Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Borgerbos
#2156742
Ik heb 2 pups van nu 7 weken oud en die eigenlijk vanaf 3 weken al Carnibest krijgen. Sinds afgelopen week ben ik niet tevreden over de ontlasting qua kleur en consistentie. De ontlasting is grijs van kleur, soms heel dun, som papperig. Ik dacht eerst dat het kwam van de wormkuur die ze vorige week zondag gehad hebben en misschien wat stress van het enten en chippen maar ik heb ze nu sinds gisteren terug gezet op geweekte brokjes en de ontlasting is nu weer normaal van kleur.
Heeft iemand hier een verklaring voor? Tot vorige week was de ontlasting perfect en kon je het haast zo met je blote handen oppakken en de kleur was ook goed.

groetjes
Yvonne
Door inni
#2157080
Met pups heb ik geen ervaring maar onze maltezer (heel gevoelige maag en darmen) is wel 's totaal van slag geweest door een nieuwe lotnr van kvv. Ook op carnibest ging 't langere tijd goed tot plots na een nieuwe levering.... :-\

Wel raar dat er mee dan één zijn die dezelfde reactie vertonen op 't zelfde moment.
Door Lizzy
#2157095
[quote="Borgerbos"]
Ik heb 2 pups van nu 7 weken oud en die eigenlijk vanaf 3 weken al Carnibest krijgen. Sinds afgelopen week ben ik niet tevreden over de ontlasting qua kleur en consistentie. De ontlasting is grijs van kleur, soms heel dun, som papperig. Ik dacht eerst dat het kwam van de wormkuur die ze vorige week zondag gehad hebben en misschien wat stress van het enten en chippen maar ik heb ze nu sinds gisteren terug gezet op geweekte brokjes en de ontlasting is nu weer normaal van kleur.
Heeft iemand hier een verklaring voor? Tot vorige week was de ontlasting perfect en kon je het haast zo met je blote handen oppakken en de kleur was ook goed.

groetjes
Yvonne
[/quote]

Briljant, om ze bij de eerste de beste keer dat de ontlasting niet goed is qua kleur en consistentie ze terug te zetten op geweekte brokken. Ik zou zeggen, zet ze eens op een ander merk KVV.
Door Borgerbos
#2157120
[quote="Lizzy"]
Briljant, om ze bij de eerste de beste keer dat de ontlasting niet goed is qua kleur en consistentie ze terug te zetten op geweekte brokken. Ik zou zeggen, zet ze eens op een ander merk KVV.
[/quote]

Sorry hoor maar ik geen frequente vleesvoerder. Normaal gaan mijn pups weg op brokjes maar omdat één van de pups naar mensen gaat die zowieso van plan waren om vlees te gaan voeren leek het mij verstandinger om hem dan op vlees te houden.

Ik begin me onderhand af te vragen waarom sommigen doen alsof brokken een soort gif is.
Ik vroeg alleen advies. Voor mij in iedergeval een reden om maar weer alleen in de lees modus terug te gaan :(

groetjes
Yvonne
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2157198
Jammer dat je niet meer wilt reageren. Ik hoop dat je iig wel wil blijven lezen hier. Op een forum krijg je nu eenmaal niet altijd de reacties die je wilt horen, maar je kunt daar wel veel van leren.
Ik ben ook absoluut niet voor brokken en mijn hond krijgt ze dan ook niet. Maar om me heen zijn er genoeg honden die brokken krijgen.
Ik weet wel dat mijn vorige hond (brokken), heel vaak bij de da zat. Vooral in zijn eerste jaren was er altijd wel iets. Mijn hond die ik nu heb krijgt heel zijn leven al KVV en het laatste half jaar Barf en hij is nog nooit ziek geweest. HIj gedraagt zich als een jonge hond en bijna niemand gelooft dat hij al 6.5 jaar is. Ik ben ervan overtuigd dat dit komt door de manier waarop ik hem voer.

Hier hebben ze ooit ook weleens grijze ontlasting gehad. Ben overgestapt op een ander merk en het was weg. Je weet toch soms niet wat er in de KVV zit. ALs voorbeeld. Ik voer mijn fretten ook KVV en dat werd door een groepje niet zo enthiousiast gegeten. Nu maal ik het zelf en ze vallen erop aan. Terwijl er eigenlijk in de KVV hetzelfde zou moeten zitten als in mijn zelfgemalen prakje. Dus naar mijn idee zit er toch van alles in wat ik  niet weet.
Door danou2004
#2157227
Al mijn honden kregen brokken voordat ze bij mij kwamen.
Op zich zagen ze er goed uit en was er niks mis,ik heb alleen zelf de stap gemaakt om vers te gaan voeren en dat bevalt prima en ook qua conditie gaat het beter.
Hier op het forum zitten zo vreselijk veel mensen en iedereen heeft wel een eigen mening.
De een is fel tegen op brok en de ander voert alleen vers omdat ze dat zelf willen maar ook niks tegen hebben op brok maar het gewoon niet voeren vanwege de vele onnodige toevoegingen in de brokken.
Heb voor jaren terug ook eens iemand gesproken die voerde half brok half vers en die zat ook hier op het forum.
Geen idee meer wie het was maar doet er ook niet toe.
Wat betreft de grijze ontlasting, dat hebben ze hier ook wel eens maar dat gaat vanzelf weer over.
Meestal duurt het hier een dag en dan is het klaar.
Je gaat er vast wel uitkomen!succes! :)
Door Lizzy
#2157662
[quote="Borgerbos"]
Sorry hoor maar ik geen frequente vleesvoerder. Normaal gaan mijn pups weg op brokjes maar omdat één van de pups naar mensen gaat die zowieso van plan waren om vlees te gaan voeren leek het mij verstandinger om hem dan op vlees te houden.

