Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Bea.
#2151143
Als ik hoor wat kivo kost per 100 kilo ineens is dat wel erg goedkoop.
Nou vraag ik me af,zijn er hier mensen die alleen maar kivo voeren en verder niets erbij of wisselen de meeste af met ander voer.
Zou ik het onze 15 jarige Mickey ook durven geven met haar nierfalen, de brokken vind ze niet zo lekker.
Door Nadia
#2151144
Welkom om barfplaats! Je kunt je voorstellen in de bar, zouden wij erg leuk vinden :)

Een hond met nierfalen zou ik geen KVV geven (zeker geen brokken) en dan ook nog geen kivo. (er zijn betere kvv's)
Voor een hond met nierfalen zou ik zelf gaan samenstellen.
Door Bea.
#2151145
[quote="Nadia"]
Welkom om barfplaats! Je kunt je voorstellen in de bar, zouden wij erg leuk vinden :)

Een hond met nierfalen zou ik geen KVV geven (zeker geen brokken) en dan ook nog geen kivo. (er zijn betere kvv's)
Voor een hond met nierfalen zou ik zelf gaan samenstellen.
[/quote]

Doe ik, ff op zoek naar de bar.
Door Nadia
#2151146
[quote="Bea."]
Doe ik, ff op zoek naar de bar.
[/quote]

Helemaal onderaan  :biggrin2:
Door Bea.
#2151154
[quote="Nadia"]
Welkom om barfplaats! Je kunt je voorstellen in de bar, zouden wij erg leuk vinden :)

Een hond met nierfalen zou ik geen KVV geven (zeker geen brokken) en dan ook nog geen kivo. (er zijn betere kvv's)
Voor een hond met nierfalen zou ik zelf gaan samenstellen.
[/quote]

Ze heeft nu speciale brokken voor de nieren van royal canin.
Ja samen stellen is een goeie, ik weet niet of ik daar weer zin in heb  :P
Door Nadia
#2151173
Tja, zin in, zin in. Tis gewoon een kwestie van wat is beter voor je hond. En ik ben van mening dat die speciale Royal Canine brokken grote troep zijn voor je hond. Zelf samenstellen is gewoon 100 keer zo goed voor je hond. Zeker met nierfalen, ik denk dat je vanzelf zin in zelf samenstellen krijgt als je ziet hoe goed je hond(en) het er op doen ;)

Het hoort voor mij ook bij mijn hondenhobby/passie. Ik hou van honden, vind trainen leuk en zorgen voor goede voeding hoort daar automatisch bij. :)
Door Bea.
#2151188
[quote="Nadia"]
Tja, zin in, zin in. Tis gewoon een kwestie van wat is beter voor je hond. En ik ben van mening dat die speciale Royal Canine brokken grote troep zijn voor je hond. Zelf samenstellen is gewoon 100 keer zo goed voor je hond. Zeker met nierfalen, ik denk dat je vanzelf zin in zelf samenstellen krijgt als je ziet hoe goed je hond(en) het er op doen ;)

Het hoort voor mij ook bij mijn hondenhobby/passie. Ik hou van honden, vind trainen leuk en zorgen voor goede voeding hoort daar automatisch bij. :)
[/quote]

Ik heb het dan ook al 1,5 jaar gedaan, toen was er nog geen barfplaats, ik stelde toen samen via het hondenforum en ik meen een mailinglist.
Maar goed,zou ik het wel doen,welke verhoudingen etc. moet je dan aan houden ?
Door Cizsel
#2151447
Mijn border krijgt vanuit de fokker al KIVO gevoerd. Ik wissel dit meestal af met All Animal en Haaksbarf, maar vanwege de prijs is de KIVO wel erg fijn. Hij doet het er ook gewoonweg super op.
Hij is nu 10 maanden en krijgt zo'n 500g per dag.
Door Beppie1
#2151615
hier 3 gezonden honden die ik volledig op KIVO heb staan. (nou ja met barfwerk erbij zeg maar, het zijn geen echte kauw-fans haha)

Of ik het zo ook zou doen met een hond met nierfalen....nee ik denk het niet
Door cairodyn
#2152351
Hier vier gezonde herders die het prima doen op kivo dus voor mij geld er zijn duurdere kvv's ipv betere maar daar verschillen de meningen over wat ik prima vindt. Maar kivo bevalt mij prima al krijgen mijn honden ook wel af en toe wat barf dingen erbij.
Door Danny
#2152414
Ik voer hoofdzakelijk Carnibest, en dat bevalt me prima. Vind het wel prijzig....
Maar toevallig vorige week wat Kivo gekocht en dat vond ik r toch wel heel goed uit zien! Vooral de compleet versi en de vis.
Ja voor mij zeker voor herhaling vatbaar!
Door cairodyn
#2152475
Ja dat heb ik gelezen dat het om een hond met nierfalen gaat...
Wat daarvoor goed is weet ik niet geen ervaring mee. Wel met kivo waar het in dit topic over gaat en vandaar mijn reactie. Voornamelijk vanwege het zinnetje (er zijn betere kvv's) voor mij geldt dus er zijn duurdere kvv's ipv betere!
Door Nadia
#2152478
Tja, eens en niet eens. Idd er zijn vele duurdere en goedkopere. MAAR eigenlijk WEET je gewoon niet welke beter is dan de ander. Aangezien het allemaal tot prak gemalen is. Je kunt idd kijken naar de struktuur, maar dat zegt niet altijd alles. Ik heb eens runderstrotten gemalen, nou, dat zag me toch mooi uit toen het gemalen was. Wilde het haast zelf eten. maar dat vind ik dus weer geen hoogwaardig spiervlees. Duurder wil idd niet altijd zeggen beter.
Een hond met nierfalen moet een bepaald balans hebben tussen eiwit en fosfor. En dan niet te veel fosfor. Ik heb even gespiekt omdat ik de verhoudingen niet weet.
Gebruikelijk is dus 5% orgaan te voeren en beduidend minder vleesbotten (20-30%). met een kvv zul je niet aan deze procenten komen.
vandaar dat ik de topic starter aanraad om zelf samen te stellen.

Hier kan je meer lezen over het barfen met een nier dieet:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 598.0.html
Door Wendi
#2155760
[quote="Danny"]
Ik voer hoofdzakelijk Carnibest, en dat bevalt me prima. Vind het wel prijzig....
Maar toevallig vorige week wat Kivo gekocht en dat vond ik r toch wel heel goed uit zien! Vooral de compleet versi en de vis.
Ja voor mij zeker voor herhaling vatbaar!
[/quote]

De "vis"-versie is voornamelijk kip met 20% paling....huiden
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door