Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#214830
Wandor heeft (waarschijnlijk) iets met zijn prostaat. Nu zei de dierenarts dat hij daarom misschien gecastreerd moet worden. Kan iemand mij uitleggen wat daar het nut van is? Ik snap namelijk niet goed hoe castratie zou helpen de prostaat weer normaal te krijgen.
Door Audrina
#214838
Mijn reu had (ca 2 jaar geleden) zo'n vergrote prostaat, dat zijn darmen erdoor werden afgekneld. Hij ging keihard zitten persen om toch te kunnen poepen, met als gevolg dat hij zijn darmen bijna kapot drukte. Na de operatie is zijn prostaat flink geslonken en dat is zijn redding geweest.
Doordat de reu gecastreerd wordt, zou ie minder last moeten hebben van zijn hormonen. Die hormonen zorgen er normaal gesproken voor dat ie vrij snel opgewonden raakt als ie een lekker vrouwtje ruikt. Door die opwinding vergroot zijn prostaat en soms vergroot zijn prostaat dus zo erg of zo lang dat je hond er last van gaat krijgen.
Door Audrina
#214893
Ik wil je niet ontmoedigen, maar het is niet 100% zeker dat na castratie alle problemen volledig zijn verholpen. Mijn reu heeft ondanks zijn castratie zo nu en dan nog steeds last van zijn prostaat, maar dat is dan gelukkig prima te verhelpen met middeltjes zoals prodier geslachtsdrift of prostavit van bional.


*** Oh ja en dit vond ik ook nog:
Als de prostaat onstoken is, zwelt deze op en drukt met zijn gehele volume de urineleider dicht. De reu kan moeilijk plassen en dit kan ook met pijn gepaard gaan. Met behulp van uw dierenarts is dit probleem vrij gemakkelijk op te lossen. (Dat had mijn reu dus niet, maar dat kan ook nog een reden zijn waarom de DA zegt: castreren)
Laatst gewijzigd door Audrina op di 30 nov 2004, 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ordell
#214899
Evelyn schreef: Wandor heeft (waarschijnlijk) iets met zijn prostaat. Nu zei de dierenarts dat hij daarom misschien gecastreerd moet worden. Kan iemand mij uitleggen wat daar het nut van is? Ik snap namelijk niet goed hoe castratie zou helpen de prostaat weer normaal te krijgen.
Kun je iets duidelijker zijn dan "waarschijnlijk iets"?
#215395
Audrina schreef: Ik wil je niet ontmoedigen, maar het is niet 100% zeker dat na castratie alle problemen volledig zijn verholpen. Mijn reu heeft ondanks zijn castratie zo nu en dan nog steeds last van zijn prostaat, maar dat is dan gelukkig prima te verhelpen met middeltjes zoals prodier geslachtsdrift of prostavit van bional.


*** Oh ja en dit vond ik ook nog:
Als de prostaat onstoken is, zwelt deze op en drukt met zijn gehele volume de urineleider dicht. De reu kan moeilijk plassen en dit kan ook met pijn gepaard gaan. Met behulp van uw dierenarts is dit probleem vrij gemakkelijk op te lossen. (Dat had mijn reu dus niet, maar dat kan ook nog een reden zijn waarom de DA zegt: castreren)

Dankjewel voor de informatie.

Ik zie die castratie ook niet als wondermiddel voor de prostaat hoor. Ik wil alleen niet dat Wandor misschien onnodig wordt gecastreerd omdat veel mensen en da's denken dat met een castratie alles wordt opgelost. En nu zeg ik niet dat mijn da zo is, maar ik was benieuwd op wat voor wijze een castratie zou helpen voor de prostaat.

Met behulp van uw dierenarts is dit probleem vrij gemakkelijk op te lossen
Bedoelen ze hier als oplossing castratie? Ik denk namelijk dat zijn prostaat onstoken is, omdat hij ook een blaasonsteking heeft en volgens de da kan dit door de prostaat komen.
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op wo 01 dec 2004, 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Audrina
#215567
Veel DA's zeggen te snel dat castratie DE oplossing is voor prostaatproblemen, gedragsproblemen, veel plassen, etc. Maar als de prostaat "alleen maar" ontstoken is, moet dit toch ook met medicijnen op te lossen zijn, lijkt mij hoor. Bij mijn reu was het een heel ander verhaal, die was toen al 10 en bij hem was het meer een ouwe mannen-kwaaltje en daar was met medicijnen niks meer aan te doen. Dat was of castreren en dan nog een paar jaar van hem genieten, of niet castreren en dan de kans lopen dat ie zijn darmen en prostaat kapot zou drukken en dood zou gaan. Dus dan is de keus snel gemaakt. Maar bij een jonge reu waar de boel gewoon ontstoken is ligt dat denk ik toch anders.
Hop had je al geprobeerd. Heb je ook al middeltjes zoals prodier geslachtsdrift en prostavit van bional geprobeerd?
Laatst gewijzigd door Audrina op wo 01 dec 2004, 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.
#215610
[guote]
Veel DA's zeggen te snel dat castratie DE oplossing is voor prostaatproblemen, gedragsproblemen, veel plassen, etc. [quote][/quote]

precies, daarom was is zo benieuwd naar waarom een castratie zou helpen.

hop heb ik inderdaad geprobeerd, en prodier geslachtsdrift ook. Ik heb ook relaxcapsules van bloem geprobeerd, maar prostavit van bional nog niet. Dat zal ik eens even halen. Ik geef hem op dit moment naast de anti-biotica voor zijn blaasontsteking ook cranberry met vit c.

Ik hoop in ieder geval dat het probleem met zijn prostaat op te lossen is met medicatie. Dan moeten we dus nog weten wat er precies met zijn nek aan de hand is.
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op wo 01 dec 2004, 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door