Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2157184
Ik maal momenteel groenten in zo'n klein uienhakkertje. Gaat best goed, maar er kan niet veel tegelijk gemalen worden. Nu kan ik bij de supermarkt waar ik normaal kom sparen voor electrische apparaten waaronder een blender. Ik wilde hier eigenlijk voor sparen. Nu lees ik weer dat een blender ook niet zo heel ideaal is. Wat is de beste optie als ik groenten wil malen. Ik wil er alleen niet teveel geld aan spenderen. Maar zo'n hakkertje dat ik nu heb is niet het meest ideale.
Door TMG1961
#2157190
Ik snij alles eerst in stukken en dan doe ik het in de keukenmachine, daarna over in een grote kom en dan met de staafmixer erdoorheen. Maak op deze manier binnen 20 minuten een voorraad voor 6 weken.
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2157224
Oke, ik doe het ongeveer op dezelfde manier maar maal wel een uur voor 2 weken, vandaar dat ik iets anders wilde hebben.
Door Kemi
#2157235
Ik gebruikte eerst een blender, maar dat is een stuk lastiger dan een keukenmachine. Sinds ik de keukenmachine heb, gaat t als een zonnetje.
Volgens mij betaalde ik 75,- bij Wehkamp, t is een bosch. Blenders zijn idd een stuk goedkoper, maar gebruiksgemak was het voor mij wel waard.
Door ulla
#2157389
Ik maal geen groenten meer, maar stoom iedere dag een andere groenten, het enige wat ik nog maal zijn de zaden, en kiemen.
Door annielaumen
#2158172
Ik geef de groente die over zijn van onze maaltijd
Kook toch zonder zout
Wil ik groente en fruit malen dan doe ik dit met de staafmixer
Ik maak dan ook kleine hoeveelheden
Door madeleine
#2158290
Ik ben aan het sparen voor de sapcentrifuge.. Wel een dure inverstering maar het zeker toch wel waard. Tot die tijd modder ik aan met een keukenmachine.  ;)
Door Barbaravh
#2158556
madeleine schreef: Welke groentes gooi je erzoal in? En weet je hoe goed deze bladgroentes mee neemt?
Bonen, wortels, rapen, knolselder, broccoli, bloemkool, champignons, witloof, courgette gaat er allemaal snel door.
Witloof heeft hij geen problemen mee, sla ofzo heb ik nog niet geprobeerd. Als je dat met iets hards erdoor duwt, moet dat wel lukken denk ik.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door