Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door nienk
#2154657
voor zover ik weet voegt het niet echt iets toe aan het menu. in die zin is het dus geen goed barfproduct. maar runderstrot (ook kraakbeen) kan bijvoorbeeld wel een leuk product zijn als extraatje, om iets groters te kluiven te hebben.
Door natie34
#2154660
ik heb het puur om er bij te geven ik bedoel kan het geen kwaat omdat dragende botten niet mogen en dit is rundrkraakbeen volgens mij geen dragende bot ik geef zowie zo kvv en kippennek nu ook voor het kluiven en langzaam over op barf
Laatst gewijzigd door natie34 op vr 04 nov 2011, 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door nienk
#2154669
kippennek bedoel je denk ik?

ik zou het je niet durven zeggen. weet je wat voor kraakbeen het is? borstbeen? of iets anders?
Door natie34
#2154746
het is van lotgering ik weet zo niet wat het is en ja ik bedoel kippennek sorry hoor het is runderkraakbeen stond erbij dus en ik weet niet precies wat het is het is volgens mij geen bot groetjes
Door Testardo Boxers
#2155544
Zeer waarschijnlijk is het kraakbeen afkomstig van het borstbeen.

Tussen het borstbeen en de ribben (eigenlijk de onderkant van de ribben) is het gedeelte dat het langst duurt om daadwerkelijk te verbenen, dit blijft dus het langst kraakbeen.
Door natie34
#2155632
ik denk dat het inderdaat borstbeen is maar is dit niet goed om te geven of kan dat gerust daar gaat het mij om
Door haba
#2157502
de onderkant van het schouderblsd is een mooi stuk kraakbeen, het is een plat stuk, een halve frisbee zeg maar  ::)
Door Anne in Zweden
#2157531
natie34 schreef: ik denk dat het inderdaat borstbeen is maar is dit niet goed om te geven of kan dat gerust daar gaat het mij om
Hangt er een beetje van af hoe groot je hond is en hoe goed hij botten verteert. Als je tot nu toe alleen kvv hebt gegeven en af en toe een kippennek, zou ik runderborstbeen nog maar even niet geven. Ik heb voorheen vaak kalfsborstbeen gevoerd, en hoewel het grootste deel heel zacht was en je er makkelijk met een snoeischaar doorheen kwam, zaten er soms ook echt uitgeharde stukken bot aan die veeeeel te hard waren om te voeren. Ik ben er daarom mee gestopt.
Als je niet weet of het borstbeen van een kalf of een volwassen rund is, en als je er met een snoeischaar niet doorheen komt, dan begin er maar niet aan. Al helemaal niet als je hond geen flinke botten gewend is.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2157746
nee dat zal ik zeker niet geven......vaak is het te hard en kunnen ze er moeilijk van poepen...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door