Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door TMG1961
#2151514
Pixie is sinds gisterochtend loops, 2e loopsheid, eerste keer was in apr/mei van dit jaar. Ze is echter ook sinds zaterdagmiddag aan de diarree, tot vanavond geen problemen met ophouden, ze poepte 2 keer per dag, het was alleen dunner. Dacht toen zondag de loopsheid begon dat dit de oorzaak was van diarree maar denk toch dat het iets anders is. Ze is inmiddels na de wandeling van vanmiddag 2 keer naar buiten geweest, loopt dan rondjes in grind om plek te zoeken om te poepen, het is niet super waterdun maar toch vrij dun.

Heb haar half uur voor eten probiotica gegeven en rond 7 uur 2 tabletjes okugest. Kan ik haar daar om het uur nog 1 van geven en voor slapen gaan nog 2? Ze zou er dan 6 gehad hebben vanavond..of is dat te veel?
Gebruikersavatar
Door kira
#2151521
Volgens mij heeft Pixie regelmatig mindere ontlasting of heb ik het mis? Misschien een ontlastingsonderzoek laten doen ook op giardia?
Door TMG1961
#2151529
kira schreef: Volgens mij heeft Pixie regelmatig mindere ontlasting of heb ik het mis? Misschien een ontlastingsonderzoek laten doen ook op giardia?
Niet echt heel regelmatig. Ze heeft soms wel diarree maar dat is meestal 1 of hooguit 2 dagen en dan ook geen problemen met ophouden. Meestal is dit als ze ergens uit een vieze poel gedronken heeft, dus dat hou ik goed in de gaten. Maar misschien toch wel een goed idee om bij het woud een wormcheckkit te bestellen en dan de kit die ook op giardia controleert. Vorig jaar wel getest en die was toen negatief.

Net een Hond+ kit besteld bij het woud. Was het toch al van plan te doen maar was er nog niet van gekomen.
Laatst gewijzigd door TMG1961 op ma 31 okt 2011, 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#2151630
TMG1961 schreef: Pixie is sinds gisterochtend loops, 2e loopsheid, eerste keer was in apr/mei van dit jaar. Ze is echter ook sinds zaterdagmiddag aan de diarree, tot vanavond geen problemen met ophouden, ze poepte 2 keer per dag, het was alleen dunner. Dacht toen zondag de loopsheid begon dat dit de oorzaak was van diarree maar denk toch dat het iets anders is. Ze is inmiddels na de wandeling van vanmiddag 2 keer naar buiten geweest, loopt dan rondjes in grind om plek te zoeken om te poepen, het is niet super waterdun maar toch vrij dun.

Heb haar half uur voor eten probiotica gegeven en rond 7 uur 2 tabletjes okugest. Kan ik haar daar om het uur nog 1 van geven en voor slapen gaan nog 2? Ze zou er dan 6 gehad hebben vanavond..of is dat te veel?
Ik vind 6 in zo'n korte tijd wel veel. Ik zou er maximaal nog 1 voor het slapen gaan geven.
Door TMG1961
#2151643
Lizzy schreef: Ik vind 6 in zo'n korte tijd wel veel. Ik zou er maximaal nog 1 voor het slapen gaan geven.
ok bedankt..heb haar net eentje gegeven. Ze heeft er nu dus 3 gehad sinds 7 uur vanavond. Toch maar even niets meer geven tot eventueel morgenvroeg?

Zodra de kit binnen is neem ik monsters en stuur hem op. Benieuwd wat ze vinden aan wormen en of er sprake is van Giardia..vorige test hierop was negatief
Door Lizzy
#2151650
TMG1961 schreef: ok bedankt..heb haar net eentje gegeven. Ze heeft er nu dus 3 gehad sinds 7 uur vanavond. Toch maar even niets meer geven tot eventueel morgenvroeg?

Zodra de kit binnen is neem ik monsters en stuur hem op. Benieuwd wat ze vinden aan wormen en of er sprake is van Giardia..vorige test hierop was negatief
Ik zou er voor het slapen gaan nog 1 geven. Of een halfje.
Zijn er symptomen van giardia, buiten de dunne ontlasting? Het kan zomaar van de loopsheid zijn. De ontlasting is dan wel vaker wisselend, onder invloed van de hormoontjes.
Door TMG1961
#2151689
Ze heeft verder nergens last van..geen braken, eet gewoon, drinkt normaal, rent, speelt, haalt onzin uit.
Door TMG1961
#2151767
Vannacht heb ik zo goed als het ging op de bank geslapen voor geval dat jufje naar buiten moest. Ze heeft de hele nacht doorgeslapen. Vanochtend is ze er even uit geweest en heeft gepoept, was al behoorlijk vaster. Wel hoor ik haar darmen flink tekeer gaan en dat op een meter of 3 afstand..de arme meid. Mag ze trouwens een okugest hebben op zo goed als nuchtere maag? Ze heeft net alleen een klein stukje runderlip gehad..was stukje van een 3 a 4cm
Door TMG1961
#2151776
Echt niet normaal hoe haar darmen tekeer gaan. Ze ligt bijna 3 meter van me vandaan en ik hoor haar darmen tot hier tekeer gaan. Arme meid  :'(
Door inni
#2151806
arm ding, van gedachten aan borreldarmen krijg ik 't altijd warm en koud tegelijk :-\ Hopelijk is ze er snel overheen.

Voor Berre heb ik in plaats van okugest, Primacram.
Door TMG1961
#2151817
Ze is verder gewoon levendig. Geef haar dadelijk probiotica en half uurtje later wat te eten. Maar het is echt niet normaal hoe luid haar darmen zijn. Ze krijgt rond een uur of 11 nog 1 tabletje okugest en ik denk dat ik vanmiddag toch maar even naar de DA loop met haar want dit is volgens mij toch echt niet normaal. Heb de tranen in m'n ogen..m'n arme meid  :'( :'( :'(
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2151825
haar darmen moeten een beetje op ree komen na een paar dagen diarree...
zou het gewoon aankijken, probiotica en nog effies doorgaan met de okugest..
grote kans dat het borrelen morgen al een heel stuk minder is!
als ze levendig is, heeft ze er weinig tot geen last van...

edit, als ze hier aan de spuit zijn geweest gaan ze ook vreselijk tekeer van binnen....
Laatst gewijzigd door me and my boys op di 01 nov 2011, 09:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door TMG1961
#2151831
vanaalst schreef: haar darmen moeten een beetje op ree komen na een paar dagen diarree...
zou het gewoon aankijken, probiotica en nog effies doorgaan met de okugest..
grote kans dat het borrelen morgen al een heel stuk minder is!
als ze levendig is, heeft ze er weinig tot geen last van...

edit, als ze hier aan de spuit zijn geweest gaan ze ook vreselijk tekeer van binnen....
maakt me toch wat geruster. Ben een beetje een stresskipje als het om m'n dieren gaat.
Net even temperatuur gemeten..38,1 dus geen koorts.
Ze eet en drinkt en is ook gewoon actief. Ik geef haar om 11 en 5 nog een pilletje okugest en dan nog 1 voor het slapen gaan.
Probiotica heeft ze vanochtend al 1 theelepel opgelost in water gehad.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2151832
als je dame lekker levendig is en doet waar ze zin in heeft, heeft ze er geen last van...
id gewoon okugest nog geven vandaag en een wat lichte maaltijd en dan knapt ze snel weer op!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2151862
Ik zou haar minstens 1 dag geen eten geven en alleen af en toe een schepje honing met water. Die darmen moeten duidelijk even wat rust hebben om te herstellen van iets en dat bereik je niet door gewoon te blijven voeren.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door