Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door webster
#2155925
Welke kvv is de grofst gemalen,kan iemand dat mij uit ervaring vertellen?? Zou het liefst barfen maar de hond kan niet meer verdragen aan botwerk dan kip of parelhoen onderdelen.Vis is niet geliefd alleen wat zalmsnippers. 1 of 2 maal per week een penslap gaat ook nog maar dan houd het ver op.
Door deja
#2156016
Ik gebruik voor mijn oudste hond bijna 14 jaar Lotgering als ontbijt s'acvonds barft ze nog steeds, ik weet alleen niet hoe lang nog, dat vind ik vrij grof de totaalvoer dat bestaat uit  kip lam en rund het is allemaal natuurlijk dus geen toevoegingen, maar weet niet waar je woont hij bezorgt wel maar als je ver van zaanstad of Abcoude af woont dan ben je wel wat kwijt voor het vervoer.
Door deja
#2156036
Nou heb eens gekeken maar is ruim 2 x zo duur als Lotgering, ik voer het alleen maar als ontbijt voor mijn oudste hond maar ken diverse mensen om mij heen die het als kompete maaltijd voeren en er super tevreden over zijn het komt neer op ong. 1,30 per kilo.
Door Parelridder
#2156049
Bandit heb ik jaren geleden gekocht en vond ik erg mooi en niet te fijn. Tegenwoordig gebruik ik DARF en is ook zodanig van maling dat je nog verschillende onderdelen kunt herkennen.
Door Pedro98
#2156708
[quote="Parelridder"]
Bandit heb ik jaren geleden gekocht en vond ik erg mooi en niet te fijn. Tegenwoordig gebruik ik DARF en is ook zodanig van maling dat je nog verschillende onderdelen kunt herkennen.
[/quote]

Darf is inderdaad grof van maling, heb daar naast ook carnivoer maar dat is een stuk fijner.
Door mysmoothcollies
#2156858
[quote="deja"]
Nou heb eens gekeken maar is ruim 2 x zo duur als Lotgering, ik voer het alleen maar als ontbijt voor mijn oudste hond maar ken diverse mensen om mij heen die het als kompete maaltijd voeren en er super tevreden over zijn het komt neer op ong. 1,30 per kilo.
[/quote]

BIBI is van betere kwaliteit dan Lotgering maar wanneer je hond het daar goed op doet prima toch? Ik voer af en toe Lotgering om de prijs wat te drukken maar zou het niet alleen maar voeren. Ook DARF is vrij grof, maar weer wat duurder.
Door TMG1961
#2157197
waarom maal je het niet zelf? Kun je het zo grof of fijn maken als je zelf wil. En is denkelijk ook nog eens goedkoper.
Door danou2004
#2157249
Tammenga heeft groffe kvv (gemalen barf) en dat kun je zo grof en fijn krijgen als je zelf wilt,even overleggen en dan kan dat vast wel  ;)
[quote="TMG1961"]
waarom maal je het niet zelf? Kun je het zo grof of fijn maken als je zelf wil. En is denkelijk ook nog eens goedkoper.
[/quote]Dat lijkt mij dus ook wel iets maar ik heb alleen maar een lullige keukenstaafmixer dus ben bang dat dat hem niet gaat worden.
Doe jij het zelf en wat gebruik je daarvoor?
Door TMG1961
#2157254
[quote="::>danou<::"]
Tammenga heeft groffe kvv (gemalen barf) en dat kun je zo grof en fijn krijgen als je zelf wilt,even overleggen en dan kan dat vast wel  ;)Dat lijkt mij dus ook wel iets maar ik heb alleen maar een lullige keukenstaafmixer dus ben bang dat dat hem niet gaat worden.
Doe jij het zelf en wat gebruik je daarvoor?

[/quote]

Ik geef geen KVV. Je moet even zoeken, er zullen vast en zeker genoeg mensen zijn die het zelf malen en die kunnen je genoeg tips geven over welke machine je het beste kunt gebruiken.
Door danou2004
#2157360
[quote="TMG1961"]
Ik geef geen KVV. Je moet even zoeken, er zullen vast en zeker genoeg mensen zijn die het zelf malen en die kunnen je genoeg tips geven over welke machine je het beste kunt gebruiken.
[/quote]oke thnx!! :)
Door webster
#2158206
[quote="::>danou<::"]
oke thnx!! :)
[/quote]
Dat zou ik inderdaad het liefste doen ben al eens aan het rondkijken gegaan voor een goede vleesmolen.
Door KarinM
#2159711
Kijk even op de site gelukkig dier bij zelf kvv maken daar staat een hele goede maal machine van kenwood. Het is wel een dure machine niet de duurste maar ik geloof wel rond de 260 euro. Heb er al eens naar gekeken.
Er staat ook een voorbeeld menu bij.

Karin
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door