Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Evy_JD
#2152481
Voor de honden heb ik ook een nieuw menuutje gemaakt..
de verhoudingen zijn ok, de afwisseling ook?

Maandag
Sammie: 85 gram parelhoenkarkas, 78 gram  herten of ree spiervlees, 1 sardine, beetje hutekase
Maxi: 225 gram  parelhoenkarkas, 232 gram herten of ree spiervlees, 1 sardine, beetje hutekase

Dinsdag
Sammie: 85 gram eendenkarkas, 36 gram lamshart, 40 gram groentenmix, 1 kuiken
Maxi: 225 gram eendenkarkas, 98 gram lamshart, 110 gram groentenmix, 1 ei

Woensdag
Sammie: Hele kwartel
Maxi:  225 gram lamskotelet, 232 gram runder of kalkskopvlees spiervlees

Donderdag
Sammie: 85 gram kalkoennekken,36 gram lamsnier, 40 gram groentenmix
Maxi:  225 gram kalkoennekken, 98 gram lamsnier, 110 gram groentenmix

Vrijdag
Sammie: 85 gram zalmkop of staart, 78 gram  paardenspiervlees, 1 kuiken
Maxi:  225 gram zalmkop of staart, 232 gram paardenspiervlees, 1 ei

Zaterdag
Sammie: 85 gram kwartelkarkas, 47 gram lamslever, 40 gram goentenmix
Maxi:  225 gram kwartelkarkas, 130 gram lamslever, 110 gram groentenmix

Zondag
Sammie: even weken: 240 gram lamspenslap
oneven weken: 85 gram kippennekken, 78 gram lam of geitenspiervlees

Maxi:  even weken: 650 gram lamspenslap
oneven weken 225 gram kippennekken 232 gram lam of geitenspiervlees
Door Evy_JD
#2153443
Mooi! Nu maar hopen dat Maxi het er mee eens is, de vorige weken liet ik kwartel en parelhoen weg uit zijn menu omdat hij dat mwah vond.. maar ik wil niet teveel kip geven, dus ga weer is een poging wagen  ;D
Door MJoze
#2154065
Hier heb ik ook een hond die niet zo van karkassen houdt. Ze moet van mij altijd eerst haar vleesbot opeten anders krijgt ze haar vlees niet. Iedere dag hetzelfde ritueel. Ze gaat eerst staan mutsen met het vleesbot, likt er een keer aan, haalt het uit de bak en laat het dan liggen. Dan houd ik een stukje vlees voor haar neus en leg maar weer eens uit dat ze eerst het vleesbot op moet eten. Dan begint ze er toch iedere dag aan, eet alles netjes op en krijgt de rest van haar eten. Je zou denken dat ze het inmiddels wel weet, maar ze probeert het nog bijna dagelijks.
Groetjes, MJ
Door Lizzy
#2157094
Op de week dat je pens geeft, geef je (afgerond - mag jij ook he, afronden!) Sammie: 47% vleesbot, 14% spiervlees, 11% groenten en 32% orgaanvlees. Als je geen pens geeft, geef je (volgens mijn berekening dan he :biggrin2:): 60% vleesbot, 23% spiervlees, 11% groenten en 12% orgaanvlees.

Op de week dat je pens geeft, geef je aan Maxi: 45% vleesbot, 20% spiervlees, 27% orgaanvlees en 9% groenten. Op de week dat je geen pens geeft, geef je: 46% vleesbot, 32% spiervlees, 11% orgaanvlees en 11% groenten.

Gemiddeld geef je in 2 weken dus aan Sammie: 53% vleesbot (heeft Sammie geen problemen met ontlasting in week 2?), 18% spiervlees, 11% groenten en 22% orgaanvlees. En Maxi: 45% vleesbot, 26% spiervlees, 19% orgaanvlees en 10% groenten.

Dat is dus ook dik in orde. Lekker afwisselende menu's hoor!
Door Evy_JD
#2215565
Bedankt voor je reactie, ik had nog niet eerder gezien dat je gereageerd had  :)
Sammie bleek dus inderdaad last te krijgen, niet van het teveel aan bot, wel van zijn anaalklieren, deze waren weer ontstoken.. dus ik heb weer wat nieuws gefabriceerd in de hoop dat het nu beter gaat en zijn ontlasting mooi constant blijft.
Pens niet meer om de week, maar bij de zalm omdat hij dat niet zo lekker vind en ik wel graag wil dat hij het eet, eitje en onder de grond groenten erbij om zijn ontlasting goed te houden, enkele zaken compleet, percentage wat omlaag want hij werd iets te dik en als extraatje (maar dat staat niet in het menu) af en toe een penslap voor zijn tanden en omdat hij dat lekker vind.

Maandag 90 gr. Vet vleesbot, 35 gr. mager spiervlees,  30 gram hart, 25 gram groenten, 1 theelepel noten/pittenmix, 1 sardine

Dinsdag Ongeveer 1/5  kip

Woensdag: 90 gr. Mager gevogelte, 35 gram vet spiervlees, 30 gram lever, 25 gr. Groenten, 1 theetlepel noten/pittenmix, 1 kuiken

Donderdag 100 gram parelhoen

Vrijdag "slobbermix" 60 gr. Zalm (gemalen), 70 gram pens (gemalen) , 25 gram  Groenten, 1 theelepel  noten/pittenmix,  1 ei

Zaterdag 1 kwartel in de veren

Zondag 90 gr. Wild, 35 gram mager of vet spiervlees, 15 gram nier, 1 kuiken

Vet vleesbot = eend, geit of lam
Mager vleesbot = kwartel of kalkoen
Wild = haas
Mager spiervlees = paard, rund, kalkoen, kangaroe
Vet spiervlees = geit of lam
Organen zijn van een lam
Laatst gewijzigd door Evy_JD op vr 06 jan 2012, 06:38, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door