Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Dotti
#2155997
Haij allemaal ..

Ik heb een puppy van nu een maand of 7. In het begin at ze echt ALLES .. maar ze werd hoe langer hoe kieskeuriger..
Omdat het een puppy was, en ik dr nix te kort wilde doen. Kreeg ze altijd wat anders als ze niet at wat ze die dag kreeg.. Met als gevolg dat ze alleen nog maar kippenkarkas eet.
Na aandringen/tips van diverse mensen.. dat ik haar niet langer moest verwennen maar mijn poot stijf moest houden, heb ik dit ook gedaan..
Alleen nu heeft ze al 2 dagen niks gegeten.. Het baart me dan ook vreselijk zorgen.. ik wil dr nix te kort doen..
Ik twijfel aan mezelf.. is de zalm die ik haar voorschotel.. die ze voorheen wel eens at misschien niet goed meer??!
Of is ze gewoon door en door verwend en moet ik volhouden!?
Pleaseeee.. tips/advies .. alles is welkom!!! :-[
Door Dotti
#2156012
Ze heeft de hele dag gesprint en gister ook.. ben vanmiddag extra veel met dr bezig geweest in de hoop dat ze honger zou krijgen.
Drinken heeft ze nooit veel gedaan.. dus nu ook niet.. Ze slaapt nu wel al de hele middag.. maar dat is denk ik ook omdat ik zoveel met dr bezig geweest ben!?
Door nienk
#2156013
tjah ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken.

hoelang heb je die zalm nu ontdooit? het zou wellicht kunnen dat die niet helemaal fris meer is. lijkt me wel onwaarschijnlijk. daarom zeg ik, morgen opnieuw proberen met een verse portie zalm.
Door Dotti
#2156014
ehm ja sinds gisternacht/eergisteravond. maar hij staat constant in de koelkast, afgedekt.
Ik zet he haar neer. als ik zie dat ze meteen weer wegloopt, mik ik het gelijk terug de koelkast in.
Door Parelridder
#2156027
Gezien het vele slapen vandaag, wat natuurlijk idd gewoon gevolg kan zijn van de extra aktiviteit, zou ik voor de zekerheid (je eigen gemoedsrust) even de temperatuur opnemen. Niet pal na inspanning doen. Dikke lik vaseline op de thermometer. De temp moet tussen de 38 en 39 zijn.
Succes met het prinsesje!
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#2156040
Bij veel rassen is de grootste groeispurt geweest bij 7/8 maanden, uiteraard groeien ze nog door maar niet meer zo hard.
Vandaar dat veel honden dan kieskeuriger worden, omdat ze teveel aan eten voorgeschoteld krijgen.
Dus als je nog meerdere maaltijden per dag geeft eentje schrappen , anders een stuk minder gaan geven per maaltijd.
Zou de vis even schrappen, vind ik niet fris om dat een paar dagen achter elkaar aan tebieden.

Omdat je steeds wat anders aanbied, heb je ze een beetje verwend, dus even doorbijten en ze zal best weer gaan eten.

Uiteraard moet je er van overtuigd zijn dat ze niet ziek is, maar als ik het zo lees is dat niet aan de orde.
Wat evt. nog een rol kan spelen, is een op handen zijnde loopsheid..
Ik zou een jonge hond niet overdreven lang laten spelen, zo kan ze oververmoeid raken en daardoor haar eetlust verliezen.
Door Dotti
#2156046
Wat toevallig dat je dat zegT!! Ik zeg gister namenlijk tegen mijn vriend, volgens mij word ze loops! Ze is zichzelf constant aan het poetsen, doet ze anders niet zo overdreven. En ik meen een paar druppeltjes bloed te hebben gezien, maar heb dat niet direct gekoppeld.. Maar kan het zijn dat ze daardoor Niet wil eten?  Of hoe moet ik dat zien? Zich niet zo fit voelt.. net als wij vrouwen?? :)

Ze krijgt nu 2 maal per dag eten.. mag het nu al na 1 maal.. of bedoelde je dat meer als ze nog 3 x pr dag eten kreeg?

De vis is geschrapt, heb nieuwe uit de diepvries gehaald:)
Door millyckk
#2156050
Die loopsheid kan er heel goed achter zitten! Daarnaast zou ik het gaan proberen met iets anders dan zalm, mijn hond eet best heel veel diersoorten, maar zalm krijg ik er alleen in gemalen vorm in. Weet dat er veel honden zijn die vis maar zo zo vinden.

Verder ben ik het ook met de Meiden eens dat de eerste groeispurt wel zo'n beetje geweest is en je kunt proberen om minder te voeren.
1 x per dag kan heel goed, maar je zou ook kunnen proberen om 2 x wat minder te geven.
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#2156055
Loopheid kan per hond verschillend zijn, de ene heeft er last van is wat "hangerig"en de ander helemaal niet, dus ja net als bij mensen.. ;D.
Twee maaltijden op die leeftijd is okè, je kan èèn maaltijd aanzielijk minder laten zijn, en de andere gewone portie..
Maar pas als ze weer normaal haar eten eet, tot die tijd schraal voeren dat ze weer honger krijgt.
Of je overgaat op èèn maaltijd ligt helemaal aan de hond, sommige gaan gal spugen ( leeg) als ze maar een keer eten krijgen.
Zo zijn er ook honden die het heel goed doen met een dag vasten per week, maar dan moet ze wel volwassen zijn,
Door Dotti
#2156062
Ze had voorheen altijd heel graag zalm.. maar ik heb een week of 7 geen zalm meer kunnen voeren omdat die op was.
De eend laat ze me ook volledig liggen terwijl ze die eerst ook graag had..
Zelfde verhaal bij het konijn..
van bot smikkelt ze echt alleen nog maar kip weg:(
Door ulla
#2156191
Mijn spookje ging ook tegen de loopsheid klieren, helaas pindakaas voor haar,de 2 e loopsheid ook weer klieren,jammer maar dan mist ze een maaltijd, wat ze overigens helemaal niet erg lijkt te vinden.
Door Dotti
#2156395
Vanmorgen heeft ze gegeten!! Holladiejeej! :biggrin2:
Ik heb n nieuw pakje zalm uit de diepvries gehaald, en ze heeft vreselijk gesmuld vanmorgen!
Althans.. zo leek het:P
Nu hopen dat het bij de eend ook zo gaat lukken:)

Dankjullie voor het advies!!! :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door