Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2147632
Een tip die ik kreeg per mail:

Hoe een diepvrieszakje hermetisch afsluiten.

De eenvoud zelve.

Hergebruik de afsluitingen van de petflessen.


Knip het bovenzijde van de petfles af zoals je kan zien op de foto.


Afbeelding

Steek het zakje door de opening en sluit de fles terug af.
Afbeelding

Ziezo, zo eenvoudig is het.



De fles is gemaakt om hermetisch af te sluiten, het zakje is het dus ook!
#2147698
Je hebt ook machines die het vacuum trekken en dicht'lassen' (werkt met warmte). Gewoon zakje tussen twee delen van het toestel leggen, dichtduwen en wachten tot het lichtje uitgaat...  Dan is het afgesloten zoals in de winkel.
Mijn ma heeft zoiets liggen, geen idee hoe duur het is...(of het zelfs nog te verkrijgen is, is al redelijk oud waarschijnlijk)
Ze gebruikt het om haar groenten uit de moestuin in de vriezen voor de winter.
#2149303
wat een goed idee!
ik zit alleen met de plastic zakjes daar zitten bij mij al vaak gaatjes in/of lek
ik heb misschien te goedkope zakjes?
nu doe ik (de groente mix) in de zakjes van de Actcion her/afsluitbare en vul ze bijna vol
zodat er bijna geen lucht in zit en dat werkt goed
maar zijn wel duurder.
welk merk zakjes gebruiken jullie??
#2149318
ik heb op het moment de zipzakjes van ikea, bevallen goed! beter dan die van ah eigen merk, die gaan veel sneller stuk. voor gewone zakjes vind ik die van de lidl het beste. maar ik gebruik vaak ook goedkope euroshopper zakjes, voor dingen die toch in 1 keer opgegeten worden. (en functioneren ook prima als poepzakje)
#2150687
Benjy en Misty schreef: Je kunt het gewoon telkens hergebruiken.
Die vacuümmachines ken ik maar ook ik vind ze niet echt handig. Meestal vouw ik de zakjes dubbel maar bij dingen die nogal bloederig zijn kan dit best een goede oplossing zijn.
Bij vacumeren van vlees wordt ook geadviseerd eerst licht aan te vriezen zodat het vocht niet meer wegloopt. Daarna vacumeren.  ;)
#2150741
Aquillo schreef: Bij vacumeren van vlees wordt ook geadviseerd eerst licht aan te vriezen zodat het vocht niet meer wegloopt. Daarna vacumeren.  ;)
Ik heb het apparaat voor andere dingen gebruikt, bv prei, en ik vond het toen gewoon heel onhandig maar daarom zullen er vast genoeg mensen zijn die erbij zweren.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door