Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Kemi
#2153067
Kemi wordt de 24e één jaar alweer. Qua tijdstip dus goed mogelijk dat ze loops gaat worden. Maar...ik heb nooit eerder een teefje gehad dus weet echt niet wat me te wachten staat. Ik probeer er vanalles over op te zoeken, info zat. Maar ik vraag me zo af of ik het wel meteen merk enzo.
Ze is al een paar dagen slaperig en vandaag enorm knuffelig. Als ze zou kunnen, kroop ze op m'n schoot  ;D
Gister lag ze te gewoon te liggen, niet slapen, en ineens begon ze klagend te piepen. Buikpijn?
Misschien ben ik er teveel mee bezig?  :-\  Bij iedereen zal het verloop iets anders zijn natuurlijk, maar vanaf wanneer tel je? Is dat als ze gaat vloeien? En dan zo'n drie weken toch?
Geven jullie iets ter ondersteuning? Moet ik ergens rekening mee houden (behalve zorgen dat ze niet gedekt kan worden  :P)
Zijn er echt honden die zo'n broekje accepteren? En ze is wit. Als ze in de bench ligt te druppelen, wordt ze dan niet helemaal vies?

Tja, je kan je maar ergens druk om maken he  ;D
Door Lizzy
#2153366
Ik merk aan het gedrag van mijn honden soms dat ze loops moeten worden maar soms ook niet. In de regel worden ze een beetje krengerig naar elkaar maar dat valt dus uitsluitend op wanneer je meerdere honden hebt. En als het dan zover is, dan gaan ze inderdaad vloeien. En bij sommige honden kan dat niet missen (zoals bij die van mij) en andere honden vloeien heel weinig en houden zichzelf erg schoon. Die van mij vloeien veel en zijn viespeuken, die houden zichzelf helemaal niet schoon. Dus dat doe ik dan. Vanaf het moment van vloeien reken je inderdaad. Gemiddeld vloeien ze zo'n 3 weken. En in de tussentijd veranderd het wat van kleur. Ik rol hier de vloerkleden op, loop de hele dag met dweil en keukenrol en met een washand houd ik de bips van mijn hond schoon ::) :biggrin2:. En met koud water haal je het bloed makkelijker uit de vacht dan met warm water.
Door TMG1961
#2153413
Aan Pixie merkte ik ook niets, zaterdagavond niets aan het handje en zondagochtend loops. Moet zeggen dat ze zich nu beter schoonhoudt dan de eerste keer, af en toe vindt je nog een paar druppeltjes maar dat is als ze wat vlug van de bank springt of als er iemand komt en ze bang is dat ze te laat bij de achterdeur is.
Door hannabelgje
#2154089
Zoë gaat de dagen ervoor veel meer en vaker plassen en vindt alles extreem lekker ruiken. Als ze loops is dan is ze wat hangerig. Ze is erg schoon op zichzelf en ik merk weinig van haar loopsheid.
Door evds
#2154301
Hier merk ik het niet zo aan ze. Wel dat ze krengeriger zijn zoals lizzy dat zo leuk zegt. Prikkelbaar naar elkaar (momenteel beide tegelijk loops) zeg maar en tegelijkertijdook knuffeliger naar mij toen. Hier houden ze zich prima zelf schoon. Ik merk er dus weinig van en laat ze ook gewoon werken. Tynn gaat wel eensmet de billen op de grond rijden of loopt met de staart iets opgetild.
Door Alba
#2154520
Alba pist zich helemaal suf de weken ervoor, die houdt echt een marketingcampagne. Niet dat het nut heeft, want zelfs als ze eenmaal loops is vinden de heren haar niet overdreven interessant tot ze met hun neus onder haar staart zitten, maar ze doet haar best.
Ze houdt zich zelf netjes schoon, op wat druppeltjes na. Verder merken we eigenlijk niets aan haar qua gedrag, ze is niet anders naar andere honden of naar ons.

Waarschijnlijk merk je het wel als ze echt loops is :).
Door TMG1961
#2156086
Alba schreef: Alba pist zich helemaal suf de weken ervoor, die houdt echt een marketingcampagne.
Nu je dat zegt herinner ik me dat Pixie dat ook ruim 1 week voor de loopsheid deed.
Door connie63
#2156094
Hier ging daisy eerst met haar eten klooien , en toen ze loops werd
merkten we eigenlijk weinig ze hield zich zelf heel schoon
en als er wat op de vloer lag had ze het al op gelikt voor ik kon dweilen
Door Kemi
#2156235
Dit is dus heel herkenbaar. Ze plast en snuffelt zich een slag in de rondte maar...nog niks te zien verder  ::)
We wachten rustig af. Ja stom, maar we hebben een donkerbruine vloer (handig met een witte hond...NOT! Maar dat terzijde  :biggrin2:) en ik ben bang dat ik niks zie liggen....haha!
Door TMG1961
#2156240
Kemi schreef: Dit is dus heel herkenbaar. Ze plast en snuffelt zich een slag in de rondte maar...nog niks te zien verder  ::)
We wachten rustig af. Ja stom, maar we hebben een donkerbruine vloer (handig met een witte hond...NOT! Maar dat terzijde  :biggrin2:) en ik ben bang dat ik niks zie liggen....haha!
Dagelijks even met een witte dweil over vloer gaan..is dweil daarna lichtelijk rood dan is ze of loops of iemand heeft een wondje  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2156888
gister is loeka loops geworden.
had het wel verwacht want ze was al 2 dagen aan het mopperen en 1 dag aan plasjes aan t ruiken en aan t klappertanden daarna  :biggrin2:
ik verwacht dat noa de komende week ook wel loops zal worden  :biggrin2:
nu is het zaak om loeka aka houdini,  buiten constant aan een goedsluitend riempje/tuigje te houden want het kan op haar hoogtepunt een grote slet zijn  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door