Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2153554
Gister ontdekte ik een bult op kaina voorpoot bij de teen. Geen haar op, zwart verkleurd ineens ontstaan niet pijnlijk bij drukken, hard. Ik dus vandaag direct naar DA want vertrouw het niet.

Ze loop ook een beetje kreupel aan die poot maar dat doet ze wel vaker dus weet niet of het bultje daar iets mee te maken heeft.

Onderzoek ingang gezet: weefsel bioptie wordt vandaag opgestuurd. Als het kwaadaardig is moeten we misschien wat doen maar zit op een rotplek.

Nu mijn vraag, er kwam wat bruinig vocht uit bij het nemen van de biopt en de DA dacht dat het onstekingsvocht(pus) was, dat zou overigens een goed teken zijn, al heb ik er nog geen goed gevoel over dus wilde toch het onderzoek.

Ik heb voor 5 dagen een AB keur meegekregen voor als het een ontsteking is prefentief min of meer  Huh  Het zit echt op de huid en is nu slap. Zelf ben ik niet zo gauw van de AB zeker niet voor zo'n oppervakkig wondje.

Nu mijn vraag  Smiley: zal ik starten met de AB  of even afwachten: morgen einde vd middag krijg ik waarschijnlijk al de uitslag van het onderzoek.
Laatst gewijzigd door evds op do 24 nov 2011, 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
#2153581
Ik denk dat ik ook zou wachten. Zeker ook omdat ik niet lees dat ze compleet vergaat van de pijn zou ik toch even wachten tot ik zeker zou weten of het nut heeft om te geven.  :)
#2153599
is het ten op zichte van gistere dat je het ontdekte gegroeid of veranderd, behalve door het nemen van het biopt?

zo niet, dan zou ik denk ik ook nog even wachten met de AB. zo wel, dan zou ik niet weten of het een risico is om tot morgen te wachten. 1 dagje wachten lijkt niet zo lang, maar als het erg snel groeit, dan kan 1 dag wel heel lang zijn.
#2153834
evds schreef: Ik wacht het nog even af. Ze heeft er geen echte last van en is de hele middag mee geweest om te werken zonder problemen. Ik hoop dat het goedaardig is en met en sisser afloopt.
Ik zou ook even wachten. En ik hoop ook dat het met een sisser afloopt! We duimen :-*
#2157529
De uitslag is binnen en: niets aan de hand  :biggrin2: :biggrin2:

Waarschijnlijk een oud hematoom (bloeduitstorting)  :biggrin2: Pfff wel weer de nodige euri lichter maar gelukkig geen kwaadaardig melanoom  :circle:

Ze heeft de laatste tijd ook veel gewerkt en kan zich gemakkelijk hebben verstapt ofzo. Normaal ben ik eigenlijk niet zo van hup direct naar de DA maar met bulten die ineens verschijnen wel  ;)

We kunnen dus opgelucht adem halen en het kreupel lopen zal dus wel weer vanzelf wat minder worden.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door