Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2157475
Eergisteren begon Janice wat te kuchen en te schrapen,de volgende dag begon Justa ook.
Kan ik het aankijken of het vanzelf over gaat en zo ja,hoelang?
Of is het toch beter om even naar de da te gaan voor wat ab? :-\
#2157494
Zolang ze tierig zijn, geen koorts hebben en verder geen zieke indruk maken afgezien van dat irritante geschraap en gekuch zou ik er zeker geen ab in (laten) gooien. Idd, gewoon een hoestdrankje. Meestal is het met een dag of twee alweer over.
Als je zelf een keer snotverkouden bent zit je toch ook niet gelijk bij de huisarts voor een ab-kuur  ;)
Door FLJTS
#2157528
Ze hebben het hier onlangs alledrie gehad, maar ze waren tierig genoeg en maakten een niet-zieke indruk. Dus heb ik het even aangekeken. Eigenlijk was het ook zo weer over. Wel de honden buiten apart gehouden van soortgenoten vanwege de besmetting, maar of dat echt wat zou uitmaken (bacterien zitten toch wel in de lucht  :-\) weet ik niet ......
Door inge58
#2158097
Die twee van mij hebben het laatst ook gehad,kwamen er mee terug uit het pension.
Dus met recht "kennelhoest". IK heb ook eerst met hoestdrank geprobeert maar ze bleven hoesten.
De mensen in de buurt kwamen vragen wat er aan de hand was  :-[
Uiteindelijk dus toch naar de DA en een flinke kuur plus injectie voor de mannen gekregen.
Toen duurde het nog ruim 5 dagen voor ze ervan af waren.

Kan toch lelijk zijn,hoor! Die kennelhoest.
#2158152
Als het echt heftig is en het is duidelijk ook een combi met een bacterie, ze hebben koorts en zijn er echt ziek van, dan kun je een ab-kuur overwegen. Maar bij alleen een virus heeft dat geen zin.
Vergelijk het met mensengriep: dat is toch meestal ook een kwestie van rustig uitzieken, ook al kun je er goed ziek van zijn.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door