Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2149742
Fee is een boxer teef van 4.5 jr. Ze is wit met een bruine oogvlek.
Ze was 16 weken toen ze bij ons in huis kwam. Bij de fokker kregen ze deels brok, deels vers. Hier waren wij erg blij mee omdat ze in ons geval helemaal over zou gaan op vers (kvv).
We hebben haar gewoon in 1x overgezet en geen enkel probleem.
Toen ze anderhalf was zijn we langzaam aan steeds verder over gestapt op barf, en dat gaat ook super!

In mei 2010 kreeg ze ergens een allergische reactie op. Waarop weten we helaas niet. Maar ze zat onder de bulten en hield redelijk wat vocht vast, maar ze was niet benauwd. Hiervoor een prik gehad bij de da en die werkte snel en het ging al snel weer beter.
6 Dagen later weer een allergische reactie dus weer naar de da, precies hetzelfde als de vorrige keer. De da gaf aan dat de prik waarschijnlijk in haar geval te kort heeft gewerkt. Dus weer een rpik en voor een paar dagen medicijnen.

Sinds die tijd is het eigenlijk een beetje wisselvallig geweest qua vacht. Ze zag er anders uit dan normaal, maar niet in die mate dat het zorgelijk was. Tot eigenlijk begin van dit voorjaar.
Fee had steeds bleke slijmvliezen (ogen en in haar bek). Haar vacht was ook anders dan anders en heel snel vies en vet. Verhaard flink en lijkt lichte jeuk te hebben.
Weer bij de da geweest, maar op dat moment natuurlijk geen bleke slijmvliezen. Maar hij kon wel zien dat het niet de hond was die hij kende. Er was iets maar ook hij kon er z'n vinger niet direct opleggen.
Heeft een algeheel bloedonderzoek gedaan. Daar kwam niet echt iets uit eigenlijk, behalve dat haar schiltklierwaarde's iets lager waren dan normaal. Maar net niet aan de ondergrens.
Voor haar vacht een speciale shampoo gehad waar ik haar een week lang om de dag mee moest wassen, daarna 2x per week en dsan langzaam afbouwen.
Maar hiermee merkte ik geen verschil!

Weer terug geweest en heeft toen een prik tegen de jeuk gehad die ca 6 weken moet werken.
Deze prik werkte eigenlijk goed, maar na een kleine 5 weken kwam de jeuk alweer terug.
Dus weer naar de da geweest. Deze heeft hij afkrabsels genomen, maar ook hier kwam niets uit.
Nu aan de prednison maar dat helpt eigenlijk maar half...De jeuk gaat niet weg!

Ook hebben we al diverse dingen uitgeprobeert qua voeding maar ook daarin merken we geen enkel verschil. De enigste optie is een eliminatiedieet van krokodil, want dit is het enigste wat ze nog nooit heeft gegeten. Maar volgens de da niet raadzaam omdat ze dan niets anders mag voor een paar weken. En haast onmogelijk haar uitsluitend dat te laten eten ivm dat we kinderen hebben...
Van ellende hebben we zelf een brok geprobeert :'(Maar ook dat maakte geen enkel verschil qua jeuk, behalve grote hopen poep en vieze scheten >:(

De da is bang voor een autoimmuumziekte maar dit is heel moeilijk en heel kostbaar dit uit te sluiten volgens de da. En er is gesproken over een olifanenhuid.....

Maar wat ons opvalt is dat ze steeds meer pigmentvlekken krijgt op haar huid. Ze lijkt ondertussen wel een dalmatier.... De da heeft geen idee of dit ermee samen hangt of iets totaal anders is.....
Volgens de fokker komt dit vaker voor bij witte boxers... Maar zoveel?

Maar uiteindelijk weet niemand het meer, ook bij de 2elijn weten ze het niet meer?
Maar heeft iemand hier nog een idee?

Maar ei
#2149783
ik zie dat je al bij de tweede lijn bent geweest, de dermatoloog daar weet het niet? Heb je al die onderzoeken daar gehad (uitgebreid bloedonderzoek prikken op allergie enz?)Want de dermatoloog is wel erg goed van de Tweede Lijn... ik lees nergens dat er allergietesten door de tweede lijn zijn uitgevoerd alleen maar bloedonderzoek en spuiten tegen de jeuk...??
Laatst gewijzigd door Sietie op za 29 okt 2011, 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
#2149812
Onze da kliniek doet heel veel in overleg met de 2e lijn (in Wilhelminaoord), ze is er niet geweest.
Ze hebben wel diverse dingen getest uit het bloed maar daar kwam niets uit. Ook hebben ze haar onderzocht op de ziekte van Lyme.

