Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jacqueline74
#215670
Cujo is echt ziek :'( en ik wil nu even geen discussie of hij wel een geen antibiotica nodig :-X heeft maar even iets anders.

Na uitgebreid onderzoek bij de dierenarts is er vastgesteld dat Cujo een maag- darmontsteking heeft. :o De dierenarts adviseerde ons om hem gekookte rijst en kip te geven om zijn maag tot rust te laten komen. ::)

Nu vragen wij ons alleen af hoeveel hij hier dan van nodig heeft/mag. Wij geven normaal gesproken twee keer 375 gram Bibi op een dag. ;D Wij willen hem dit alleen maar tijdelijk geven. ;) In meerdere porties verdeeld.

Gisteren heeft hij heel de dag niks gegeten hij had ook helemaal geen trek en als hij iets probeerde te eten of te drinken kwam het er aan de voor en achterkant met de zelfde vaart uit. :o Vandaag heeft hij één witte boterham gegeten en een klein beetje water gedronken en dit is er in gebleven. :D Hij heeft vandaag nog geen ontlasting gehad. Maar ja er zit eigenlijk ook nog niks in zijn maag.

Hopelijk kan iemand ons raden. Alvast bedankt,

Jacqueline
Door Indy
#215694
Ik heb geen advies voor je,
maar wil je wel ff beterschap met Cujo wensen, geef hem maar een dikke knuffel
Door Lizzy
#215696
Geef gewoon maximaal 375 x 2 gram kip&rijst. En zolang hij zich ziek voelt en eigenlijk niet wil eten: geef hem alsjeblieft niks...! Overhalen om iets te eten is echt de pest. Als een hond wil vasten: laat hem vasten! Geef hem (desnoods onder dwang) alleen water + rauwe honing.
Door Jacqueline74
#215700
Bedankt voor de tips. Als hij niet wil eten dan hoeft het ook niet. ;)

Is het trouwens handig om ook probiotica te gaan geven? en is honing ook goed als hij wel wil eten door zijn water?

Ik heb net een beetje kip en rijst gegeven en daar had hij wel zin in. Dit is het eerste na de witte boterham van vandaag die hij heeft gehad. ;D

Nu maar hopen dat het gauw weer beter gaat. En dat dit er wel gewoon in blijft want hij is nu toch wel heel erg mager geworden. :(

Jacqueline
Laatst gewijzigd door Jacqueline74 op wo 01 dec 2004, 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Binno
#215708
JaDi74 schreef: Is het trouwens handig om ook probiotica te gaan geven? en is honing ook goed als hij wel wil eten door zijn water?
Dat van die honing weet ik helaas niet, maar de probiotica zou ik wel geven ja. Dat ondersteunt/herstelt zijn darmflora.
Beterschap en een knuffel voor Cujo! :-*
Door Ineke
#215710
Mufasa heeft regelmatig een maag- darmontsteking, incl bloed tijdens de ontlasting.
Volgens mijn DA gaat het vanzelf over en moet hij lichtverteerbaar voer liefst 5-6x per dag.

Ik geef hem dan gewoon zijn Bibi, maar dan ook 5-6x per dag. Rijst heb ik nog nooit gedaan.

Beterschap voor Cujo. Het is helemaal niets als je beestjes wat mankeren. Ze zijn dan zo zieligjes.
Door Lizzy
#215739
JaDi74 schreef: Bedankt voor de tips. Als hij niet wil eten dan hoeft het ook niet. ;)

Is het trouwens handig om ook probiotica te gaan geven? en is honing ook goed als hij wel wil eten door zijn water?

Ik heb net een beetje kip en rijst gegeven en daar had hij wel zin in. Dit is het eerste na de witte boterham van vandaag die hij heeft gehad. ;D

Nu maar hopen dat het gauw weer beter gaat. En dat dit er wel gewoon in blijft want hij is nu toch wel heel erg mager geworden. :(

Jacqueline
Probiotica is een absolute aanrader! En ik zou dat zeker ook nog 1 week blijven geven NA de laatste dag van de antibiotica-kuur.
Gebruikersavatar
Door Binno
#215748
Nee, het is juist goed om dat erbij te geven en het werkt de antibiotica ook niet tegen.
De darmflora wordt door antibiotica ook verstoord (omdat het zowel de goede als de slechte bacteriën doodt) en probiotica helpt om dat evenwicht terug te herstellen. ;)
Door Jacqueline74
#215791
Bedankt weer voor de informatie, we gaan dan nu ook probiotica bij de antibiotica geven en dan zou hij toch heel snel beter moeten worden.

Bedankt voor alle lieve knuffels namens Cujo.

Jacqueline
Door Jacqueline74
#215793
En dan nog een vraagje.

Als hij de kip en rijst goed verdraagd mogen we dan ook iets van biogarde of zo gaan geven? Dit is toch ook lichtverteerbaar.

Of hebben jullie misschien andere tips?

Jacqueline
Door Lizzy
#215856
Ja, yoghurt, gepureerde bosbessen (goed bij diarree!), geblanceerde brandnetel (goed bij diarree!), yoghurt, zeer licht gekookt eitje (alleen het eiwit koken), gekookte witvis (kabeljauw/wijting - zonder graat!), verkruimeld beschuitje.
Door Jacqueline74
#215871
Lizzy schreef: yoghurt
Biogarde toch?
gepureerde bosbessen (goed bij diarree!)
roosvicee stop ook goed?
geblanceerde brandnetel (goed bij diarree!)
waar koop ik dit?
zeer licht gekookt eitje (alleen het eiwit koken)
2 minuten of zo en het eigeel weg gooien?
gekookte witvis (kabeljauw/wijting - zonder graat!)
kan dit uit de vriezer van iglo of zo?
verkruimeld beschuitje
die wij ook eten?

Zo weer een heel aantal vragen, bedankt voor het meedenken?

Jacqueline
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door