Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Samflex
#2156518
Ik heb me hier al eens voorgesteld een tijd geleden maar daarna heb ik alleen maar meegelezen.

Nu is het zo dat mijn Amerikaanse Bulldog (bijna 3, net gecastreerd) begint te verkleuren rond zijn bek en kop. Hij is daar geheel wit en de bekende oranje achtige verkleuringen komen tevoorschijn.

Even een tijdje geen kip dus, de arme jongen. (Je zal het maar graag eten.)

Mijn menu is klaar en alles is al besteld maar misschien is het toch handig even anderen er naar te laten kijken. Het is iets afwijkend omdat hij wat meer bot nodig heeft en ik groentes niet meetel. Ongeveer 3 keer in de week krijgt hij er een zelfgemaakte mix bij.

Alvast bedankt!

10500 gram in de week
50% Vleesbot:  5250
35% Spiervlees:  3675
15% Orgaan:  1575

Maandag:
1000 gram haaskarkas
500 gram lamspens

Dinsdag:
1000 gram konijndeel
500 gram geitenspiervlees
250 gram runderhart

Woensdag
200 gram zelfgemaakte orgaanmix lever  (Geit, lam en konijn.)
500 gram kangoeroe spiervlees
500 gram kalkoenvleugels

Donderdag
Sardientjes
Hele parelhoen (+/- 1500 gram)

Vrijdag
500 gram lamshart
1000 gram struisvogelspiervlees

Zaterdag:
1000 gram Runderkopvlees
800 gram geitenrib

Zondag:
Haring
500 gram runderstrot
500 gram lamsspiervlees
Door Samflex
#2158005
Nee niet echt rond zijn bek, wel krabt hij ineens te vaak aan zijn oren al kreunend (volgens mij irriteert het.)

Met zijn oren is verder niets mis, gewoon zachtroze en voor zover ik zie niet geirriteerd. Alleen dat in combinatie met de verkleuringen zal er toch iets niet helemaal goed gaan denk ik.

De makkelijkste is dan de kip er even uit laten.. Hopen dat het werkt! :biggrin2:
Door Samflex
#2159033
Haha ja een grote, zeer actieve hond daar gaat wel wat in.

Voor zijn castratie at hij bijna iedere dag 2 kilo anders kon je zijn ruggengraat zien.

Oh hij weegt trouwens 50 kilo.
Door Samflex
#2164068
Haha nou eigenlijk is het een gok, het viel me wel op dat het minder werd na een paar dagen geen kip. Maar dat kan ik me ook inbeelden natuurlijk, vandaar de keuze het helemaal weg te laten.

Inmiddels is het nog niet echt veranderd moet ik zeggen.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door