De schiltklierwaarde's waren niet te hoog maar meer naar de ondergrens.
Vergeten erbij te zetten zie ik, bij de 2e keer prikken waren de waarde's weer normaal. Is ons wel verteld dat dit iets kan schommelen....

Ze hebben wel het idee dat het iets is wat van binnenuit komt. Dit omdat ze soms bultjes heeft (hier zijn ook afkrabsels en een punctie van genomen) het lijkt erop dat deze van binnenuit ontstaan. Maar er zit niets in... Ze zijn niet groot maar je ziet wel soms dat daar haar haartjes iets omhoog staan. De huid lijkt daar niet gevoelig en ziet ook gewoon rustig en niet rood.

Ik zal morgen ook eens een foto maken van haar flink toenemende pigmentvlekken, want de da had dit nog nooit gezien. Want zelf andere personen valt het op dat het er steeds meer worden. je ziet ze dus ook gewoon door haar vacht heen...
#2149919
Dit klinkt behoorlijk serieus en volgens mij heeft jullie hond aardig wat AB en prednison achter de rug (die spuiten is waarschijnlijk ook pred geweest).

Volgens mij moet je hier niet zelf gaan tobben. En ik denk dat je twee kanten op kunt:

1)Een holistisch DA
2)Een dermatoloog

Ik zou zelf optie 1 kiezen maar dat is soms wel een lange weg. Ik zou ook opnieuw de schildklier laten onderzoeken.
#2149980
dit zijn de opties die ik weet in noordholland:

www.natuurlijkgezondedieren.nl (ik kom daar bij Stefan met Reus, ik ben er erg tevreden over)

www.zoonatuurlijk.nl

www.anyanimal.nl

www.alternatievediergeneeskunde.nl (zou niet mijn voorkeur zijn omdat ze zeggen dat ze alleen maar niet-reguliere geneeskunde werken, ik vind het mooie van een holistisch arts juist dat ze de reguliere met alternatief combineren)

de behandelwijze die ze toepassen als extra bij de reguliere geneeskunde wisselen. bekijk de websites eens en zie maar welke jou het meeste aanspreekt.

succes en ik hoop dat je snel verder komen!
#2150025
Bedankt voor de linken Nienk!
Eef+doggies schreef: Ik zou naar een holistisch werkend dierenarts gaan en zeker nog eens kijken naar die schildklier.
Dat de waardes nog net laagnormaal zijn wil niet zeggen dat ie goed werkt, daar kun je wel last van hebben.
Is Free ook rustiger geworden, heeft ze het snel koud?

Sterkte  :bigarmhug:
Fee is totaal niet rustiger geworden eigenlijk, ze is nog steeds dezelfde adhd boxer.
Ook heeft ze het niet snel koud, voeld altijd lekker warm aan.
M.P schreef: hoe zit het met vaccineren...

groetjes
Wordt al vanaf pup af aan gewoon geent. Puppy entingen via de fokker en sindsdien bij ons door dezelfde da.
Maar de klachten zijn naar mijn idee niet begonnen na het enten.
Dit omdat ze altijd in sept. geent worden.
De 1e allerische reactie was eind mei 2010, de 2e een week later. Daarna is het in het vroege voorjaar weer begonnen. Maar verdwijnd nu niet meer.....
#2150045
je weet maar nooit

ik zit hier ook met 1 teef van 8 jaar , het is alsof ze 10 jaar is , slechte vacht , geen goei conditie , afgeleefd zeg maar...  ook van alles geprobeerd met voeding.
en om het verhaal kort te maken , ik heb haar als laatste laten testen met een bicom systeem.
deze dierenarts is daar toch eventjes mee bezig geweest , en het laatste wat daaruit kwam was nooit meer vaccineren , dat zal in de loop van tijd dodelijk zijn voor haar , dat was zijn verhaal.
het was DA  Moyaert uit Jabbeke
ze is bij wijze van spreken stilletjes vergiftigd ...

geert
#2150052
hmm je zou zeggen dat die allergische reacties iets in haar lijf getriggerd hebben, waarna ze nooit meer echt in balans gekomen is. al die medicatie zal daar ook niet bij geholpen hebben.

aan de andere kant is er ook niet uit te sluiten dat het toeval is geweest, die reacties en de ontwikkelingen daarna.
#2150064
nienk schreef: hmm je zou zeggen dat die allergische reacties iets in haar lijf getriggerd hebben, waarna ze nooit meer echt in balans gekomen is. al die medicatie zal daar ook niet bij geholpen hebben.

aan de andere kant is er ook niet uit te sluiten dat het toeval is geweest, die reacties en de ontwikkelingen daarna.
De da heeft idd het vermoeden dat er iets wat de reactie triggerd, maar dat kan net zo goed een plant zijn die iets verspreid en dat die een straat verderop staat......
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door