Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door TuttiFrutti
#2157589
Iemand hier die voert/ervaring heeft met het huismerk kvv van versvoer.nl?

Ik voer Badu lotgering 100% Lam vanwege haar allergieën. Omdat ik bang ben dat dat te eenzijdig is vroeg ik me af of ik niet merk een merk kon geven met een premix zodat ze toch alle mineralen, vitaminen en zo binnen krijgt. Zodoende kwam ik op het huismerk van vers voer. Ik kan alleen er weinig over vinden. Als ik hier zoek naar vers voer krijg ik allerlei dingen die eigenlijk niks te maken hebben met het merk 'vers voer'  :-[.

Wie o wie kan mij helpen?
#2157600
Bedoel je de Lam Compleet? Wat ik erg opvallend vind is het lage calciumgehalte, dat kan niet compleet zijn. Kennelijk zijn de enige eisen aan een complete mix dat er een bepaalde hoeveelheid vitamine A, D en E en koper is toegevoegd. Bovendien is de calciumbron deels via supplement en deels via bot, ik zou eerder voor een merk kiezen die geen calciumsupplement gebruikt.

Als je op zoek bent naar een andere kvv die alleen lam gebruikt,hier vind je een overzicht van alle mixen die daaraan voldoen: http://tinyurl.com/7g2bcb5 Je kunt eventueel nog aangeven dat je alleen de merken met een premix wilt zien.
Door nienk
#2157606
geen ervaring met die kvv. maar er zijn inderdaad meer merken.

overigens, is Badu echt allergisch voor alles behalve lam? want anders zou je het ook kunnen overwegen om eens een kvv met 100% 1 andere diersoort te voeren.
#2157686
Ja lam compleet bedoel ik. Hmm, calcium vind ik toch heel belangrijk ook omdat ze pas 11 maanden is. Het wordt hem dan niet  :-[.

Uit een bloedallergietest kwam uit dat ze allergisch is voor rund en kip. Lam/eend/kalkoen en vis had ze geen reactie op dus mocht ze eten. Ik heb een tijdje lam/eend van lotgering gegeven, vis(zalm) van Haaksbarf en nog kalkoen snacks, maar ze bleef nog veel krabben. Ik heb 2 weken geleden dus besloten om vanaf het begin te beginnen en 6 weken alléén lam te voeren. Ik vind vis ook een breed concept. Zijn alle vissen genetisch gezien dezelfde?!. Als ze tegen witvis kan betekent het ook dat ze tegen zalm kan?? Omdat ik zulke vragen had vond ik ook dat ik gewoon soort voor soort moest uitsluiten...
Dat is dus de reden dat ze nu alleen lam krijgt. Ik ben alleen bang dat ze veel mist... Omdat je minimaal 4 diersoorten moet wisselen wil je alles in verhouding voeren  :-\
#2157690
Ik zie op voerwijze dat ik keus heb uit Lupa lam compleet, naturodog lam en naturis lam compleet. Bij alle 3 gebruiken ze een premix waardoor ik niet bang hoef te zijn dat ze een tekort krijgt van een of andere. Ik ga daar eens kijken.
#2157705
Als ik op kvv`s zoek zonder kip of rund kom ik er veel meer tegen.
Premix is geen vereiste als je de soorten afwisseld.
Mijn katten krijgen ook kvv (hond barft) en in geen van de soorten die ze krijgen zit lotgering.
Naar mijn mening kun je ook beter verschillende soorten zonder premix voeren dan 1 soort met premix.
Dus als ik jou was zou ik gewoon de lotgering lam blijven voeren en afentoe afwisselen met een ander soort.
Ze zou bijvoorbeel mogen eten:
Alaska Eens
Alaska Konijn
Alaska Fazant
Alaska Lam/Schaap
All Animal Kwartel
Bandit geitmix
Bandit wildmix

En nog veel meer
http://voerwijzer.com/versvlees?field_v ... &zoekterm=
#2157762
[quote="RvT"]
Ik heb een tijdje lam/eend van lotgering gegeven, vis(zalm) van Haaksbarf en nog kalkoen snacks, maar ze bleef nog veel krabben. Ik heb 2 weken geleden dus besloten om vanaf het begin te beginnen en 6 weken alléén lam te voeren. Ik vind vis ook een breed concept. Zijn alle vissen genetisch gezien dezelfde?!. Als ze tegen witvis kan betekent het ook dat ze tegen zalm kan?? Omdat ik zulke vragen had vond ik ook dat ik gewoon soort voor soort moest uitsluiten...
Dat is dus de reden dat ze nu alleen lam krijgt.
[/quote]

Als ik klaar ben met mijn eliminatie dieet weet ik meer en dan heb ik inderdaad meer keus. Maar het gaat mij om, nou ja, nu!  ;) Ben zo bang dat ze tekort komt, vooral omdat ze nog zo jong is, snap je het  :D?
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2158307
TinLo heeft ook een Lam variant, met alles van lam, alleen kan ik even niet vinden waar de "dierlijke vezels" vandaan komen die er ook in zitten. Maar ik denk eigenlijk dat dat ook van lam zal zijn.
Het is wel een wat duurdere KVV, maar ik ben er zelf tot nu toe heel tevreden over (ik voer de konijn-variant ivm eliminatiedieet, dus lam nog geen ervaring mee).
#2158554
Ik zat ook aan tinlo of alaska te denken. Luppa kvv ook maar er is zo weinog over te vinden...
Het gaat/ging inderdaad over een kvv met premix. Want ja, hoe erg is het dat ze maar een diersoort krijgt??? Weliswaar tijdelijk (hopelijk). Over 4 weken kan ik beginnen met een ander diersoort. Het is dan afwachten hoe het gaat  ::)
Door nienk
#2159356
[quote="RvT"]
mmm vanwege toevoegingen??
Maar is het dan niet erg dat ik een tijd eenzijdig voer?
[/quote]

nou eenzijdig voeren is natuurlijk niet ideaal. maar een eliminatiedieet wat niet 100% te vertrouwen is, dat is in mijn ogen nog minder ideaal.

nu zit jij natuurlijk met een opgroeiende hond, dus dat is wellicht vervelender. toch denk ik dat het uitvoeren van het dieet belangrijker is dan de afwisseling. je hond is immers niet echt pupje meer, en hoeveel maken die 6 weken dan uit? maarja, ik moet wel zeggen dat ik geen ervaring met of verstand van opgroeiende pups heb.
Gebruikersavatar
Door nova
#2165380
[quote="RvT"]


Uit een bloedallergietest kwam uit dat ze allergisch is voor rund en kip. Lam/eend/kalkoen en vis had ze geen reactie op dus mocht ze eten.
[/quote]

Waar heb jij die test laten doen?

Ik kon mij hond alleen laten testen op contact allergien, meer was niet mogelijk
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door