Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tess06
#2151898
Tess loopt kreupel, en hiervoor moeten misschien foto's worden gemaakt,
maar dat doen ze onder narcose.
Is dit normaal dat een hond onder narcose gaat voor een foto?
Laatst gewijzigd door tess06 op wo 16 nov 2011, 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tess06
#2151934
ze is geen allemansvriend, en snauwt wel, maar bijt niet,
zelf de dierenarts  die ik belde zij dat ze onder narcose moest terwijl hij haar niet kent.
Door *Yvje*
#2151937
Daar heb ik ook nog nooit van gehoord, lijkt me beetje overbodig, en zo gezond is zo'n narcose ook niet bepaald !
Zou gaan overleggen en uitleggen dat je het niet met narcose wilt of anders bij een andere DA gaan kijken misschien ?
Ik zou mijn dieren nooit niet onder narcose laten brengen terwijl het niet echt nodig is..
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2152031
Lijkt me ook volstrekt overbodig. Kijk als je hond helemaal flipt en bijt naar de DA kan ik het begrijpen, maar anders....
Het is prima mogelijk om foto's te maken zonder narcose.
Helaas hebben we voor officiele foto's van Maci omdat we in Belgie wonen een roesje moeten toedienen  :-X en ik weet het verschil met of zonder narcose. Nou doe mij echt maar zonder!!!!
Door tess06
#2152132
irish: nee de dierenarts praktijk op het Rameaulaantje.
ik moet haar dan sóchtend brengen en dan verdoven ze haar,
en ik mag haar na 4 uur weer ophalen zodat ze lopend de praktijk kan verlaten. dus dit zal een gehele narcose zijn en geen roesje
Door Irish
#2152155
Uhm ok.
Ik vind het altijd wat overdreven om gelijk te kiezen voor narcose. Of het moet een officiele HD foto worden..
Heb dan zoiets van kijk en probeer of het zonder narcose kan, lukt het niet kan je altijd daarna nog een narcose geven.
Qua orthopedie heb ik goede ervaring met het Medisch Centrum voor dieren in Amsterdam.
Er is voldoende tijd, wordt kundig naar de hond gekeken en onderzocht, foto's in principe zonder narcose. 
Door Mevroi Kruim
#2152167
Ik ben met Kátur en z'n kreupele poot naar Jolanda Krooshof in Hilversum geweest. Zij is een hele kundige orthopeed, en ook nog eens zeer begaan met de dieren. En Kátur hoefde echt niet onder narcose voor de foto's. Dat deed ze alleen als hij panisch bang zou zijn of heel erg ging worstelen of spartelen.
Door BAC
#2152169
Dat is een licht roesje...Mijn ervaring met fotos maken zonder roesje is niet best, sterker nog ik ben hierdoor op het verkeerde been gezet.

Mijn teef liep ook mank, en wilden foto's maken van de rug, roesje was niet nodig.  Uitslag was een overduidelijke spondylose. Er waren allemaal dakjes te zien onder de ruggengraat, wat een schok was dat, fotos waren gemaakt bij een erkende arts die rontgend voor het raad van beheer.

Omdat we verder wilden met deze hond zijn we naar een orthopeed geraakt, ook zij zag de dakjes onder de ruggenwervels zitten.
Zij schrok ontzettend toen ik vertelde dat ze geen roesje had gehad, en kreeg nog eens foto's aangeboden van haar. deze keer met roesje.
Kraakheledere foto's, niets geen spondylose.....ze had blijkbaar bewogen op het moment van de fotos maken. Dit kan minimaal zijn maar genoeg om een foto compleet te verpesten.
Door ParaRatje
#2152185
Mijn hond heeft ook een narcose gehad toen hij van de trap gevallen was om fotos te maken van zijn ellebogen.

dus het komt vaker voor, omdat ze wel eens wille bewegen dan.
Door Limpy
#2152190
Irish schreef: Uhm ok.
Ik vind het altijd wat overdreven om gelijk te kiezen voor narcose. Of het moet een officiele HD foto worden..
Heb dan zoiets van kijk en probeer of het zonder narcose kan, lukt het niet kan je altijd daarna nog een narcose geven.
Qua orthopedie heb ik goede ervaring met het Medisch Centrum voor dieren in Amsterdam.
Er is voldoende tijd, wordt kundig naar de hond gekeken en onderzocht, foto's in principe zonder narcose. 
Die zijn idd best goed, verdoven ook niet zomaar.
Zijn we recentelijk ook eens met een asielhond geweest voor foto´s.
Als eigenaar (wij dan als 2 verzorgers) mag je ook mee met foto´s maken om hond evt vast te houden en iig gerust te stellen (waar onze paniekbeagle best blij mee was dat hij ons nog zag)
Door tess06
#2152312
ik ben net naar een nieuwe d.a geweest, ze heeft gevoeld aan alle bewegende delen.ze dacht aan een ontstekking in de elleboog.
we hebben een pijnstiller gekregen voor 10 dagen en moeten haar rustig en aan de lijn uitlaten.
met 2 dagen moet er een verbetering te zien zijn.
Door Brenda Ooms
#2152393
soms is het wel nodig om een goede foto te krijgen om de hond een roesje te geven. Zeker bij elleboogfoto's. Die zijn heel lastig om daar bv LPA, LPC of OCD op te zien. Ik heb vaak genoeg foto's gezien die slecht van kwaliteit waren omdat ze zonder sedatie gemaakt waren. Natuurlijk heb je liever zonder omdat dat beter voor de hond is...maar soms is het beter met om de beste diagnose te krijgen.
Hoe oud is je hond?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door