Ik begin me onderhand af te vragen waarom sommigen doen alsof brokken een soort gif is.
Ik vroeg alleen advies. Voor mij in iedergeval een reden om maar weer alleen in de lees modus terug te gaan :(

groetjes
Yvonne
[/quote]

Ja helaas Yvonne, je zit hier op BARFplaats. En yep, ik vind brokken een soort gif. En dat is het ook. Ik snap gewoon niet hoe iemand die vers voert kan bedenken bij slechte ontlasting er maar weer brokken in te stoppen. Maar het is me duidelijk. Je voert brokken en by coincident KVV. Tja nee helaas, aan een soort 'vers-voeren-als-een-toevalligheid' doen we hier niet echt aan.

En zo eigenwijs ik ben: geef eens een ander merk KVV.
Door Martine-Tom
#2157673
Kan het niet gewoon een ent-reactie zijn, als ik het goed lees zijn ze in zeer kort tijdsbestek ontwormt, geent én ook nog eens gechipt, je zou van minder al hardstikke ziek worden...
Door Anne in Zweden
#2157698
Op zich heb ik er wel begrip voor dat als je normaal gesproken brokken voert en dan voor twee pupkopers alvast op vers overgaat en je meteen bij die pups met slechte ontlasting geconfronteerd wordt, dat je dan schrikt en denkt: oei, zou dan door de kvv komen? (In je eerste post stond overigens niet dat je nog meer pups hebt en dat ze de deur uitgaan; ik had eerst begrepen dat je zelf net twee pups had aangeschaft). Dan is het logisch dat je maar snel weer teruggaat op brokjes.
Het probleem is alleen dat er in korte tijd zoveel met de pups is gebeurd (ontwormen, enten, chippen), dat het moeilijk te zeggen is of de slechte ontlasting door de kvv komt of door de chemie en de stress van al die handelingen. Ik kan alleen maar hopen dat je door de toon van sommige reacties niet voorgoed genezen bent van het versvoeren en dat je toch gewoon weer probeert die twee pups (of nog beter, ál je pups ;)) met vers groot te brengen; daar doe je de kopers in ieder geval een groot plezier mee, en de pups ook!
Door ulla
#2157729
hm, dus ik zou eventueel in de toekomst bij jou een op rauw afgespeende pup kunnen kopen?
Kom ik tussen door met kippennekjes, etc. kunnen we samen genieten.
Maar dan geen brokjes voeren als ze wat mindere ontlasting hebben, ik ging dan even over op energique nr. 4. dat werkte altijd wel goed.
Door Kemi
#2157860
Toen kemi net bij ons was heeft ze ook alle kleuren weleens gepoept; mosterd, stopverf, spinazie...en ook alle vormen. Van knikkers (dat was iets later) en pudding maar ook soep. na 2 weken zat ze er goed in en was het over. Die darmpjes hebben echt even de tijd nodig.

Is al gezegd, maar het feit dat je het wilt proberen voor een pupkoper vind ik erg goed van je! En brokken is dan 'veilig' voor je om op terug te grijpen. Dat is begrijpelijk.
Als je je gaat verdiepen in de samenstelling en nut van brokken, ga je toch echt wel nadenken, tenminste, zo ging het bij mij.

Succes met de pups!
Door nienk
#2157959
ik vind het ook hartstikke goed van je dat je je pups al (deels) op kvv wou zetten omdat 1 pupje naar kvv baasjes gaat!

hoop dat je na de laatste paar positieve reacties wellicht weer wil reageren? heb je de pup weer op kvv gezet en hoe gaat dat nu?
Door Lizzy
#2158026
Ja, het is allemaal vreselijk, wat ik heb geschreven :'( :'( :'(

Kom op zeg!

Yvonne is lid sinds 2006. De pups zijn afgespeend - vanaf 3 weken - op Carnibest. Sinds vorige week (pups zijn dan 6 weken en hebben het dus 3 weken lang perfect gedaan op KVV) is ze niet tevreden over de ontlasting en ja, logisch toch, dat je gelijk overstapt op brokken.....

Ik ben dan misschien niet aardig, maar ik trek Yvonne nou ook niet door het forum dus als mijn woorden haar weer terug in lees-modus doen gaan: dan is dat natuurlijk altijd jammer.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2158039
als de pups daarvoor goede ontlasting had, kan het zeer zeker wel te maken hebben met de entingen en ontwormen, chippen...
zeker omdat de week ervoor de ontlasting nog gewoon goed was...
zou zeggen terug op cb
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door