Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Buch
#2147823
Hallo  , Buch (3 jaar oude dogo argentino) en we zijn er  sinds kort achter dat hij een rund- en kippevlees allergie heeft.
Hij krijgt afwisselend Haaks Barf en Carnibest als voer. Nu dus mijn vraag , hij kreeg dus altijd van die grote kauwbotten gemaakt van buffelhuid ,
is hier een alternatief voor van een ander dier? Ik merk namelijk meteen dat hij uit zn bek stinkt en wat bruine aanslag op zn tanden heeft sinds hij ze niet meer krijgt.
Door eelke
#2147830
Hoi,

Je kunt hem wat anders te knagen geven, bv eendennekken, konijnenoren (evt gedroogd) etc.
Door Limpy
#2148077
En evt eendenlooppoten, al dan niet gedroogt.
Anders eens kijken voor lamsproducten (gedroogde pens of strotten)
Door nienk
#2148361
je hebt ook gedroogde dingen van hert en kangaroe, ook hardere dingen. en ik heb voor Reus nu paardenpees, daar heeft hij echt wel een halfuurtje leuk knagen aan! carnivoer heeft heel veel leuke dingen van andere diersoorten dan rund en kip. bij zooplus.nl vind je ook veel gedroogde dingen.
Door Buch
#2148972
Bedankt voor jullie reacties! Ik zal eens even gaan kijken , waar het zich vooral omgaat is dat het vrij grote dingen moeten zijn.
Ik heb vroeger een paar keer zo'n bullepees achter uit z'n strot moeten trekken , alles wat in z'n geheel in de bek past probeert hij door te slikken.
Door nienk
#2149115
ow ok, hmm... dan zal het lastig worden denk ik.

er zijn ook wel speeltjes om op te kauwen, die een tandenpoetsende werking hebben, al dan niet met de mogelijkheid er iets lekkers in te stoppen.

wel vervelend dat hij zo snel last van zijn bek heeft! en beetje opmerkelijk ook eigenlijk. wat krijgt hij nog meer, naast zijn kvv?
Door Martine-Tom
#2149178
Is er niet iets vergelijkbaars met een runderstrot van lam ofzo?
Of iets van geiten/lamslong in zijn geheel?
Door nienk
#2149192
ohja, ik heb wel eens zelf lamsstrotjes gedroogd, die werden een beetje te bros dus niet echt kauw werk. maar heb ze nu van carnivoer en die zijn wel taaier, heeft Reus wel even werk mee. maarja, een dogo argentino die graag dingen in 1 stuk in de bek  neemt, die stop dat  in zn holle kies denk ik...

heb je wel eens naar een nylabone gekeken? die heb je ook in het  groot en heel stevig, voor grote sterke knagers.
Door Monoxxide
#2149195
[quote="nienk"]


er zijn ook wel speeltjes om op te kauwen, die een tandenpoetsende werking hebben, al dan niet met de mogelijkheid er iets lekkers in te stoppen.


[/quote]

Nylabones vallen hier wel goed in de smaak, zijn ook goed sterk. Toen ze jonger waren sabbelden ze ook veel op flostouw maar daar is de pret nu vanaf.

*edit* dachten dus op hetzelfde moment aan nylabones  :P
Door Mevroi Kruim
#2150205
Lamsstrotten zijn vrij klein dus dat levert niet zoveel knaagwerk op. En helemaal niet als hij ze in 1x naar binnen zuigt natuurlijk  :P
Wat nog een optie zou zijn is bv een hele lamspens. Die weegt ongeveer 1 kilo, die krijgt hij echt niet zo naar binnen en die is lekker taai, voor het betere knagen. Wat ook kan werken tegen het naar binnen zuigen is de pens aan een boom of stevige paal binden.

Ik zou verder eens gaan kijken naar het betere barf-werk. Bij deze hond moet je dus niet aankomen met een kippennekje als beginnersbot, maar een eendennek zou misschien weer wel kunnen. Die kun je zelf vasthouden, met een washandje. En als hij goed gewend is aan vers zou je kunnen overwegen om eens een zacht stuk lamsbot te proberen, bv een bekken of schouderblad. Dat is redelijk groot, niet al te hard voor een grote hond, en goed te verteren.
Door fransbulletje
#2152237
De bullen krijgen hier ook nylabones en dat werkt uitstekend. Andere botten durf ik echt niet aan want ze slikken alles zo snel mogelijk door ook al zijn het grote stukken. Hier heb je een uitgebreid assortiment nyla's www.chien-natura.nl
Door nienk
#2152247
hoe zou het nou zijn  met die nylabone's met een smaakje hè? Reus van mij is echt mega gevoelig qua toevoegingen enzo. ik heb nu een nylabone voor hem (zo'n geknoopt bot) maar hij doet er niet zo veel mee, denk dat die toch 1 maatje te hard is voor hem. op de site van nylabone (.nl) staat alleen bij de dinobone's dat ze geschikt zijn voor honden met een allergie. maar deze hebben ook een smaakje.

wel even op letten dus welk nylabone je koopt, voor je allergische hond!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door