat me wat weten aub!!

Lonneke,
#2158082
Kan je niet alles uit de vriezer in dozen doen. Vriezer oppakken en in nieuwe woning weer aan en spullen erin.
Dus ik bedoel echt op het laatste moment leeghalen en rechtstandig vervoeren en als eerste weer plaatsen en vullen.
Bij deze temperaturen zou dat toch moeten kunnen.
#2158092
Als je je vleesjes in boodschappentassen en kratten duwt, vriezer uittrekt, vriezer + vlees verhuist, vriezer insteekt en alles er weer ingooit heb je veel minder werk en ben je minder aan het reizen voor je vleesjes. Plus het kost je minder ;)

Wil je je kist toch perse een x-aantal uren uit laten staan kun je hem toch al vullen met je vlees en de deksel dichthouden. Dan blijft het vlees lang genoeg koel.
#2158342
Dronten ligt nu niet echt in de buurt van Sittard.
Maar heb een kist van 200 liter leeg en de andere kist van 220 liter zit voor een kwart vol.
Maar krijg volgende week dinsdag ook weer nieuw vlees.

Als je op het laatste moment de stekker eruit trekt, de vriezer vervoerd, dicht laat zitten en de volgende dag weer aanzet, dan kan er niet veel mee mis gaan. Wel zorgen dat je dan wat sterke mannen hebt voor het tillen van de vriezer ;)
#2158661
kijk, mij lijkt zo'n verhuizing nou een uitgelezen kans om een extra vriezer aan te schaffen! nieuwe vriezer vast neer zetten, oude leeg halen, vlees in je nieuwe, oude verhuizen.  ::)

nee ik denk ook dat wat al gezegd is best kan hoor. vlees uit de vriezer, vriezer verhuizen, afhankelijk van hoeveel ie geschud is tijdens transport uit laten staan, vlees er gewoon gelijk in. zeker als je vriezer flink vol zit, moet het vlees dan echt wel goed blijven!

succes met de verhuizing!
#2158725
Dankjulliewel voor jullie reacties.
Maar waar ik de diepvries heb gekocht (en meerdere mense om mij heen) Hebben me ten strengste afgeraden om de diepvries meteen na uittrekken te vervoeren. hij moet Minimaal 24 uur stil staan voordat hij vervoerd word, en minimaal 24 uur stilstaan voordat hij weer ingestoken word.
Anders kan een of ander element ernstig beschadigd raken en in t ergste geval zelfs 'ploffen'
Dit risico ga ik niet nemen, die kist was een rib uit mijn lijf:(


En inderdaad een uitgeleze kans om n extra vriezer aan te schaffe.. maar ik heb m ECHT niet nodig:P ik heb maar 1 klein beestje.. 286 liter is meer dan genoeg:P
ER zit nu voor 4 maanden voer in. Anders ben ik dalijk voor een half jaar aan het opslaan:p das niet echt de bedoelinggg hihi.

Nouja goed.. dan zit er nix anders op dan een deel te gaan verkopen.. Berichtje volgt nog!
#2158727
nou als jij je vriezer goed vol hebt zitten. (eventueel vul je hem nu af met flessen water ofzo), de stekker 24 uur voor transport er uit trekt, vlak voor transport al je vleesjes eruit, gauw de vriezer verhuisen, neer zetten, vleesjes erin, klep dicht 24 uur later weer aan zetten. ik denk dat dat vlees dan nog praktisch helemaal bevroren is.

maar goed, snap ook wel als je het zekere voor het onzekere wilt nemen hoor.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door