Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2150523
Dacht het ei van Columbus gevonden te hebben door de drogers in de schuur in een verhuisdoos te zetten ( deksel open) zodat de omgevingstemperatuur hoger zou worden. Het drogen is prima gelukt, maar nu zit ik mij af te vragen of de temperatuur ook TE hoog geweest kan zijn door het op deze manier te doen? Aan de andere kant: als het 's zomers 30 graden is, is die omgevingstemperatuur ook hoger...

Vraag is dus of het in de droger heter kan worden dan wat de capaciteit van het motortje aankan als ik op deze manier droog? ( hoop dat de vraag duidelijk is ???)
Laatst gewijzigd door millyckk op ma 31 okt 2011, 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
#2150837
Ik denk dat het meevalt als je zo droogt. Alleen moet wel de bovenkant open blijven en de doos dus niet sluiten of een handdoek oid er over leggen. Ik droog ook in de schuur en 's zomers is het daar al snel 36 graden. Dus dat is ook heel hoog. Hang anders eens een thermometer in de doos, dan weet je hoe warm het wordt.
#2150988
De meeste motoren kunnen werken tot ca. 70 graden en bij een hogere temperatuur is het drogen ook niet goed meer, dus gevaar zie ik zo één twee drie niet. En met uitzoeken op welke temperatuur het gevaarlijk zou worden is ook niet zo makkelijk. Omdat dan niet alleen de temperatuur telt, maar ook de vochtigheidsgraad en de tijd etc.
#2151426
De motor slaat inderdaad af bij eventuele oververhitting en ik had de doos  open staan.

Dat breken/pletten is een goed idee, heb ik gedaan en dan ziet het er zo uit:

Afbeelding

Zo te zien geen scherpe delen toch? Heeft iemand eventueel een foto ter vergelijk?

Ik ga morgen even een thermometer kopen en eens kijken wat de temp. in de doos doet.
Heb in ieder geval nog geen nekje uit deze "verdachte" lading gevoerd :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door