Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Esther11
#2146571
Dirk heeft soms last van dunne ontlasting/ diarree maar daar tussenin zitten ook gewone harde drollen.
Zijn bot percentage staat op 50% kan ik die omhoog doen naar 55%/ 60%.
En ik zat te denken aan probiotica om hem die te geven. Hij is niet ziek geweest en heeft geen ab gehad.
Of hebben jullie een ander idee.
Door nienk
#2147724
probiotica zou inderdaad kunnen helpen,

maar ik zou eerst even een tijdje bijhouden wat hij wanneer eet, en hoe de ontlasting dan is.

misschien krijgt hij bijvoorbeeld de dunne van een bepaalde diersoort, of een bepaald snackje ofzo. dan kan je het wellicht oplossen door dat niet meer te geven, of alleen in combinatie met iets anders.
Door *Yvje*
#2147909
Ik zou eerst probiotica proberen en uiteraard eff testen wormen en giardia.
Als daar ook niks uit komt zou je bij www.huidierdokter.nl gastro tabletten kunnen kopen.
Zijn chinese kruiden, mijn katten en ook de hond krijgen het als ze eens aan de dunne zijn,
paar week geleden nog een virusje gehad en alleemaal enorm aan de dunne, meteen gastro gegeven
en binnen een paar dagen was het over. Je zou het zelfs een levenlang kunnen geven zonder bijwerkingen
of schade .. mijn kater Axl krijgt het regelmatig en ook bij hem werkt het nog steeds erg goed.
Door Esther11
#2151282
Mevroi Kruim schreef: Is hij gecheckt op Giardia? Af en toe dun en dan weer gewoon is typisch het patroon van een giardia-besmetting.
Nee daar is hij nog niet op getest maar het is niet zo dat hij de ene dag dunne heeft en de andere dag normaal het is normaal en dun in 1 poepbeurt zeg maar.
Door Esther11
#2155242
Ja er is geen dunne poep meer gezien dus ik heb hem vanaf vandaag er weer afgehaald om te kijken of het nu goed gaat.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door