Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door crutz
#2152521
M'n slachter denkt dat dit verstoppend werkt door de wol. Zal toch wel meevallen? We gaan het in elk geval wel proberen. Denk zelf dat t juist mooi extra "vezels" zijn voor de darmen...
#2152641
Ik zou het niet doen, het kan een prop vormen in de darmen.
Tenzij je het in een hele grote portie ander voedsel geeft. zodat het ertussen gemengd wordt.
Maar dan nog heeft wol de neiging om proppen te vormen.
Vezels zijn het wel, maar wel gekrulde en opgerolde, das wat anders dan vezels in vb gras.  Daar worden proppen al een stuk minder snel gevormd.
Ik zou het er zoveel mogelijk af doen.
Door Xada
#2152829
Ik twijvel omdat ik ergens gelezen heb dat als je hond iets scherps heeft gegeten je hem een prop watten (echt katoen) kunt laten opeten en de watten het scherpe inbed en daardoor zonder problemen de darm kan passeren. De wol zou ook zo kunnen werken, maar ik zou het niet zo snel doen. Wil je hond het uberhaupt wel eten?
Door ulla
#2152839
Je slachter zou weleens helemaal gelijk kunnen hebben.
Ik heb eens een 1 dags lam gevoerd, en er kwam toen met de ontlasting enorm veel wol mee,eigenlijk was het bijna alleen maar wol, en vrij hard.
Ik kan mij dus voorstellen dat het verstoppend kan werken.
Door Kemi
#2153029
Misschien niet helemaal vergelijkbaar, maar als Kemi veel haar heeft binnen gekregen (zeker nu ze zo verhaart), kotst ze dat als een grote 'dooie muis' uit. Dat zit blijkbaar toch niet lekker in d'r buikkie. Kan me voorstellen dat een dot vacht ook dwars kan zitten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door