Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Helen
#215672
Wat ik me nou afvraag. Balou is, ik geloof altijd al hoor, wat gevoelig als je in haar rugspieren knijpt
(niet hard natuurlijk). Net onder haar ribben zeg maar. Dan ontwijkt ze dat door te gaan zitten. Vind ze dat gewoon vervelend (want ze is echt een mietje wat pijntjes en zo betreft) of hoort het niet?
Laatst gewijzigd door Helen op wo 01 dec 2004, 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#215699
Hier heeft Brutus dat niet (net geprobeerd - ik probeer dat maar even niet bij Pinkel gezien haar rugproblemen). Bij lumbo-sacrale instabiliteit is dat dus een symptoom, maar die wervels liggen dus meer naar de staart....
Door Truus
#215731
Dit doet Timo ook Helen, hij gaat dan ook zitten.
Ook trilt Timo, vooral bij spanning met z'n achterpoten. :-\
Door Helen
#215735
Truus schreef: Dit doet Timo ook Helen, hij gaat dan ook zitten.
Ook trilt Timo, vooral bij spanning met z'n achterpoten. :-\
Oh, ok, maar Timo heeft iets aan zijn achterpoten toch?
Door Helen
#215737
Lizzy schreef: Hier heeft Brutus dat niet (net geprobeerd - ik probeer dat maar even niet bij Pinkel gezien haar rugproblemen). Bij lumbo-sacrale instabiliteit is dat dus een symptoom, maar die wervels liggen dus meer naar de staart....
Ik weet natuurlijk ook niet of ik niet te hard knijp, want ze is vrij klein natuurlijk. En ik kan me ook voorstellen dat het niet fijn is. Want ze heeft absoluut geen klachten.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#216024
Normaal gesproken moet je daar stevig kunnen drukken. Als het pijn doet heeft ze toch last van haar rug.
Door Helen
#216109
O, zucht, je moet dus stevig in de rugspieren kunnen knijpen? Dat kan echt niet. Mm, ik neem haar maandag als je de pup na kijkt ook wel mee dan...goed? Wel vreemd, want ik zou niet denken dat ze ook maar enige klacht heeft. Bij behendigheid merk je ook niets.
Door Laura W
#216133
Dootje vindt het juist heerlijk als je heel hard over zijn rug wrijft net boven zijn staart. De andere honden hebben er ook helemaal geen problemen mee.

Als je toch naar de dierenarts gaat kan je er best wel even naar laten kijken. Beter een keer te veel dan een keer te weinig. ;)
Laatst gewijzigd door Laura W op do 02 dec 2004, 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#216139
Sommige honden met lumbo-sacrale instabiliteit doen gewoon aan behendigheid. Tis maar net hoe sterk de spieren zijn en hoe erg de afwijking is. Dat kan bij Balou natuurlijk ook het geval zijn (als er al sprake zou zijn van iets).
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 02 dec 2004, 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Helen
#216183
Nou ik heb net nog een keertje geknepen (arme Balou) en vlak na haar ribben vind ze het vervelend als ze knijpt dan kijkt ze om en gaat met haar huid trillen zeg maar. En vlak boven haar staart als ik in die spieren knijp gaat ze zitten. Wrijven over haar rug is geen probleem, dat vind ze lekker, maar knijpen is echt niet fijn. Ik heb in mijn eigen bovenarm geknepen ter vergelijking met dezelfde kracht en dat is wel een vervelend gevoel.

Wat raar is, is dat zo lang ik haar heb is ze geloof ik gevoelig op haar rugspieren. En toen haar poot geblesserd was, is ze zowel door een orthopeed als daarna om te kijken of ze weer aan behendigheid kon doen door Dorit nageken. Maar die keken misschien voornl naar haar poot toen.
Laatst gewijzigd door Helen op do 02 dec 2004, 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Helen
#216186
O en nog een vraagje, hoor je bij rugklachten niet iets van stijfheid, pijn oid te merken? Want Balou is heel lenig in haar rug en geeft zover ik dat door heb geen pijn aan in het dagelijkse leven.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#216195
Hoeft niet perse. Dit kan een beginnetje zijn.
Overigens hebben veel honden gevoelige plekken op de rug, maar ik beschouw dat wel als een indicatie dat er iets niet helemaal in orde is.

Er zitten ook een hele serie acupunctuurpunten op de rug die gevoelig kunnen zijn.
Door Helen
#216196
Hitam schreef: Hoeft niet perse. Dit kan een beginnetje zijn.
Overigens hebben veel honden gevoelige plekken op de rug, maar ik beschouw dat wel als een indicatie dat er iets niet helemaal in orde is.

Er zitten ook een hele serie acupunctuurpunten op de rug die gevoelig kunnen zijn.
Nou, ik neem haar maandag wel mee, dan kan je er naar kijken. Ik moet er niet aan denken dat ze wat aan haar rug zou mankeren.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door