Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door luuntje
#2150092
vanmorgen zag ik bij luna een ontzettend lange slijmsliert terwijl ze aan het plassen was,
luna is nog nooit eerder loops geweest, betekend dit slijm dat ze loops word? (baby is net loops geweest)
of is dit een ontsteking en moet ik er even mee heen (ze heeft een temp van 38.7 het slijm stinkt niet en ik mag gewoon aan haar buik zitten drukken etc)
afgelopen week plast ze wel weer wat in haar bench :-\ en drinkt ze iets meer.
Door Lizzy
#2150287
puppylove schreef: vanmorgen zag ik bij luna een ontzettend lange slijmsliert terwijl ze aan het plassen was,
luna is nog nooit eerder loops geweest, betekend dit slijm dat ze loops word? (baby is net loops geweest)
of is dit een ontsteking en moet ik er even mee heen (ze heeft een temp van 38.7 het slijm stinkt niet en ik mag gewoon aan haar buik zitten drukken etc)
afgelopen week plast ze wel weer wat in haar bench :-\ en drinkt ze iets meer.

Als Luna nog nooit eerder loops is geweest, is de kans dat dit baarmoederontsteking is erg klein. Het kan in de urine zitten, het kan vaginitis zijn, het kan een vooraankondiging voor de loopsheid zijn. Ik zou haar voor de zekerheid heel scherp in de gaten houden en zodra je het niet vertrouwt: naar de DA. Wat voor kleur was het slijm?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2150292
Lizzy schreef: Als Luna nog nooit eerder loops is geweest, is de kans dat dit baarmoederontsteking is erg klein. Het kan in de urine zitten, het kan vaginitis zijn, het kan een vooraankondiging voor de loopsheid zijn. Ik zou haar voor de zekerheid heel scherp in de gaten houden en zodra je het niet vertrouwt: naar de DA. Wat voor kleur was het slijm?
Gezien de leeftijd van Luna (rond de 10 maand) hou ik het hier op.
Gebruikersavatar
Door luuntje
#2150558
het slijm was gewoon wit(het lag later ook zichtbaar als een klodder tussen de urine)sorry voor dat smerige detail.

ik kijk het inderdaad nog even aan want ik heb zelf ook het gevoel dat dit een voorteken is van de loopsheid. zeker omdat baby net loops geweest is.
kan een bm ontsteking ook zonder loopsheid ontstaan?
als dit langer aanhoud zonder loopsheid of er veranderd iets in de kleur/geur etc dan ben ik de eerste die bij de da zit.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door