Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door senadance
#21553
Hallo lieve mensen,

ik plaats even hier ook een berichtje over mijn Lab.
Profiel:: Lab
blond
3 jaar (bijna )
gewicht ahem :-[ :-[40 kilo :-[ :-[
artrose aan de linkerheup
geen last op het moment
veel beweging ;D
(zwemmen en in draf fietsen)
iedere dag!! ;D
Eten : 600 tot 650 gram per dag
verdeeld over twee keer per dag
afwisselend met bibi en barf
Gisteren b.v. 250 gram vis :P
150 gram lamsrib met veel vlees eraan :P
aangevuld met wortels en komkomer (even de kook erover anders mot meneer het niet!) :-X
Hij valt niet af!
Kan wel zijn ribben voelen als ik er met mijn hand overstrijk, hij krijgt natuurlijk wel eens wat tussendoor, meestal een wortel, een paar druiven of een stukje brood )
Ook geef ik hem als ik die dag barf, magere kwark met een eitje erdoor (hoogstens 2 keer per week) :P
Ligt het mischien aan zijn bouw of wat doe ik verkeerd, kan hem toch nog niet minder geven?? :-[ :-\

Sena
Laatst gewijzigd door senadance op zo 09 nov 2003, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ink
#21555
Tja als je z'n ribben voelt ... is het gewicht dan zo belangrijk? Vraag es aan Ine. Joop is ook een beer van een reu. Zwaar maar geen gram vet. Misschien hoort deze bouw wel bij Mozes.
Door senadance
#21556
Ja Ink, je heb gelijk gewicht is niet zo belangrijk, ben er ook met mozes mee begonnen toen ontdekt werd dat hij artrhose had, en daarbij moet het gewicht zo laag mogelijk blijven.
Maar ik ga effe verder vragen
Door oebaya
#21557
Als jij langs je hond strijkt, zonder druk uit te oefenen en je voelt ribben, dan kan hij niet te dik zijn. Dan zit het gewicht gewoon in zijn botten. Ik heb hier zelf, weliswaar van een ander ras, een hond gehad die 2 kg boven het maximale gewicht van de rasstandaard zat (12 i.p.v. 10 kg) en hij was eerder te mager. Ik zou er alleen nu aan werken om Mozes zo te houden.
gr.
Nicolette
Door SHIVA
#21775
hoi sena
ik denk dat mozes zijn bouw zo is wat aan de stevige kant compackt
wat wij noemen meer showmodel en geen werklijn
op dit moment zie je gewoon twee types labradors
en dan heb ik het nog geen eens over de triaylfield honden[schrijf je dat zo?]
maar dat heeft volgens mij niets meer met een lab. te maken
maar goed dat is mijn mening gr shiva
Door ine
#21885
Vanmiddag heb ik het volgende berichtje naar Sena gemaild!

Hoi Sena,
Allereerst: Laat het geen obsessie worden!!!
Het gewicht zegt niets! Niet meer wegen dus!! (Heb Joop van mij voor de gein in september gewogen, hij weegt 44 kilo, maar is broodmager!! )
Het is de bedoeling, dat als je Mozes aait, zonder echte druk, dat je dan zijn ribben voelt! Je mag ze nooit zien!
Labradors horen tonronde ribben te hebben! Daardoor lijken ze snel dikker dan ze zijn en, bij een blonde toont dat nog sneller!!!
Ophouden met meten, gewoon aaien!!
Als je moeite moet doen om de ribben te voelen, dan nog iets minder eten geven! Denk erom, Labradors zijn echte vreetzakken en kunnen goed toneelspelen, niet intrappen!
Voor de artrose kun je hem supplementen geven!
Waar woon je? Kun je misschien een keer mee met een Barfwandeling? Dan kan ik hem in het echt zien!
Wat een leuke foto heb je, wie zit daar bij Mozes?
Als je vragen hebt, mail me maar, of ik lees het wel op BP!
Maar laat het meten en wegen achterwege, want je wordt er alleen maar moedeloos van!!
Groetjes en knuffel voor Mozes!
Door avalon
#22117
Dan zijn die twee van mij nu ietsie pietsie te dik. Ik moet wel wat druk uitoefenen om de ribben te kunnen voelen. Volgens de rasstandaard zitten ze wel op het goede gewicht. Ze zijn al wel 1kg aangekomen de laatste tijd. Vandaag hebben ze nog niet veel gehad. Vanmorgen ben ik ze vergeten eten te geven :-[ :-[ :-[ Net hebben ze boerenkool op met een kipfileetje.
Door sylvia
#22144
avalon schreef: Dan zijn die twee van mij nu ietsie pietsie te dik. Ik moet wel wat druk uitoefenen om de ribben te kunnen voelen. Volgens de rasstandaard zitten ze wel op het goede gewicht. Ze zijn al wel 1kg aangekomen de laatste tijd. Vandaag hebben ze nog niet veel gehad. Vanmorgen ben ik ze vergeten eten te geven :-[ :-[ :-[ Net hebben ze boerenkool op met een kipfileetje.
Van avalon weet ik het niet,maar Angie vondt ik op de wandeling ook vrij dik,dikker als bij de volgende wandeling.
Door Helen
#22150
Mijn mening is, een schrale hond is een gezonde hond. Ik wil Balou's ribben kunnen voelen zonder druk en als ze rent wil ik ze kunnen zien. Ze moeten niet uitsteken natuurlijk, maar net aan zien. Balou is niet mager, maar schraal. Daar is een verschil tussen.

groetjes Helen
Door ine
#22156
avalon schreef: Volgens de rasstandaard zitten ze wel op het goede gewicht.
Kijk, dit is dus iets, wat ik graag naar de prullenbak verwijs!!
Rasstandaard! Ok, maar zet eens 2 magere mensen vandezelfde lengte op de weegschaal! Dat kan dus mooi aardig wat kilo's verschillen!!
Gooi de weegschaal weg, vergeet de gewichten, die in de rasstandaard staan!
Gewoon VOELEN en KIJKEN!!! Daar pas je je hoeveelheid voer op aan!!
Eerlijk gezegd, kan ik me herinneren van héél lang geleden, dat er ooit ergens stond, dat een labreu rond de 36 kilo hooguit mocht wegen!! Arme Joop, als ik me daar aan zou houden!! Joop en 8 kilo eraf, kunnen jullie het je voorstellen? :-\ :'(
Gewoon je gezond verstand gebruiken dus!!! ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door