Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2158489
sinds een paar maanden heeft diego steeds een klein korstje bij zijn buitenste ooghoekjes (misschien toch van de slaap uit zijn ogen?). maar ook regelmatig zijn zijn oogleden roze/rood.

Echt vieze ogen heeft hij niet, alleen sochtends wat slaap in zijn binnenste ooghoeken.
Verder doet hij normaal zoals altijd.

wat kunnen we hier aan doen?
#2159868
tt-tjes schreef: Nee, niet echt. Misschien een irritatie van de koude wind of zo. Zou een aantal dagen druppelen met similisan no. 2. Kijken of dat verbetering brengt.
Als dat niet zo is dan kun je het misschien ff door de DA na laten kijken.
waar kun je dat halen?

Ze liggen over dag buiten en zodra wij thuis zijn weer binnen. buiten hebben ze ieder een tochtvrij etc. hok.
Alleen is diego altijd al zo geweest dat ie daar eigenlijk alleen in ligt als het dadelijk van de winter echt koud is.
Regen, sneeuw maakt hem niet uit.

misschien dat ie het daar nu dan van heeft? zou dat kunnen? al gaat het al 3 jaar zo?
#2159882
Kan altijd natuurlijk een keer. Zelf ben je ook wel eens ziek en snap je niet waarvan.

Similisan no. 2 kun je bij de drogist halen. Als dat niet helpt kun je eventueel ook nog Oculoheel druppels proberen. Ik zou echter niet te lange lang zelf aan modderen. Ogen zijn een gevoelig iets.

Zou het anders een allergische reactie kunnen zijn op iets?
#2159998
Hij heeft welooit eens een korstje gehad. Maar vind dat t nu de afgelopen maanden erger is. enige wijziging is dat ik ph1 ben gaan doen. Brok nog het zelfde ben nu laatste paar weken bezig met wat ze lusten. Tot nu toe is dat rauw ei zonder schil, sardientjes en makreel geweest wat diego eet. Kipfilet of kippennek wil hij niet (ivan vind dat ook heelijk)
#2160629
Ik wilde hier net zelf een topic over starten  :biggrin2:.
Yoshi heeft het dus ook al een week of 2. Ieder ochtend vies slijm in de binnenste ooghoeken en verder heeft hij overdag nog wel eens een bruin korstachtig dingetje, zoal TS ook schrijft.
Ik heb hier gelezen over Similasan nr 2, die heb ik gekocht en ben nu al bijna een week iedere dag aan het druppelen, maar het gaat niet over. Ik druppel nu 1 keer der dag. Zou ik het misschien vaker moeten doen? En zo ja, hoe vaak dan? Is dat misschien ook een puppenkwaal? Yoshi is nu 8 maanden.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door