Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door samantha
#2150176
We hebben 2 honden waarvan 1 nu een eliminatie dieet heeft met kruiden. Hierdoor poept hij wat moeilijk dus vandaar de extra organen. Ik combineer het nog met hb paard en hb zalm voor het vleesbot wat van paard te hard is. Hij staat nu 7 weken op hb paard en een week met zalm erbij. Dus volgende week voegen we er eenden vleesbot bij en kunnen we ook minder hb gaan voeren. Hier zijn menu

Old English Bulldog reu van 30 kilo
ma 300 gram spiervlees paard, 200 gram hart paard
di 500 gram HB zalm
wo 300 gram spiervlees paard, 100 gram lever paard
do 500 gram HB zalm
vr 300 gram spiervlees paard, 200 gram groente mix
za 500 gram HB paard
zo 500 gram HB paard

Dan voor de 2 weken erna;
ma 400 vleesbot eend, 100 gram lever paard
di 500 gram HB zalm
wo 600 gram spiervlees paard
do 500 gramHB zalm
vr 400 gram vleesbot eend, 200 gram hart paard, 200 groente mix
za 500 HB paard
zo 500 HB paard

Hierna wil ik konijn er bij gaan voer i.v.m. het vleesbot, en kunnen we HB er tussen uit halen.


Voor onze andere hond, is een beetje te dik dus hou ik 15 kilo aan i.p.v. 17,8. Wanneer ik ander spiervlees organen of botvlees heb ga ik dit ook afwisselen. Dit heb ik al in mijn vriezer.

kruizing Cattle Dog, Franse bull
ma 200 gram vleesbot kip, 100 gram lever paard (week erna runderpens)
di 200 gram vleesbot kalkoen, 200 gram spiervlees paard
wo vis dag (als hij zalm eet en anders HB zalm)
do 200 gram vleesbot eend, 100 gram hart rund
vr 200 gram vleesbot kip, 300 gram spiervlees rund, 100 gram groente mix
za 200 gram vleesbot kalkoen, 100 gram long paard
zo 200 gram vleesbot eend, 200 gram spiervlees rund

Ik denk zelf dat dit in eerste instantie genoef afwisseling is, en zodra ik meer soorten heb ga afwisselen
Door MJoze
#2150438
Hallo
Ik gegrijp niet goed waarom je nog geen bot toevoegt in de eerste week van je bulldog.  Zelf voer ik geen KVV maar ik heb begrepen dat je de barf percentages aan moet gaan houden als je ongeveer de helft barf voert. Ik zou dus ook in de eerste week al vleesbot gaan geven.

Het dieet voor de kruising bevat relatief weinig orgaan en groente en veel vleesbot. Ik zou de groente en het orgaan wat opschroeven ten koste van het vleesbot. Ben bang dat-ie anders wel erg hard gaat poepen. Zelf voer ik alleen gedroogde long omdat dat een lekkere magere snack is, maar long heeft weinig voedingswaarde dus dat zou ik vervangen door nier, want dat is orgaan wat ze wel nodig hebben. Kalkoenbotten zijn erg hard en niet geschikt voor een beginnende barfer, dus dat zou ik voor later bewaren.

Succes, MJ
Door samantha
#2150450
[quote="MJoze"]
Hallo
Ik gegrijp niet goed waarom je nog geen bot toevoegt in de eerste week van je bulldog. 

Hij moet nog een week op zalm, hij heeft er pas een week opzitten daarom de eerste week nog geen vleesbot

Zelf voer ik geen KVV maar ik heb begrepen dat je de barf percentages aan moet gaan houden als je ongeveer de helft barf voert. Ik zou dus ook in de eerste week al vleesbot gaan geven.

Ik wil straks als eend goed gaat, na twee weken konijn gaan bijvoeren dan heb ik al 2 diersoorten voor de karkassen.

Het dieet voor de kruising bevat relatief weinig orgaan en groente en veel vleesbot. Ik zou de groente en het orgaan wat opschroeven ten koste van het vleesbot.

Dus bijvoorbeeld op zondag vleesbot vervangen door 200 gram nieren en de long vervangen door bijv. hart, en 100 gram groenten meer per week

Ben bang dat-ie anders wel erg hard gaat poepen. Zelf voer ik alleen gedroogde long omdat dat een lekkere magere snack is, maar long heeft weinig voedingswaarde dus dat zou ik vervangen door nier, want dat is orgaan wat ze wel nodig hebben.

Kalkoenbotten zijn erg hard en niet geschikt voor een beginnende barfer, dus dat zou ik voor later bewaren.

Ik heb hem vanavond een kalkoennek gedaan, en gekeken hoe hie die op at. Eerst kauwt hij ze stukje rustig fijn en dan in stukjes naar binnen. Net als bij de kipkarkas. Dit is dan toch goed?

Succes, MJ
[/quote]
Door MJoze
#2150531
Hij moet nog een week op zalm, hij heeft er pas een week opzitten daarom de eerste week nog geen vleesbot.
Als je nog een week alleen zalm bij mag geven zou ik 1 weekje wachten met barfen en dan meteen ook vleesbot voeren.

Dus bijvoorbeeld op zondag vleesbot vervangen door 200 gram nieren en de long vervangen door bijv. hart, en 100 gram groenten meer per week.
Ik zou op zondag dan 100 g spiervlees vervangen door 100 g nier en dus nog 100 g spiervlees voeren. 100 g extra groente is prima.

Ik heb hem vanavond een kalkoennek gedaan, en gekeken hoe hie die op at. Eerst kauwt hij ze stukje rustig fijn en dan in stukjes naar binnen. Net als bij de kipkarkas. Dit is dan toch goed?
Nog even checken hoe het er weer uitkomt  ;) .

Succes, MJ
Door samantha
#2151372
@ mjoze is ga goed opletten op de onlasting, en zou de kerel ook die opdreacht geven  :) Ik ga het aanpassen op me schema op de computer. Ben nu echt alles nog precies aan het bijhouden.

@ lizzy dank je
Laatst gewijzigd door samantha op ma 31 okt 2011, 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door