Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Thea
#2149244
Ik heb net bij de turk hier een lamspens van 800 gram gehaald.
Ik wil dat een keer aan Bency als grote lap geven.  Hoewel dat nog niet heel groot zal zijn denk ik als hij een echte pensdag zou krijgen zou dat betekenen dat hij 620 gram pens mag hebben dat over 2 maaltijden komt het op een stuk van 300 gram ongeveer uit.


Nog een vraag:
Ik vind het soms wel lastig want volgens mijn berekeningen mag Bency ongeveer 160 gram spiervlees, maar als ik dat in 2 maaltijden stop heeft hij nog niet een lekker stuk vlees waar hij even mee bezig is.
Eendenekken en evt kippenruggen kan hij wel even lekker op kluiven.
Hoeveel weeg bv dan een konijnenkarkas of patrijs?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2149317
En zou je willen blijven 2 keer per dag voeren of overgaan op 1 keer? (hij is nog jong als ik het me goed herinner?)
Je zou ook niet én 's morgens én 's avonds kunnen compleet voeren, maar gewoon over de dag.
Dus het vleesbot ofwel 's morgens of 's avonds, maar niet allebei, en zo met de rest ook...
Zo kan je spiervlees wel in een mooie lap van 160gr komen...
Gebruikersavatar
Door Thea
#2149330
pearlsofpassion schreef: En zou je willen blijven 2 keer per dag voeren of overgaan op 1 keer? (hij is nog jong als ik het me goed herinner?)
Je zou ook niet én 's morgens én 's avonds kunnen compleet voeren, maar gewoon over de dag.
Dus het vleesbot ofwel 's morgens of 's avonds, maar niet allebei, en zo met de rest ook...
Zo kan je spiervlees wel in een mooie lap van 160gr komen...
Is het dan niet zo dat hij mss moeilijk moet poepen omdat ie s.morgns zeg maar bot heeft gehad. En dat hij dan s'middags spiervlees met orgaan krijg dat ie weer heel makkelijk poept. Bency poept nog zeker 3a4x per dag.
Ja hij is nog erg jong 4 1/2 maand ben wel van 3 naar 2x gegaan maar wil nog niet naar 1x. Bency heeft ook hele dag trek (honger bestaan mijns inzien niet)
Door Cupcake
#2149365
En is het een idee om 's morgens bot met orgaan te geven en 's middags spiervlees?
Gebruikersavatar
Door Hope
#2149381
1 maaltijd met alleen bot werkt hier ook stoppend.
Mijn hond vind 1 maaltijd maar niets, dus die voer ik 2 keer per dag.

De portie spiervlees verdeel ik in 2, de ene helft krijgt hij bij zijn vleesbot en de andere helft bij het orgaan 's avonds.
Door Mevroi Kruim
#2149427
Het komt ook echt niet op de gram nauwkeurig hoor! Je kunt dus best een pensdag geven van een hele lamspens en dan de volgende maaltijd of volgende dag minder voeren. Idem met je spiervlees, geef je gewoon bij de ene maaltijd het spiervlees en bij de andere het orgaan en bij allebei vleesbot.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2149634
Nee ik ben niet van precies de hoeveelheden .
Hij heeft nu lekker een stuk pens van 300 gram op en lig helemaal voldaan te slapen.

Ik vind het een heerlijk gezicht als ik hem echt zie genieten van een stuk vlees of nek.
Vind het zo jammer dat Boy er nog steeds niets van wil weten. Had hem een heel klein stukje pens bij de brokken gegeven. Het stukje pens werd er gelijk naast gelegd door het met de tanden aan een klein puntje vast te pakken. Er werd nog een keer gesnuffeld met een opgetrokken lip en hij liet het liggen. :embarassed:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door